Ai että onkin mukava koira mulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tällä kertaa en valita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tällä kertaa en valita

Vieras
Karkailukausi on näemmä jo ohitse, ja voi mikä nautinto tuon kanssa onkaan lenkkeillä. Päästää vaan koiran irti (siis lenkkeillään metsässä ja peltoteillä jossa ei autoja) ja menee itse reipasta tahtia eteenpäin. Koira pitää huolen ettei emäntä häviä silmistä missään vaiheessa. ;)

Äskettäin just testailin asiaa lenkillä. Kun jäin seisomaan jonnekin, koira vilkaisi muhun aina muutaman kymmenen minuutin välein, etten ole kadonnut tai lähtenyt toiseen suuntaan. Jos lähdin kävelemään pois päin koirasta, ei mennyt kuin hetki ja kuratassu laukkasi mut kiinni. Samaten ihan hiljainen vihellys ajoi saman asian. Kyllä tuommoisen lenkkikaverin kanssa kelpaa ulkoilla :heart: :)

Alkuperäinen kirjoittaja tällä kertaa en valita:
Karkailukausi on näemmä jo ohitse, ja voi mikä nautinto tuon kanssa onkaan lenkkeillä. Päästää vaan koiran irti (siis lenkkeillään metsässä ja peltoteillä jossa ei autoja) ja menee itse reipasta tahtia eteenpäin. Koira pitää huolen ettei emäntä häviä silmistä missään vaiheessa. ;)

Äskettäin just testailin asiaa lenkillä. Kun jäin seisomaan jonnekin, koira vilkaisi muhun aina muutaman kymmenen minuutin välein, etten ole kadonnut tai lähtenyt toiseen suuntaan. Jos lähdin kävelemään pois päin koirasta, ei mennyt kuin hetki ja kuratassu laukkasi mut kiinni. Samaten ihan hiljainen vihellys ajoi saman asian. Kyllä tuommoisen lenkkikaverin kanssa kelpaa ulkoilla :heart: :)

Heh. Siis muutaman kymmenen SEKUNNIN välein, ei tokikaan minuutteja :D

Tollaisen koiran kanssa on ilo liikkua. Edesmennyt koirani oli myös tuollainen ja luoksetulo on taattu koiraa kutsuttaessa. Nykyinen katoaa sekunnissa, jos irti päästää ja kutsut kaikii ihan kuuroille korville....pentuikäinen tosin vielä, joten työsarkaa on edessä ja riistaverinen rotu...

Alkuperäinen kirjoittaja kuurokorva:
Tollaisen koiran kanssa on ilo liikkua. Edesmennyt koirani oli myös tuollainen ja luoksetulo on taattu koiraa kutsuttaessa. Nykyinen katoaa sekunnissa, jos irti päästää ja kutsut kaikii ihan kuuroille korville....pentuikäinen tosin vielä, joten työsarkaa on edessä ja riistaverinen rotu...

Näin on. Tuossa just itse mietin asiaa, enkä tosiaan muista enää että mitenkä tuon koiran tuommoiseksi koulutinkaan :D Kyllä mulla ihan selkeä tyyli oli, jostain koirankoulutussivustoilta luin metodin. Mutta se lähti jo heti pienestä pennusta, siinä käytettiin hyväksi pennun luontaista taipumusta pitäytyä emon (=ruokkijan) läheisyydessä. Muistan jo tuolloin leikkineeni kuurupiiloa pennun kanssa, ja palkinneeni sen joka kerran kun tuli luokse. Hmm.. se se tyyli tais ollakin ;) Itsestään, puolihuomaamatta. Mutta hyvin on toiminut. Ja tosiaan yhä edelleen vaikka koira on jo kolmevuotias, leikinvarjolla tätä taitoa pidetään yllä. Lenkillä ihan huomaamatta on myös tätä tukevaa koulutusta koiralle. :)

Yhteistyössä