Ahistaa köyhyys! Etenkin jouluna...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä äiti

Vieras
Rahaa käytössä loppuvuodeksi noin 200?... kai sillä pärjää?? Laskuja ei passaa yhtään kyllä tulla... Tammikuun alussa vasta tulee seuraavan kerran sitten rahaa.

Jouluruoat on ostamatta... :( Lahjat yms.on jo hankittu -tosin ei hirveitä hankittukaan, kun on rahatilanne niin huono...

Ahdistaa, jos tuleekin yllättäviä menoja vielä tämän vuoden puolella... ja onhan tässä vielä uusi vuosikin tulossa... :(

melkein itku pääsee...

Sama täällä.. Lapsilisät kun tulee, niillä pitäs pärjätä ens kuun puoleen väliin.. Mutta en valita! Itse olen osani ja yksinhuoltajuuteni valinnut! Lahjoja on lapsille, ei vaan niitä isoimpia mitä pyysivät. Ymmärtävät kuiten et olen ainut ostaja edes..

Ruokaa kun saadaan ni se riittää! Meilä on kova joulufiilis kaikilla, en ainakaan vielä murehdi tulevaa..

Oikein hauskaa ja lämmintä joulua kaikille! Nautitaan niistä pienistä hetkistä.. =)

No lohduttaa vähän, etten ole ainoa... Joululahjaksi voi vanhemmilta tulla ehkä rahaa... se olisikin helpotus tiukkaan talouteen... mutta uskon, että ihan mukava joulu tulee vähän pienemmälläkin budjetilla :)

Ja eihän ne jouluruuat kalliita ole. Riisipuuroa aamuksi. Lounaalla sitten laatikoita, ovat halpoja. Ja joku pieni kinkku.
Saahan sitä jouluunkin rahaa kulumaan jos haluaa. Mutta halvalla pääsee varmasti kun käyttää mielikuvitusta.
Laatikoita jos tekee itse isommat satsin niin niitä syö sitten useammankin päivän. Perunalaatikon lopun jatkaa jauhelihalla ja uuniin, niin avot, taas on yksi ruoka.

uutena vuonna menee sitten katsomaan muiden ampumia raketteja. Tähtisadetikut eivät ole kalliita

Tunnelmalla ja omalla joulufiiliksellä sitten loput. Käytte lasten kanssa pulkkailemassa, haudoilla. Katsotte jouluisia lastenohjelmia. Laulatte joululauluja.
Koristelette kodin jos koristeita löytyy jo ennenstään.

Kuusen tilalle havuja, niitä löytyy ilmaiseksi.

Oikein mukavaa ja rauhaisaa joulua teille =) ja kaikille muillekkin

Oletko kysynyt sosiaalitoimistosta joulurahaa?Meillä on myös tosi tiukkaa ja sieltä ollaan saatu lahjakortteja paikallisiin kauppoihin ja vähän ylimääräistä rahaa.Ollaan eletty kesästä asti pelkän äitiyspäivärahan ja lapsilisän varassa.Se kyllä ahdistaa ku joutuu joka sentin laskemaan minkä käyttää ja pelko siitä että rahat loppuu ja vauva jää ruuatta..Nykyään on niin paljon kaikkia rahamenoja vaikka ylimääräiset karsii pois niin laskuja silti pukkaa jatkuvasti..Muista että jouluna on tärkeintä että ei tarvitse olla yksin vaan on oma perhe ympärillä.Pitänee koittaa unohtaa rahahuolet ja keskittyä omiin läheisiin,niin itse yritän tehdä.Vaikka voi olla vaikeaa..Vaikka tämä joulu ois rahaton niin ei sitä koskaan tiedä vaikka ens joulu ois jotain ihan muuta.:) onneksi joulut ei lopu!Hyvää joulua kaikille!

Yhteistyössä