Hae Anna.fi-sivustolta

Ahdistus ja tyhjyys, apua!

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä Anonym, 18.05.2016.

1. Anonym Vierailija

Eli siis olen tällä hetkellä opiskelija ja mulla alko nää ongelmat noin vuosi sitten. Tunnen siis vahvasti ahdistusta, pelokkuutta(mm. kuolemaan liittyvät asiat) ja tyhjyyden tunnetta... Myös tosi huono itsetunto ollut 7. luokalta lähtien, joka hieman on kohentunut vuosien varrella. Saan myös välillä paniikkikohtauksia keskellä yötä joka laukeaa kun rupeen miettii kuolemaa, en edes tiedä miksi mietin ja haluaisin osata elää ilman sen jatkuvaa miettimistä. Suurin ongelma on että ahdistaa jokapäivä kun on niin epätoivoinen olo ja että elän vaan päivä päivältä mutta silti kaikki on niin tyhjää enkä perjaatteessa ole edes olemassa. Myös tuntuu ettei millään ole merkitystä ja kaikki on turhaa. Onko kellään kokemuksia tai neuvoja mistä voisin saada apua koska tää tuskan tunne on ihan kauhee ja haluaisin oppii nauttii elämäst :cry:

2. Neuvoja Vierailija

Hei,oletko kokeillut joka päiväistä liikuntaa?Vähintään tunti. Itse olen huomannut eträ ahdistukseen auttaa liikunta,vissiin aivot virkistyy.

3. vierailija Vierailija

Itselläni myös kauhea ahdistus ja tyhjyyden tunne, kamala tuska jota ei saa purettua ulos. En ymmärrä miksi tämä elämän tyhjyys ja tuska piti nyt tulla vaivaamaan. Oletko päässyt eroon ahdistuksesta ja tyhjyyden tunteesta?

4. Juu Vierailija

Ahdistuneisuus voi liittyä erilaisiin elämänmuutoksiin tai vain siihen, että on tietyn ikäinen. Nuori aikuisuutta lähentyvä henkilö, voi olla tässä iässä.

On tärkeää hankkia keskusteluapua. Hyvä ystävä, sukulainen tms. Tiesithän, että on olemassa myös valtakunnallinen kriisipuhelin johon voi soittaa. Liikunta ja säännöllinen arkirytmi auttaa myös.