Alkuperäinen kirjoittaja äö:
No riippuu varmaan ihan siitä, mikä tuon ahdistuneisuuden on laukaissut, onko se kestänyt ennen diagnoosin saamista pitkään vai onko se liittynyt nimenomaan diagnoosin saamisen aikaiseen elämäntilanteeseen. Yleensä yleistyneet ahdistuneisuushäiriöt kehittyvät pitkän ajan kuluessa ja niiden juuret ovat lapsuudessa/nuoruudessa. Vaihtoehtoisesti akuutti elämäntilanne voi laukaista tuollaisen oirehdinnan. Jälkimmäisessä tapauksessa lienee mahdollista, että ahdistuneisuus vähitellen laimenisi sellaiseksi normaaliksi ahdisuneisuudeksi, jota kaikki joskus tuntevat. Mutta jos taustalla on pitkäaikaista oirehdintaa, niin en usko, että kokonaan laukeaisi ilman hoitoa. Mutta voi toki helpottua.
Mulla on ollut nuoruudesta asti oirehdintaa. Masennusta aina välillä, mutta dg:n saamisen aikoihin oli pahin olo ikinä. Ja se oli tosi paha.

Kyllä mä olen ihan varma, että tarvitsisin terapiaa. Mutta nytkin kun olen ollut pari vuotta "terveenä", usko siihen, että oiekasti tarvitsisin hoitoa hiipuu. Mitä mun pitäisi oikein tehdä?? Nyt on hyvä olla. Mutta putoanko taas ihan varmasti jossain vaiheessa??

(tuota olen aina pelännyt, koska niin on melkein aina käynytkin)