Vauvani on n. 4kk nyt ja täysimetetty.
Nyt oli kipeänä ja sai antibioottikuurin. Kuuri on nyt loppu ja vauva pirteä ja iloinen mutta vänkää rinnalla ja itkee. Tuntuu, ettei se heruminen laukea eli vika voi olla minussakin..
Tätä on nyt ollu pari, kolme päivää. Varsinkin yöllä ei tunnu tissi kelpaavan ja aamuisin oon huomannut, että yövaipat ei ole niin märkiä kuin yleensä. Eli yöllä syö/saa vähemmän maitoa kuin ennen.
Pitäisköhän siirtyä vaan korvikkeeseen..??
Aloita kiinteät vaan, ihan huoleti voit 4kk iässä aloittaa ja jatka imetystä samalla. Allergioidenkin kannalta on hyvä aloittaa ennen sitä 6kk ikää jo kiinteät ja vauvalla voi alkaa olla jo isompi nälkä tuossa iässä.
Tuttuja tunteita . Mutta tee ensin itse kaikki jipot, että maitoa tulisi riittävästi. Juo paljon, älä stressaa, syö kunnolla. Ja älä nyt ihmeessä siirry vain korvikkeeseen, kun olet noin hienosti jo 4 kk täysimettänyt! Siis jos edelleen tahdot imettää . Itse katsoisin vähän aikaa, miten homma etenee. Tarjoaisin rintaa aktiivisesti, mutta en tuputtamalla väkisin. Tekisin tilanteesta mahdollisimman mukavan ja rauhallisen. Voisit käydä neuvolassa painokontrollissa niin saisit ihan realistista tietoa lapsesi painosta. Tuohon korviketta lisäksi vai kiinteitä en osaa oikein sanoa mitään. Jos korviketta antaa, se on yleensä rintamaidosta pois. Mutta jos vauva ei todellakaan enää ime rintaa (imeekö hän sitten tuttipulloa), niin onhan se jotain syötävä. Kiinteämäärät ovat alkuun kuitenkin niin pieniä, ettei niillä pelkästään elä.
Pyydä ihmeessä neuvolasta apua ja arviota siitä, saako vauva tarpeeksi ravintoa! Helpottaa varmasti sunkin oloa jo ihan se, ettei tarvitse murehtia asiaa yksin kotona, vaan saa jotain asiantuntijan tukea mietteille. Myös imetystukipuhelin päivystää huomenna illalla, mutta en suoraan sanottuna tiedä, millaista tukea sieltä oikeastaan saa, en siis ole ikinä sinne itse soittanut.