Ai, että... Vatsa on tosi kipeä...

ananaskirsikka

Aktiivinen jäsen
02.06.2006
4 052
0
36
Ja turvonnut. Tuosta ylävatsan kohtaa sattuu ja tuntuu, kun ilma kiertää vatsassa. Mä en kestä jos SE kohtaus iskee taas! Sitten tulee kuuma, mutta kylmä hiki vaan valuu, vatsaan sattuu niin kovin, ettei mitenkään päin ole hyvä olla. Vessaan on turha mennä, ei mitään tule kuitenkaan ulos. Kohtauksen aikana oksettaakin, mutta ei oksu silti tule :( se on kauheeta :/ paree nyt napata pari gefilus kapselia, jos se auttas tai ainakin lievittäis, jos se meinaa nyt tulla...

no mulla pallea paisuu,sattuu helvatisti,oksettaa ja tulee sellanen kipee olo kuin ois kuumetta.sanovat kai refluxitaudiksi tai jotain.en ole lääkärissä ite käynyt,lukenut vain oireista.mulla auttaa kylmä vesi jota juon lasitolkulla,hengittäminen rauhallisesti ja makuu-asentoon kyljelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vihreemamba:
no mulla pallea paisuu,sattuu helvatisti,oksettaa ja tulee sellanen kipee olo kuin ois kuumetta.sanovat kai refluxitaudiksi tai jotain.en ole lääkärissä ite käynyt,lukenut vain oireista.mulla auttaa kylmä vesi jota juon lasitolkulla,hengittäminen rauhallisesti ja makuu-asentoon kyljelleen.

Kuulostaa aika samanlaiselta kuin mulla. Raskausaikana tämä on alkanut ja silloin näitä kohtauksia tuli paljon useammin ja kovempina kuin nykyisin. Muutaman kerran piti soittaa mieskin kotiin töistä, kun luulin, että siihen paikkaa kuolen :( isompien lapsien hoitajaksi musta ei niissä kohtaa ollut... Pitää koittaa tuota kylmän veden juomista ja tuo hengittäminen rauhallisesti tosiaan auttaa myös asiaan, sen ole huomannutkin.

Eihän se oo sappikipua? Se tulee kohtauksina.. Sappi sijaitsee tuossa oikean kylkikaaren alla, ja se kipu säteilee kummallekin puolelle, ja mahdollisesti myös selkäpuolelle. Oksennus kuuluu asiaan myös!

Alkuperäinen kirjoittaja Clia:
Eihän se oo sappikipua? Se tulee kohtauksina.. Sappi sijaitsee tuossa oikean kylkikaaren alla, ja se kipu säteilee kummallekin puolelle, ja mahdollisesti myös selkäpuolelle. Oksennus kuuluu asiaan myös!

Multa on sappikivet katsottu silloin aikoinaan, eikä niitä löytynyt. Toki asia voi olla eri nyt, mutta ihan samanlaisina nämä kohtaukset kuitenkin pysyneet. Eikä multa tule oksu, tuntuu vaan pala kurkussa ja siltä, että kohta lentää kaaressa, muttei kuitenkaan...

Yöllä alko mahakipu jä vaikeroin kivusta tää on yhtä tuskaaaa en pysty oleen mitenkään päin ja tälläkin hetkellä istun vessan lattialla jos jotain sattuu tulemaan ripulia ja oksennusta????????????????

Yhteistyössä