Kuinka usein vauva kylpyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylvettäjätär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä vauva on kylvyssä joka päivä. Mielestäni riippuu paljon vauvan ihosta miten usein kannattaa viedä kylpyyn. Meillä kaikilla lapsilla ollut aina hyvä iho ja ovat käyneet kylvyssä päivittäin.

Meidän vauvalla on hyvä iho. Hän pienempänä (alle 3kk) kävi kerran viikossa kunnon pesulla. Sen jälkeen käynyt pari kolme kertaa viikossa, tilanteen mukaan. :)

Synnärillä opastettiin kerta viikkoon, ite kylvetän tarpeen mukaan 1-3kertaa viikossa, suihkuun joskus otan mukaan ja ihan pienelle oon tehnyt allas pesuja tarvittaessa.. Isommat käy ihan liian paljon suihkussa, keskimmäisellä iho välil meinas kuivaa ja pienemmäl keskimmäisel atooppinen iho niin huomaa kyl et suihkun jälkeen läikikäs jätkä ja saa rasvailla, siis harvemmin pitäis käyttää (1v8kk ) mut opettelee ite syömään niin usean kerran viikossa joutuu suihkuun joskus jopa useaan kertaan päivässä.
Vauva (2kk ) ei onneks kova pulautteleen niin ei tartte usein kylvettää...

Mietin juuri samaa, kun olen huomannut, että tämä 5. lapsemme rakastaa kylpemistä jo vauvana. Neljä aikaisempaa nyt eivät ole erityisemmin rakastaneet ja kylvystä ja sen jälkeisestä olotilasta nauttineet, mutta tyttö on erilainen tässä suhteessa.

Iho näyttää kestävän ainakin tällaisen kylpemisen joka toinen ilta, ja koska kylpy näyttää myös rentouttavan ja rauhoittavan pientä, niin luulen, että ainakin mahdollisina kitkuiltoina se olisi hyvä tapa rauhoittua yötä vasten.

Eli katsokaa tosiaan miten vauvan iho reagoi ja kylvettäkää sitten ihon hyvinvointia seuraillen.

meillä max kerran viikossa pojalla heti syntymästä niin rutikuiva iho ku vaan olla voi... no sehän olikin odotettavissa.... itellä sama homma ja esikoisella kanssa...

Alkuun kävi kaks kertaa viikossa. Mut muutaman kuukauden ikäisestä lähtien on käynyt mun kanssa suihkussa ja käy joka ilta.

Mitä eroa loppupelissä on, käykö suihkussa vai ei, jos pitää pestä peppu, kädet, kainalot ja kasvot. Se loppukroppa kastu vähän väkisin kuitenkin. ;)

Ei ole kuivanut, normaali ja neuvolassa kovasti kehuttu iho on. :)

Meillä on kylvetetty 3 kertaa viikossa (keskimäärin joka toinen päivä). Lähtee vaatteiden läpi menneet puklut. Ja korvantaukset ja kaulapoimut puhdistuu kunnolla.

Öljyä kylpyveteen jos iho on kuiva niin ihokin tulee paremmaksi eikä tarvi rasvailla.

Yhteistyössä