Hae Anna.fi-sivustolta

Ahdistus ja tyhjyys, apua!

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä Anonym, 18.05.2016.

1. Anonym Vierailija

Eli siis olen tällä hetkellä opiskelija ja mulla alko nää ongelmat noin vuosi sitten. Tunnen siis vahvasti ahdistusta, pelokkuutta(mm. kuolemaan liittyvät asiat) ja tyhjyyden tunnetta... Myös tosi huono itsetunto ollut 7. luokalta lähtien, joka hieman on kohentunut vuosien varrella. Saan myös välillä paniikkikohtauksia keskellä yötä joka laukeaa kun rupeen miettii kuolemaa, en edes tiedä miksi mietin ja haluaisin osata elää ilman sen jatkuvaa miettimistä. Suurin ongelma on että ahdistaa jokapäivä kun on niin epätoivoinen olo ja että elän vaan päivä päivältä mutta silti kaikki on niin tyhjää enkä perjaatteessa ole edes olemassa. Myös tuntuu ettei millään ole merkitystä ja kaikki on turhaa. Onko kellään kokemuksia tai neuvoja mistä voisin saada apua koska tää tuskan tunne on ihan kauhee ja haluaisin oppii nauttii elämäst :cry:

2. Neuvoja Vierailija

Hei,oletko kokeillut joka päiväistä liikuntaa?Vähintään tunti. Itse olen huomannut eträ ahdistukseen auttaa liikunta,vissiin aivot virkistyy.

3. vierailija Vierailija

Itselläni myös kauhea ahdistus ja tyhjyyden tunne, kamala tuska jota ei saa purettua ulos. En ymmärrä miksi tämä elämän tyhjyys ja tuska piti nyt tulla vaivaamaan. Oletko päässyt eroon ahdistuksesta ja tyhjyyden tunteesta?

4. Juu Vierailija

Ahdistuneisuus voi liittyä erilaisiin elämänmuutoksiin tai vain siihen, että on tietyn ikäinen. Nuori aikuisuutta lähentyvä henkilö, voi olla tässä iässä.

On tärkeää hankkia keskusteluapua. Hyvä ystävä, sukulainen tms. Tiesithän, että on olemassa myös valtakunnallinen kriisipuhelin johon voi soittaa. Liikunta ja säännöllinen arkirytmi auttaa myös.

Muista, että et ole ainoa. Se minkä ajattelemme koskevan vain itseämme, koskeekin monta muutakin. Siksi sinun tulee hyväksyä myös ahdistuneisuuden tunteet. Heti kun hyväksyt tämän, voit vapautua ja ymmärtää että elämää voi elää myös enemmänyönteisiin asioihin keskittyen. Mene peilin eteen ja kerro kuinka rakastat itseäsi, halaa itseäsi, hymyile itsellesi. Olet kaiken sen arvoinen.

5. Ihminen on paha Vierailija

Minä olen kaikkein eniten tässä elämässä pettynyt ihmisiin. Minä en jaksa ymmärtää ihmisiä, jotka jatkuvasti puhuvat pahaa jostakin ihmisestä, esim. naapurit, jotka eivät edes tunne sinua, koska eivät ole missään tekemisissä kanssasi. Tai jotkut ihan vieraat ihmiset, jotka eivät tunne sinua ollenkaan, eivät ole koskaan edes puhuneet kanssasi eivätkä tiedä millainen ihminen sinä oikeasti olet. Minä en ymmärrä sitä, miksi pitää olla jotain ihmistä kohtaan niin ilkeä tai pahansuopa, jopa vihamielinen. Tarkoitan sellaista, että puhutaan pahaa, oikein rumasti jotain itse keksittyjä juttuja ja ehkä levitellään niitä pitkin kyliä tai kaupunkia. Jotkut ihmiset uskovat kaiken minkä kuulevat vaikka pahat puheet eivät olisi ollenkaan totta. Toisesta ihmisestä voi puhua mitä tahansa mikä ei ole totta. Pahimmillaan pahat puheet voivat johtaa työpaikan menettämiseen tai voi tulla huono maine ilman mitään syytä. Olen joskus kuullut jopa kirkossakin, kuinka jotkut ihmiset voivat puhua pahaa jostakin ihmisestä, jopa kirkon omat työntekijät jostakin seurakuntalaisesta, siis siellä " Jumalan silmien edessä" !
    Maailmassa saa tapahtua vaikka kuinka paljon terroristi iskuja, olla pakolaisuutta, väkivaltaa ja murhia ja kaikkia muita kauheuksia, ihminen ei näköjään muutu miksikään, vaan kaikelnainen pikkusieluisuus ja pahansuopuus jatkuu aina vaan.

6. Teille joilla on monta ahdistusta, paniikkihäiriöitä, tuskaa ja elämän tarkoituksettomuutta, tyhjyyttä ym. ongelmia., menkää nettiin ja
    googlettakaa `pelastusrukous` Lukekaa se ääneen vaikka ei yhtään
    tuntuisi että se mitenkään auttaisi, mutta lukekaa kuitenkin. Ei me
    ihmiset aina pystytä auttamaan itseämme, vaikka kuinka yrittäisimme.
    Mutta on olemassa korkeampi voima, joka auttaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri