Ai että pennut on ilkeitä toisilleen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
Meidän tytöllä on ylipainoa ja taistelee kovasti sitä vastaan. Ravitsemusterapeutilla käymme säännöllisesti ja tyttö aloitti koulujen alettua käymään liikuntakerhossa. Paino on pudonnut ihan mukavasti (tänään viimeksi kävimme rav.terapeutilla ja hän oli tuloksiin varsin tyytyväinen).

Tänään sitten liikuntakerhossa joku valopää oli sanonut tytöllemme, kun tämä oli ollut menossa patjoille, että "tänne ei lihavat saa tulla" !!

Sanokaapas nyt: selvitänkö opettajan kautta kuka tämä tyttö oli vai odotanko ensi viikkoon ja menen itse liikuntakerhoon ja sanon tytölle pari valittua sanaa?!

Tyttömme itki NIIN katkerasti kun tätä minulle tänään kertoi!

Toivottavasti ei into liikuntakerhoon hiivu tämän ääliön sanojen takia!
Siis voi v-i-t-t-u että mua v-i-t-u-t-t-a-a tollaset ääliöt!!

No olipa ilkeästi sanottu :o
Minkä ikäinen tyttö on kyseessä?
Mä selvittäisin asiaa opettajan kanssa: kertoisin, että tytölle on sanottu tuollaisia, ja tekisin selväksi etten hyväksy sellaista.
Tytölle voit selittää, että kiusaaja on typerä :saint: ja jos hän jättää yhden typeryksen takia menemättä liikuntakerhoon, niin hän antaa typeryksen voittaa, ja sehän ei ole hyvä juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
:( höh. Toivottavasti tyttösi jatkaa liikuntaa. Minä varmaan menisin sinne kerhoon sanomaan pari valittua sanaa |O

Mutta jaksanko odottaa ensi tiistaihin asti vai selvitänkö tämän tytön henkilöllisyyden sitä ennen. Hitto että sapettaa tollaset!

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
No olipa ilkeästi sanottu :o
Minkä ikäinen tyttö on kyseessä?
Mä selvittäisin asiaa opettajan kanssa: kertoisin, että tytölle on sanottu tuollaisia, ja tekisin selväksi etten hyväksy sellaista.
Tytölle voit selittää, että kiusaaja on typerä :saint: ja jos hän jättää yhden typeryksen takia menemättä liikuntakerhoon, niin hän antaa typeryksen voittaa, ja sehän ei ole hyvä juttu.

Tyttö on 8 v. mutta jonkin verran kehityksestä jäljessä (dysfasia).
Sanoin kyllä hänelle heti, että tuollaiset ihmiset on varsinaisia typeryksiä, eivätkä ikinä tule saamaan hyvän käytöksen ruusuja (kuten tyttömme sai kevätjuhlassa).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan hyvä että joku huomautti tytöllesi, ylipaino on vakava asia!

:headwall:
Nii-iin, sehän tytön laihduttaa, jos joku vatipää kieltää häntä käymästä liikuntakerhossa koska hän on ylipainoinen |O
Vai olisiko kuitenkin niin, että se liikuntakerho on tärkeä juttu tytölle, siellä oppii liikunnan iloa, ja yhdistettynä oikeanlaiseen ruokavalioon alkaa painokin pudota?
Ylipainoon on jo puututtu, jos et tajunnut sitä tuosta ap:n kirjoituksesta :headwall:

No vaikka sä kerran asian selvität niin et voi lapsen loppuelämää olla selvittämässä jotain mielen pahoittavia kommentteja. Niitä tulee ja menee, tärkeintä ois jutella tyttösi kanssa, myös ylipainon riskeistä. Ja niistähän te varmasti ootte jutelleetkin kun asiaa on lähdetty eteenpäin viemään. Toisaalta helppo sanoa, että tytön pitäis unohtaa toi juttu vaan. Se on toisaalta hyvä, että juttu tuli lapsen suusta eikä teinin/aikuisen. Ne jäis kummittelemaan varmasi pidemmäks aikaa mieleen. Toihan voi olla hyvä tsempityskin sun lapselle... Oon ehkä vähän kylmä ihminen, mutta kirjoitin omat ajatukset. Ylipaino on vakava asia...

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Puolustais itteensä, ei siitä mtn tule jos ei lapset osaa itseensä puolustaa esim 5 v eteenpäin

Justii :headwall:
Ai vaikka haukkumalla takas? |O

Mun mielestä tässä tilanteessa, 8-vuotiaiden ollessa kyseessä, ei olisi ollut lainkaan pahitteeksi jos joku olisi tiuskaissut sille nälvijälle että turpa kii pösilö.... :whistle:

ihan hyvä että joku huomautti tytöllesi, ylipaino on vakava asia!

Et voi olla tosissasi |O
Onhan ylipaino vakava asia,mutta tuskin se siita paranee kun haukutaan toista ulkonaon perusteella,oli sitten pitka,patka,laiha tai lihava! Ylipaino on herkka asia,ei sitten yhtaan asiaa paranna menna haukkumaan!

Rohkeasti otat asian puheeksi! Onneksi taalla jenkeissa asiaan puututaan koulun taholta nopeasti ja kiusaus loppuu siihen!!! Toista se oli ruotsissa asuessa,kiusaajille kun ei mitaan "voitu tehda"

No vaikka sä kerran asian selvität niin et voi lapsen loppuelämää olla selvittämässä jotain mielen pahoittavia kommentteja. Niitä tulee ja menee, tärkeintä ois jutella tyttösi kanssa, myös ylipainon riskeistä. Ja niistähän te varmasti ootte jutelleetkin kun asiaa on lähdetty eteenpäin viemään. Toisaalta helppo sanoa, että tytön pitäis unohtaa toi juttu vaan. Se on toisaalta hyvä, että juttu tuli lapsen suusta eikä teinin/aikuisen. Ne jäis kummittelemaan varmasi pidemmäks aikaa mieleen. Toihan voi olla hyvä tsempityskin sun lapselle... Oon ehkä vähän kylmä ihminen, mutta kirjoitin omat ajatukset. Ylipaino on vakava asia...

Olen kanssasi samaa mielta ettei lasta voi olla aina puolustamassa,mutta tuon ikainen voi kokea vanhemman taholta,jos ei tule mitaan "isompaa reaktiota" ettei aiti välitä ollenkaan....

Voimme ajatella, että nämä jotka tässä ketjussa näitä elämää suurempia kommentteja esittää, luultavasti ovat näitä, jotka kasvattavat niitä koulukiusaajia. Valitettavaa, että joillain ei sitä kasvatuksen taitoa löydy. Lapsiraukat, kun vanhemmat heidät on pilanneet.

Menee hieman OT, mutta mitä olen seurannut ihmisten elämää sen jälkeen, kun ovat aikuismaailmaan astuneet, entiset kiusatut ja kiusaajat, niin suuremmalla todennäköisyydellä menestyneempiä ovat kiusatut. Karkeea empiiristä tutkimusta, mutta pitää kohdalla meidän kaupungin, oman ikäluokkani kohdalla. Muista en tiedä.

Menee hieman OT, mutta mitä olen seurannut ihmisten elämää sen jälkeen, kun ovat aikuismaailmaan astuneet, entiset kiusatut ja kiusaajat, niin suuremmalla todennäköisyydellä menestyneempiä ovat kiusatut. Karkeea empiiristä tutkimusta, mutta pitää kohdalla meidän kaupungin, oman ikäluokkani kohdalla. Muista en tiedä.

Kaksi pahinta tietämääni kiusaajaa ovat molemmat nykyään Hesburgerissa töissä, hampurilaisia paistamassa. Yli kolmekymppisinä :whistle:
Eli omat havaintoni tukevat teoriaasi, kyllä.

Lapsi oppii puolustamaan itseään silloin, kun näkee jonkun toisen tekevän niin.

no olipas taas tosi tyhmästi sanottu... itse varmaankin ottaisin yhteytä opettajaan/liikuntakerhon vetäjään ja pyytäisin ensi kerralla puhumaan hyvistä tavoista ja toisen kunnioituksesta. Lapset osaa kyllä välillä olla tosi julmia... :/

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
no olipas taas tosi tyhmästi sanottu... itse varmaankin ottaisin yhteytä opettajaan/liikuntakerhon vetäjään ja pyytäisin ensi kerralla puhumaan hyvistä tavoista ja toisen kunnioituksesta. Lapset osaa kyllä välillä olla tosi julmia... :/

Todellakin :/ Reppuvihkoon viesti laitettu, toivottavasti saisin asian selvitettyä vielä tällä viikolla.

Yhteistyössä