Ahdistaa nyt niin moni asia!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
1. Opiskelutehtäviä pitäisi tehdä mutta en vaan pysty keskittymään. Se on aina niin tuskaisen vaikeaa saada pää "opiskelumoodiin" ja oikeasti keskittyä siihen mitä tekee. Itse tehtävät eivät ole vaikeita, vaan se miettiminen ja keskittyminen. Ahdistaa. (epäilen, että minulla on add, ei pelkästään keskittymisen takia vaan muutakin on.) Ala on kyllä oikea ja kiinnostaa aidosti, ei vaan jaksaisi enää opiskella vaan haluaisin jo töihin.

2. Laihdutus ei onnistu. Vaikka mitä teen, niin paino ei putoa millään. Ahdistaa ja turhauttaa.

3. Olen ollut vuoden yh:na ja ilman seksiä. En varmaan tule ikinä löytämään miestä enkä edes tiedä haluanko tuoda ketään miestä lasteni elämään. Toisaalta kaipaan läheisyyttä. Ristiriitaiset tunteet ja ahdistaa.

4. Synttärit ensi viikolla. Pitäisi siivota ja järjestellä.

5. Jatkuva epävarmuus eksän takia. Siirtelee lasten tapaamisia usein enkä koskaan voi luottaa, että ottaa lapset niinkuin on sovittu.

Tuntuu siltä, että elämässäni on nyt liikaa stressitekijöitä ja tämä kaikki aiheuttaa fyysisiä ahdistusoireita ja hypokondriaa. Lomaa minulla ei ole ollut pitkään aikaan, koko kesäloman olin töissä. Nyt lapset ovat isällään, enkä tod. haluaisi käyttää tätä harvinaista aikaa opiskeluun tai siivoamiseen vaikka vähän pakko olisi. Enkä edes tiedä vielä tulevatko lapset kotiin tänään vai huomenna, koska eksä ei ollut varma, joutuvatko he menemään joihinkin juhliin tänään. En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä.

Tuntuu niin tutulta! AInakin kohdat 1 ja 2 ovat kuin omasta elämästä.. Tosin minulla on ihana mies, joka tekee parhaansa, siivoaa ja hoitaa lapsia. Seksiä ei tee mieli kun ei pysty keskittymään edes siihen eikä siihen kyllä jää kummaltakaan paljoa aikaa tai energiaakaan. Lisäksi tuntee itsensä ihan luuseriksi kun ei saa aikaiseksi vaikka toinen kuinka auttaisi. Aivot vaan tuntuu olevan ihan jäässä ja ajattelu menevän solmuun :( Ja minunkin lapsellani on synttärit ensi viikolla! Päätettiin tosin että kaksivuotiaalle ei vielä tarvitse järjestää isoja kemuja, riittää kun leivotaan kakku ja mummot sekä kummit voivat tulla kahville halutessaan.

Synttärit voi tosin tuossa tilanteessa järkätä vaikka pihalla tai olohuoneessa ts. muut ovet kiinni niin siivoamista on vähemmän. Ja tarjottaviakin voi ostaa valmiina. Tsemppiä! Ei sulla välttämättä ole addtä mutta jos elämässä on monta asiaa käsiteltävänä niin se vaan on kognitiivisesti mahdotonta käsitellä niitä kaikkia. Silloin pitää vaan yrittää tehdä yksi kerrallaan sillä tasolla kun voi. Näin sanoi mulle mun pitkäaikainen omalääkäri, viisas ja kokenut nainen.

1. Opiskeluja ei varmaankaan voi karsia jos alalle haluat. Mutta näiden toisten kohtien pohtiminen ja stressaamatta jättäminen voisivat auttaa jaksamaan opiskeluissakin...

2. Laihduttamiseen tarttee sen motivaation. Ilman sitä -unohda vähäksi aikaa koko laihdutus ja nauti elämästä! Käy lenkillä jos huvittaa, ja jätä vaikka joskus se kahvipulla syömättä -onhan se sekin jotain ;)

3. Mä olen ajatellut että jos mä eroaisin lasteni isästä niin uutta miestä en siihen ottaisi. Asennoituisin niin etten uutta miestä lähde hakemaan ja keskittyisin muuten hemmottelemaan itseäni ja lapsiani.
Jos uusi mies tulisi elämään siinä välissä niin mikä ettei, mutta kuka tahansa matkaan ei varmaan pääsisi! :whistle:

4. Mä jättäisin synttärisiivoukset minimiin. Tai koko synttärit pois. Kun ei jaksa niin ei jaksa. Piste.
Tai pitäkää synttärit jossain muualla, menkää ulos syömään ja juomaan! :)

5. Vähentäkää niitä kertoja kun lapset menevät isälleen? Olisiko se helpompaa? Sopisiko se exällesi? Tai keskustelkaa miten lasten asiat sujuisivat paremmin.

Nää nyt tuli ekana mieleen, tiedä sitte oliko päätä tai häntää koko jutussa... :D
Tsemppiä nyt kuitenkin ja toivottavasti löydät tasapainon!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä