Ahdistavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyyhky =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyyhky =(

Vieras
Tää on niiiiin ahdistavaa. Aikaisemmin oon vielä jotenkin yrittänyt sinnitellä äitini kanssa "soutaa...huopaa" tyylillä, mutta nyt taisi tulla se viimeinen niitti arkkuun.

Lapsuudessa välit äitiini ja vanhempiini ovat olleet aivan normaali ja hyvät.
Tälläkin hetkellä asustavat tuossa alle 10 kilsan päässä.

19 vuotiaana aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa ja tätä miestä äitini ei jostain syystä ole hyväksynyt alun alkaenkaan. Vielä puolen vuoden seurustelun jälkeenkin jaksoi aina piikitellä että kyllä sä vielä löydät sen OIKEAN. Siis häh.....mutta ketä mun siis täytyy vielä löytää kun jo olen yhdessä sen OIKEAN kanssa.

No jaksoin aina hyväuskoisena uskoa, että kyllä se siitä ajan kanssa tottuu ajatukseen, että olemme yhdessä.............mitä vielä.

Olemme olleetkin onnellisesti nyt yhdessä reilut 7 ja puoli vuotta. Kaksi lasta rakkaudella hankittu, molemmilla vakituiset työt ja hyvät koulutukset, tilava vuokrakaksio (omaan asuntoon asp-titille säästelemme) ja elämä soljuu mukavasti.

No äitini viimeaikoina osoittanut todelliset kyntensä.
Joka ikinen kerta keskusteltuani hänen kanssa ottaa aina esille, kuinka saamaton, lapsellinen ja passattu mieheni on. Vanhempani tulivat lomamatkaltaan kesällä ja mieheni sitten hake heidät kentältä niin ensimmäisenä saan kuulla äitini suusta, että aivan toivotonta, kun #### haki meidät sieltä kentältä. Tähän minä sitten että oishan sieltä kävellenkin sitten voinut herrasväki tulla tai taksilla, kun ei kerran kyyti kelvannut.

Viime viikonloppuna tekivät harvinaisen vierailunsa meille (ehkä kerran vuodessa vaivautuvat vierailemaan lasten synttäreillä, vaikka niin lähellä asuvatkin) kokonaiset 40 minuuttia oli tämän "pakkovierailun" kesto kun kävivät. Huh mikä saavutus.

Paras oli kun viimeksi puhelimessa kerroin että olin käynyt ottamassa kierukan.
Vastaukseksi sain kuulla, että hän ei ollut olettanutkaan, että esikoisen jälkeen edes hankkisimme toista lasta ja sanoi että ei teidän tietenkään MISSÄÄN NIMESSÄ kannata enään lapsia hankkia. Lisäsi siihen perään vielä, että hän odottaakin seuraavaksi lapsenlapsia saapuvaksi pikkuveljeltäni ja hänen tyttöystävältään (on muuten ollut tyttöystävänsä kanssa kokonaiset 3 viikkoa yhdessä)

Taisi tähän sitten hetkeksi taas katketa kamelin selkä ainakin minun osaltani =(

Tällaista käytöstäkö kutsutaan narsismiksi vai mitä tämä oikein on?
Tuntuu niin surulliselta että oma äiti voi käyttäytyä näin.
Ihan kuin pitäisi valita hänen ja mieheni väliltä.

Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta???

Älä nyt suotta pistä välejä poikki, mutta hieman etäisyyttä ottaisin. Enkä oikein ymmärrä, miksi sinun pitää kaikki raportoida äidillesi...Äitisi varmaan luuleekin, että kaikki asiasi kuuluvat hänelle kun kaikesta raportoit. En ikimaailmassa kertoisi omalle äidilleni mitään omista ehkäisy- ja seksiasioistani. Enkä sen puoleen haluaisi tietää äitini ehkäisyasioista liioin.

Hmm..juu kuulostaa aika tutulta...äitini on HIRVIÖ!! en nyt sen enempää jaksa kertoilla...mutta elämäni on ollut mukavampaa ilman pelkoa ja tuskaa eli ilman äitiä!! Isäni oli mun paras kaveri ja ISÄ!

Niin no tähän mennessä on kait sitten ollut vähän "huonona tapana" keskustella mistä vain asiasta.
Pari kertaa viikossa olen aina soitellut ja joka toinen viikonloppu ollaan käyty kyläilemässä.

Nyt taitaa olla kyllä hyvä tosiaan ottaa vähän etäisyyttä. Tosin epäilen että hän edes tajuaa mistä on kyse ja miksi en enää pidä yhteyttä jos lopetan soittelun.

Jep, täälläkin ISÄ kyllä auttaa aina tilaisuuden tullen.
Auton hinautti korjaamolle, kun hajosi ja kuskasi meitä lääkärille, kun lapsi sairastaa.

Äitikin olisi toki olllut kykeneväinen kuskaamaan meitä lääkäriin, mutta se ei ihme kyllä jostain syystä hänelle sopinut, joten isäni sitten tuli suoraan töidensä jälkeen ja aivan ilomielin.

Yhteistyössä