Ahvenanmaasta kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiskä

Vieras
Onko jollain? Ajateltiin jos kesällä vuokraisi viikoksi mökin ja lähtisi lasten kanssa sinne ottamaan ihan rennosti vaan, pois täältä kaupungista ja kiireestä. Millainen paikka? Olen kuullut, että siellä on paljon käärmeitä ja punkkeja? Onko? Onko se isokin ongelma? Uskaltaako sinne sitten edes mennä. Kolme alle 5-vuotiasta meillä.

Kiva paikka. Mä haluaisin taas sinne pyöräilemään :) Lasten kanssa ja muutenkin kannattaa tietysti katsastaa Kastelholman linna ja bomarsundin rauniot (meniköhän noin) ja tietty Pommern-laiva.

Punkkeihin en ole törmännyt mitä sen kaks kertaa olen käynyt. Toisaalta en hirveästi heinikoissa tai maastossa muutenkaan liikkunut. Kaikenlisäksi vasta luin lehdestä, että alle 5-vuotiailla ei olisi todettu yhtään borrelioositapausta?? Eli pienet olis vastustuskykyisiä tai se ei tarttuis tai jotain. Varmista lääkäriltä. On niitä kuitenkin enemmän kuin sisämaassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Ensinnäkin mihin päin olet Ahvenanmaalla menossa kun tota saaristoakin siellä on kyllä runsaasti ja kaikissa niissä saarissa on vähän omanlainen juttunsakin :D

Eckerössä olisi yks kiva mökki :) ja edullinenkin!

Me ollaan mökkeilty pari kertaa Ahvenanmaalla ja kerran oltu teltan kanssa pyöräretkellä. Ei ole punkkeja ja käärmeitä nähty, vaikka on koluttu puskia ja luontopolkuja.

Geta on kiva paikka ja siellä on kiva luontopolku. Muuten ollaan kierrelty ja katseltu vanhoja kirkkoja ja ajeltu ihan huvikseen saaristoissa ja lautoilla tietty =)

Mahtava paikka.Meillä käydään siellä vuosittain-appiukon mökillä. Käärmeitä on mutta niiden kanssa osaa elää kun ohjeistaa lapset oikein , nähty on joka reissulla kahdesta neljään käärmettä, mutta eivät ole elämäämme haitanneet kuin kerran liian lähelle tultua.Punkkirokoteet on meillä.Mutta en ole koskaan löytänyt meistä punkkeja.Ja kesiä Ahvenmaalla vietetty 8v-kaikki lapset olleet vauvasta asti mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Ensinnäkin mihin päin olet Ahvenanmaalla menossa kun tota saaristoakin siellä on kyllä runsaasti ja kaikissa niissä saarissa on vähän omanlainen juttunsakin :D

Eckerössä olisi yks kiva mökki :) ja edullinenkin!

Ok.

Mä oon jo mukulana ihastunu Ahvenanmaan saaristoon, ei toi mannerosa niin iske mulle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hki:
Mahtava paikka.Meillä käydään siellä vuosittain-appiukon mökillä. Käärmeitä on mutta niiden kanssa osaa elää kun ohjeistaa lapset oikein , nähty on joka reissulla kahdesta neljään käärmettä, mutta eivät ole elämäämme haitanneet kuin kerran liian lähelle tultua.Punkkirokoteet on meillä.Mutta en ole koskaan löytänyt meistä punkkeja.Ja kesiä Ahvenmaalla vietetty 8v-kaikki lapset olleet vauvasta asti mukana.

Jaiks... noi käärmeet. Lapset varmaan tottuis, mut entäs kun äiti pelkää!

Ahvenanmaa on fantastinen. Tosin sinne pitää lähteä autolla vaikka välimatkat ovatkin lyhyet. Ihania majapaikkoja tarjolla. Lähtisin vaikka heti kolmannen kerran sinne lomailemaan. Ja tosi ihanaa, että matka alkaa laivamatkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja suomasammakko:
Ihan kiva paikka se muuten on, mutta siellä on hiveästi ruotsinkielisiä. Punkkirokote tietty kannattaa ottaa.

Mistä sen saa ja paljonko maksaa? Voiko ottaa jo iha vauvoille?

Alle 1-vuotiaalle ei voi ottaa punkkirokotetta, just kysyttiin neuvolasta.

Yhteistyössä