V
vieasy
Vieras
Haen vertaistukea täältä. Eli 2000 vuonna mulla todettiin paniikkihäiriö, mutta en siis käynyt tuolloin missään psykiatrilla vaan ihan psykologilla. Mulla on vuosien varrella ollut noin kaksi pahaa ahdistuskautta, eli kestäneet noin 2vko-4vkoon ja olen ollut lähes toimintakyvytön näiden aikana. Aamuisin ahdistus ollut pahinta, tuntuu aivan ylitsepääsemättömältä tuo tila ja vaikuttaa myös uneen. Fyysisiä oireita hikoilu, sydämentykytys, voimattomuus, ruokahaluttomuus. Ekan lapsen jälkeen oli noin kolme viikkoa tuollaista, sitten muutaman vuoden päästä siitä ja nyt kolmas lapsi syntynyt 6vkoa sitten ja mulla alkoi sama oireilu reilu viikko sitten. Olen nyt nostanut citalopram-lääkitystä lääkärin ovkeen mukaan, tänään eka päivää 30mg. Lisäksi aamuahdistukseen mulla 15mg Opamox. Ahdistuksen lisäksi mulla pakkoajatuksia, sellaisia päähänpinttymiä, minulla on myös hyvin vahva mielisairauden pelko, se lamauttaa välillä kokonaan. Tarkkailen itseäni ja etsin psykoosin oireita vaikka perjantaina psykiatri totesi mknulle, että sellaista ei ole, että kärsin ahdistuneisuushäiriöstä, jonka vaikea raskaus nyt laukaisi ja menee pian ohi. Välillä vaan iskee epätoivo, että eikö tämä menekään ohi. Olen käynyt myös eilen terapeutilla juttelemassa, oloa on helpottanut kovasti ja kunhan pahin on ohi niin aion aloittaa kognitiivisen psykoterapian. Onko teitä muita?? Masennusta minulla ei ole, vain tämä ahdistus ja pelko sekoamisesta.