Ahistaa ja ketuttaa raha asiat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaa

Vieras
Olin töissä vuoden vaihteeseen asti ja jolukuun jouduin olemaan sairaslomalla no viimeinen tili oli ihan hyvä kun tuli lomarahat joten maksoin kaikki laskut pois kun tiesin et tammikuun olen työttömänä ja en todennäköisesti saa heti kelalta rahaa et tulee sit takautuvasti jossain vaiheessa mut nyt kelalta soittivat et en saa tammikuulta mitään kun oli niin hyvät lomarahat et vata helmikuulta ja tässä kuussa mulla alkaa äityisloma.
Eihän sitä rahaa tarvitsekkaan mihinkään ja jos jolukuussa on viimeks saanut kunnolla rahaa niin ketuttaa taas noi kelan pykälät.

Alkuperäinen kirjoittaja valitettavaa:
Niin paljon olisi yhteiskunnassa muutettavaa:( sama laki se on kyllä kaikille eli jos yhtään lohduttaa;)

Miksi yhteiskunnassa olisi niin paljon muutettavaa ? Ei ne rahat missään puussa kasva. Kaikille vain lapioilla lisää rahaa jostain kaivosta ja maailma paranee. Niinkö.

Alkuperäinen kirjoittaja valitettavaa:
Niin paljon olisi yhteiskunnassa muutettavaa:( sama laki se on kyllä kaikille eli jos yhtään lohduttaa;)

Onneks on kaikille sama laki mut voisivat kyllä vähän miettiä ja muutenkin kun tulee tunne et kela rankaisee jos tekee vähän töitä tai jos sattuu olemaan työtön tai kotiäiti.
Ei ole reilua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sehän riippuu tuloista. Olet ollut kuitenkin niin hyvätuloinen, että rajat ylittyvät. On elettävä muidenkin tulojensa mukaan.

No en nyt niin huippu palkaa saanut kun 900-1000e/kk mut tulin toimeen silla kahdestaan lapseni kanssa.
Mut se mikä tässä harmittaa että jotenkin tuntuu väärältä että rangaistaa kun olet ollut töissä ja ansainnut lomarahat että heti kela vetää välistä tässäkin asiassa.

kela "ei vedä välistä" vaan se on tukiorganisaatio. tokikin sulla ei ole ollut häävi palkka, mutta kela ei olekaan mikään ihmisten elättäjä vaan apuna silloin kun on vaikeaa. sossu on toinen paikka: voisitko saada sieltä apua nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
kela "ei vedä välistä" vaan se on tukiorganisaatio. tokikin sulla ei ole ollut häävi palkka, mutta kela ei olekaan mikään ihmisten elättäjä vaan apuna silloin kun on vaikeaa. sossu on toinen paikka: voisitko saada sieltä apua nyt?

Voisin ehkä saada mut ei minulla ole hätää saan tarvittaessa kavereilta rahaa lainaksi ja osaan penniä venyttää ja laskujen eräpäiviä saa siirettyä mut mietin vaan yleisesti et jos jollekkin muille tulee sama tilanne niin ei mitenkään mukavaa.

Juu, kela mättää. Katotaan ihmisen BRUTTOTULOJA, joista vielä poistetaan verot yms. maksut jolloin saadaan se, mitä todella jää käteen. Ei tarvi arvata, että tilanne on ihan toinen ku mistä kela tukensa laskee.

Alkuperäinen kirjoittaja black-velvet:
Juu, kela mättää. Katotaan ihmisen BRUTTOTULOJA, joista vielä poistetaan verot yms. maksut jolloin saadaan se, mitä todella jää käteen. Ei tarvi arvata, että tilanne on ihan toinen ku mistä kela tukensa laskee.

Just tätä tarkoitan eli voisivat ruveta katsomaan sen mitä jää OIKEASTI käteen.

olin hoitovapaalla tammikuun puoliväliin asti, oli asumistuen vuositarkistus ,koska aloitin työt niin kuukauisituloiksi saatiin hiukan vajaa 2000? joten asumistukea ei saatu joulu eikä tammikuulta,tammikuussaa tosin sain kotihoidon tukea huimat 264?

Niin se on meilläkin ollut aikoinaan että kela katsoi exän saavan lomapahoja joita ei saanut edes ja sen perusteella kiskoivat asumistukea takaisin. Kyllä siinä laissa olisi oikeasti parantamisen varaa, bruttotulo kun ei ole ihmisen käytettävissä oleva kuitenkaan ja sitten vielä nuo lomaraha-asiat.

Tosin sossun paikkakuntakohtaisia eroja ihmettelen vielä enemmän; samat oikeudet kaikille ainakin pitäisi olla niin EI, yksi kunta saattaa antaa huonekalurahaa, muuttokuluihin, takuuvuokriin...toinen taas sanoo että meillä ei anneta mihinkään noista. Niin väärin.