Ahdistaa, oksettaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eka talo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eka talo

Vieras
Olen taas se sama, joka pelkää omakotitalon ostoa kuollakseen. En syö mitään, mutta nyt sentään nukun jotenkuten. Ollaan tehty tarjous omakotitalosta ja tarjous hyväksyttiinkin heti. Sitten minua alkoi ahdistaa ja pelottaa. Onkohan se suuri virhe muuttaa kauas työpaikoista automatkan päähän maalle? Lapset vaihtavat tarhaa.

Vuokralla on ollut niin huoletonta. Iso laina pelottaa. Työpaikkojen säilyminen pelottaa. Omakotitalon isot kulut pelottaa. Riittääkö meillä rahat? Ostokrapulakin vaivaa. Maksetaanko me talosta liikaa ja saadaanko koskaan sitä myytyä jos halutaankin sieltä pois. Jaksetaanko omakotitalon työmäärä? Talon kunto pelottaa. Kuntotarkastuksessa ilmeni kosteutta kylppärissä mutta ei niin paljon että se olisi ollut olennainen virhe, jonka takia tarjouksen olisi voinut peruuttaa.

Parisuhde ahdistaa sikana! Asuntolaina sitouttaa minut tuohon mieheen loppuiäkseni.

Oksettaa......

Miehelle olen puhunut ajatuksistani, se helpotti vähän, kun mies rauhoitteli ja vakuutteli että kyllä me pärjätään. Mutta silti minua vain pelottaa tämä iso askel.

Ajattelen koko ajan että tänään on vielä mahdollista painaa jarrua. Maksan sopimussakon 4 % kauppahinnasta ja makselen sitä joustoluottona pikkuhiljaa. :/

Kuka sanoi että ei ole oleellinen virhe, jos on kosteutta? eikö sitä nyt edes tutkittu? hinnanalennus vähintään.

jos teillä ei ole yhtään säästöjä niin yrittäisin peruuttaa kaupat vedoten tuohon kosteuteen

Yritin jo. :/ Tarjouslomakkeessa on valmis kohta, joka ruksittiin "jos kuntotarkastuksessa ei ilmene rakennukseen ikään nähden olennaisia puutteita" tms. Välittäjä kuitenkin antoi suullisesti ymmärtää, että juuri kosteus olisi tällainen asia ja että kohdan ruksiminen vastaa sitä, että kuntotarkastuksen jälkeen voimme vielä peruuttaa tarjouksemme, jos kosteutta ilmenee.

Kosteus on mitattu pintakosteusmittarilla ja on kuulemma normaalia, että kosteus on laatoituksen ja vesieristeen välissä.

Omakotitalon tarjous on sitova vain jos tarjousta luovuttaessa paikalla on virallinen kaupanvahvistaja. Vaikka olisittekin tehneet kirjallisen tarjouksen. Asuntokaupassa kirjallinen tarjous on aina sitova. Joten vaikka jotain löytyisi tai jäisi löytymättäkin, voitte vielä perua kaupan.

Kyllä te pärjäätte.Olisi hyvä jos olisi mahdollisuus lämmittää puulla.Lämmitys on isoin kulu kuitenkin.
Me itse maksetaan lainaa vähemmän,kuin mitä menisi vuokraan!En missään nimessä haluaisi enää asumaan vuokralle,jossa vuokrarahat menevät ´hukkaan´ .Nyt niillä maksaa omaa asuntoa!!
Onpahan teilläkin sitten jotain jättää lapsille perinnöksi ;)

Ei sitä kannata panikoida :) Asioilla on tapana järjestyä!
Eikä se talonosto mikään elämän loppu ole, kyllä asioita voi muuttaa vielä sittenkin, vaikka on talonomistaja.
Itelle talon osto oli onnenpotku ja kyllä maalla on mukavaa! Ja vaikka mies onkin tällä hetkellä sairaalahoidossa masennuksen vuoksi, ei se maata kaada. Ihan hyvin pärjätään täällä lasten kanssa keskenäänkin ja ainahan noita naapurin miehiä voi pyytää jelppimään, jos on tarvis :)

Miehesikö oli innokkaampi muuttaja? Sehän noissa omakotitaloissa on, kun aina tulee yllättäviä kuluja joihin ei voi varautua, mitä vanhempi talo on, sitä isompi riski. Mutta kyllähän pankki on varmaan tarkkaan tutkinut tulonne ja laskenut että pärjäätte, ei lainoja saa helposti nykyään. Ja asuntolaina ei ole este erolle, koko ajan eroaa sellaisia joilla on yhteinen talo.

Yhteistyössä