Ahdistaa, pelottaa, itkettää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauhun oma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kauhun oma

Vieras
Suhde lasteni isään oli kamala.
Mies oli kaikin mahdollisin tavoin väkivaltainen. Piti minua vankina kodissani. Alisti. Manipuloi. Kiristi. Uhkaili tappaa, milloin puukottamalla (odotti puukon kanssa että saavun nukkumaan), milloin ampumalla pääni tohjoksi. Jos yritin paeta, raivostui entisestään. Mikäli sai kiinni, hajotti milloin mitäkin: asunnon ovet, auton ikkunat, asunnon ikkunat, minun kännykkäni jne. Raiskasi minua olutpullolla, nyrkein.. Kaikkea en muista, sen minkä muistan, en jaksa tähän kirjoittaa.

Eron jälkeen kiusanteko on jatkunut. Ensimmäisen vuoden sateli tappouhkauksia. Milloin soitti ja sanoi vain että "nyt muuten kuolet s**tanan h*ora", milloin kävi pihasaunani peiliin kirjoittamassa "Kuole". Kun tämä ei tehonnut, aloitti kiusaamisen lastemme kautta. Kaiken pitää mennä hänen tahtonsa mukaan, jos ei, niin sota on valmis. Minun piti olla hänen tavoitettavissaan 24/7. Jos en töiltäni tms pystynyt vastaamaan, soitti eksä samantien poliiseille, lastensuojeluun jne ja kertoi olevansa huolissaan että olen tehnyt jotain lapsilleni kun minua ei saa kukaan kiinni. Soittelee sukulaisilleni, lasten tarhaan, kouluihin, lastenvalvojille ja mustamaalaa minua. Urkkii missä olen, kenen kanssa, mitä teen, missä lapset.

Edellisen kerran tapasi lapsensa kaksi vuotta sitten. Tuon kahden vuoden aikana on kuitenkin piinannut minua lähes taukoamatta.

Ja nyt se on ollut hiljaa kohta kolme kuukautta. Alkuun olin helpottunut, nyt alkaa pelottamaan. Mitä se juonii? Mitä se suunnittelee? Mitä se aikoo? Tuleeko se tänne vai suunnitteleeko jotain muuta? Sen hiljaisuustauot ei ole koskaan kestäneet kovin montaa kuukautta putkeen, jotain on tekeillä. Mitä?

Paniikki kasvaa. Mua pelottaa. Ahdistaa. Jotain tapahtuu kohta, se ei luovuta. Jostain se iskee, miten ja mistä, en tiedä. Olen peloissani, todella.
Mitä voin tehdä? Muuta kuin odottaa..

En saa lähestymiskieltoa, kun ei ole tarpeeksi näyttöä eksän väkivaltaisuudesta. Eikä nyt muutamaan vuoteen ole minuun koskenut. Joulun aikaan sain väliaikaisen lähestymiskiellon, joka annettiin vain siksi ajaksi. Mutta pysyvämpään tarvitaan näyttö ja muuta. Sanoivat näin.

Eikö ole sellaista olemassa kuin viranomaiset ? Tämä juttu on joko täysi provo (taas kerran) tai vaatisi jonkinlaista hoitoa. Jos tämä on totta, niin yhteys kiireesti viranomaisiin (poliisiin tai sosiaaliviranomaisiin) ja sieltä apua. Toinen vaihtoehto on, että tämä on miesvihaajien juttuja ja sairasta mielikuvitusta. Ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä myös iltapäivälehtiin.

siis en kylla TAJUA miten et saa ..onko sulla mitaa textreita tai mitaa jaljella..emaileja..?? ma meinaan sain lahestymiskiellon pelkkien emailin perusteella ja mun ex on meren toisella puolella!!

Tajuun TOD sun pelon..ahistaa ku aija on yhteydessa ja piinaa..mut sitku ei oo ni sekin pelottaa.....tiedan JUST mista puhut!! voimia

Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
Miten ihmeessä et ole jo hakenut lähestymiskieltoa????!!!

Siksi, koska häirinnän laatu pitää olla toistuvaa. Todistettavasti pitää olla menneisyydessä häiritty, nyt sekä myös pitää olla OSOITUS SIITÄ ETTÄ HÄIRINTÄ JATKUU.

Ja mitä luulette, myöntääkö tämä mies että "juu, tuli annettua tappouhkaus"?
Daa?

Niinpä.
Jos et usko, niin ole kiltti äläkä kommentoi. Sulla ei ole näköjään hajuakaan siitä, millaisia ihmisiä maa päällään kantaa. Mulla valitettavast on.
Hoitoa mä tarvinkin, käyn tällä hetkellä traumaterapiassa, mutta olen oikeutettu myös pidempään psykoterapiaan juuri tuon suhteen aiheuttamien traumojen takia.

En mä jaksa puolustella itseäni ja kokemuksiani. Olen aivan tarpeeksi sitä saanut tehdä. Jos et usko, niin ei ole pakko. Pysy sitten vain pois, ole kiltti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö ole sellaista olemassa kuin viranomaiset ? Tämä juttu on joko täysi provo (taas kerran) tai vaatisi jonkinlaista hoitoa. Jos tämä on totta, niin yhteys kiireesti viranomaisiin (poliisiin tai sosiaaliviranomaisiin) ja sieltä apua. Toinen vaihtoehto on, että tämä on miesvihaajien juttuja ja sairasta mielikuvitusta. Ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä myös iltapäivälehtiin.

Mun täytyy ravistaa sun maailmaa kertomalla, että tollaista oikeasti tapahtuu, oikeille ihmisille.

Ei poliisitkaan auta, jos vain uhkaaja on osannut olla ovela, eikä jätä jälkiä.

Ei mulla ole todisteita tappouhkauksista. Mies on sanonut uhkailunsa suullisesti, ei todistajia. Kerrankin kesken mesekeskustelun soitti sanoakseen vain että "tapan sut". Kun kysyin mesessä että mitä ihmettä tuo oli, oli kuin ei tietäisi asiasta yhtään mitään! Kiisti soittaneensa!!
Peiliin kirjoitetun tekstin äitini pesi pois.. tosin siitä on kuvat jäljellä mutta eipä ollut eksä allekirjoitusta jättänyt, joten miten todistan että oli sen tekosia?

Ei mulla ole todisteita.. juuri mistään. En mennyt koskaan lääkäriin, hävetti.

Voi taivas, en ole aivan vastaavassa tilanteessa ollut mutta uskon että tuota tapahtuu. Suomessa yksilön suoja on vahva, ja toimii myös päinvastoin. Ota yhteyttä mahdollisimman moneen paikkaan ja koita löytää kirkon tai jonkun nuorisojärjestön (lasten vuoksi) kautta joku ulkopuolinen joka alkaa tosiaan ajamaan asiaa. Älä jää odottamaan, jos joku on maailmassa arvaamaton niin se on vihainen suomalainen mies.

Toimistoliikkeissä on muuten myytävänä kännykässä käytettäviä mikrofoneja, eli nappi korvaan niin voit nauhoittaa puhelun, tai laittaa kaiuttimelle ja äänittää jollain tavanomaisella nauhurilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Uihh.:
Toimistoliikkeissä on muuten myytävänä kännykässä käytettäviä mikrofoneja, eli nappi korvaan niin voit nauhoittaa puhelun, tai laittaa kaiuttimelle ja äänittää jollain tavanomaisella nauhurilla.

Eihän nää päde käräjillä.

Mitä kukaan kirkon- tai nuorisojärjestön kautta voi tälle tehdä?
Pelkään, että eksä suunnittelee jotain lapsiin liittyvää, saadakseen ne itselleen. Se tietää, että se on mun arin kohta. Lapset on tärkeintä mitä mulla on, minkään muun kautta se ei saa mua pelkäämään tai murtumaan.

joo toi on paha..yrita seuraaval kerral jos viel soittelee ni aanittaa puhelu....!!! ni jos saisit jotain siihen puhelimelle....toi on ihan kauheeta..ja toi pelko...:( voikun voisin jotenki auttaa...mut tosiaan niiku tos sanottii jo ni varaudu nyt pahimpaa..eiko oo ketaa yhteisia kavereita ketka ehka tietais mita puuhailee??? Taa o nyt joku "taktinen tauko" ( aika pitkaa kyl kestany) tai sit sil o joku uus uhri ni ei jaksa suhun enaa pistaa kaikkea huomiota...

jos sul ja lapsil on kaikki ok ni ei sul o hataaa...ja jos et o tehny mitaa vaaraa ni ei se kuitenkaa mitaa voi teha..jos nyt puhutaa lapsista.... muut jutut...ni ..hmm....no ois kai jo tehny jos ois tehdakseen..mutku noista hulluista kun ei koskaa tieda! :/

*halaus* nim. pesapallomaila joka yo vieressa

Mulle on sanottu, että saan laittaa kaiuttimen puhelimesta päälle, mutta se on sanottava eksälle. Mutta kuten sanoin, tappouhkaukset on jääneet. Niitä oli vain pari vuotta, loppuivat kun erosta oli kulunut pari vuotta. Nyt erosta on mennyt jo 4 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja HMMM:..:
joo toi on paha..yrita seuraaval kerral jos viel soittelee ni aanittaa puhelu....!!! ni jos saisit jotain siihen puhelimelle....toi on ihan kauheeta..ja toi pelko...:( voikun voisin jotenki auttaa...mut tosiaan niiku tos sanottii jo ni varaudu nyt pahimpaa..eiko oo ketaa yhteisia kavereita ketka ehka tietais mita puuhailee??? Taa o nyt joku "taktinen tauko" ( aika pitkaa kyl kestany) tai sit sil o joku uus uhri ni ei jaksa suhun enaa pistaa kaikkea huomiota...

jos sul ja lapsil on kaikki ok ni ei sul o hataaa...ja jos et o tehny mitaa vaaraa ni ei se kuitenkaa mitaa voi teha..jos nyt puhutaa lapsista.... muut jutut...ni ..hmm....no ois kai jo tehny jos ois tehdakseen..mutku noista hulluista kun ei koskaa tieda! :/

*halaus* nim. pesapallomaila joka yo vieressa

Sillä on ollut uus uhri jo vuosia. Löysi sen kun suhteemme veteli viimeisiään, on edelleen saman naisen kanssa. Kai. Luulen. Ainakin oli vielä joulun alla. Mä tiedän, että tää hiljaisuus ei ole pysyvää, vaan se kiusaaminen ja pelottelu alkaa uudelleen. Vatsaa kouristaa, ajatukset ei pysy kasassa tän suhteen. Ylireagoin? Ehkä? Mutta mä tiedän ettei se luovuta. Ei koskaan. Ei nytkään. Mä tiedän että jotain tapahtuu pian. Ja se saa mut pois tolaltani.

(En enää pelkää että tappaa. Pelkään että vie jotenkin lapset..)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulle on sanottu, että saan laittaa kaiuttimen puhelimesta päälle, mutta se on sanottava eksälle. Mutta kuten sanoin, tappouhkaukset on jääneet. Niitä oli vain pari vuotta, loppuivat kun erosta oli kulunut pari vuotta. Nyt erosta on mennyt jo 4 vuotta.

Tossa oot ihan oikeessa. Toisen osapuolen pitää tietää nauhoittamisesta, se ei muutoin päde käräjillä. On eri asia, jos hän sattuu huutamaan niin lujaa puhelimessa, että joku kaverisikin kuulee sen kun istutte samassa kahvipöydässä.

Tulee hyvin äkkiä itselle vastasyytös niskaan, jos ominpäin lähtee nauhoittelemaan niitä näitä,
Ei muuta kuin kaikki mailit talteen, viestit talteen ja älä puhu kahden kesken hänen kanssaan.

joo tajuun mut just sita sanoin etta jos et oo tehny mitaa vaaraa tai pahaa tai mitaan lapsille ni ei silla ole mitaa todisteita....!!! oox ollu yhteyksissa lastensuojeluviranomaisiin???

Alkuperäinen kirjoittaja HMMMM:
joo tajuun mut just sita sanoin etta jos et oo tehny mitaa vaaraa tai pahaa tai mitaan lapsille ni ei silla ole mitaa todisteita....!!! oox ollu yhteyksissa lastensuojeluviranomaisiin???

Olen ollut yhteydessä. Ja perheneuvolaan. Ja lastenvalvojaan. Ja poliisiin. Ja koululle. Ja päiväkotiin.

Eksä on mestari manipuloimaan ja kääntämään mustan valkoiseksi. Kesälläkin.. oli käynyt poliisien kanssa oveni takana, kun oli saanut ne uskomaan että lapseni makaavat henkihieverissä puoliksi tapettuina jossain nurkassa.
Koskaan en ole käynyt keneenkään käsiksi. En ole aggressiivinen, minulla ei ole mitään diagnoosia mistään. Lapset on hoidettu ja kasvatettu rakkaudella. Kukaan muu kuin eksä ei ole tehnyt ls-ilmoitusta lapsistani koskaan.

Ja silti. Olen saanut niin monta kertaa olla tilanteessa, jossa on eksän sana vs. minun sanani. Olen saanut niin monet kerrat _todistaa_ eksän puheet valheiksi, ja vasta sen jälkeen minua on uskottu! Eksä saa puheillaan kenet tahansa puolelleen. Ja just sen takia sitä niin pelkäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauhun oma:
Alkuperäinen kirjoittaja HMMMM:

Olen ollut yhteydessä. Ja perheneuvolaan. Ja lastenvalvojaan. Ja poliisiin. Ja koululle. Ja päiväkotiin.

Eksä on mestari manipuloimaan ja kääntämään mustan valkoiseksi. Kesälläkin.. oli käynyt poliisien kanssa oveni takana, kun oli saanut ne uskomaan että lapseni makaavat henkihieverissä puoliksi tapettuina jossain nurkassa.
Koskaan en ole käynyt keneenkään käsiksi. En ole aggressiivinen, minulla ei ole mitään diagnoosia mistään. Lapset on hoidettu ja kasvatettu rakkaudella. Kukaan muu kuin eksä ei ole tehnyt ls-ilmoitusta lapsistani koskaan.

Ja silti. Olen saanut niin monta kertaa olla tilanteessa, jossa on eksän sana vs. minun sanani. Olen saanut niin monet kerrat _todistaa_ eksän puheet valheiksi, ja vasta sen jälkeen minua on uskottu! Eksä saa puheillaan kenet tahansa puolelleen. Ja just sen takia sitä niin pelkäänkin.

no siis kato mul vahan ehka samanlaista tilannetta paitsi onnex mun ex on kaukana...mut siis ite otin yhteytta lastensuojeluun ja kyselin etta kuinka voin ajatella lastani tassa tilanteessa ku en ite vaa jaksa niita syytoksia ja tappouhkauksia njenjejn..ni ne sit tajus onnex etta oon yrittanyt kaikkeni!!! Sit ne myos kavi meilla ja naki etta lapsi on ok ja iloinen ja naki etta koti on hoidettu hyvin jne. ni se tavallaan kuitenki "turvas" mua etta jos joku selittaa jotain muuta ni ne on NAHNY omin silmin mika on tilanne meidan kotona!!!

Yhteistyössä