Äidit ja isät ( pyöräilykypärästä )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin miksette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin miksette

Vieras
Kun poljette lapsen kanssa ja lapsi istuu tukevasti istuimessa tarakalla ja kypärä päässä, miksi ette käyttää sitä kypärä itse?
Itse en lähde liikkeelle ennen kun mulla on kypärä päässä koska minusta jos lapsi käyttää ja minä en ja kaadumme niin kuka hoitaa lapsi.

Kypärä päässä aina, pyöräilen sitten lapsen kanssa tai ei. Lapsi ei tosin enää istu istuimessa vaan ajaa omalla pyörällään. Eikä lähde liikkeelle ennenkuin kypärä on päässä. Eli esimerkin voimaa!

Josku poljen ilman kun molemmat lapset mukana. En yksinkertaisesti pysty raahaaman 2-3 kypärää ja vauvaa pitkää matkaa jos on kassia tms siinä lisäksi. Pyöristä ne pöllitään.

:wave: Mä kyllä käytän! :D

Mies onkin dorka eikä käytä. En jaksa enää jurputtaa. Sille kun ei koskaan käy vahinkoja ja on särkymätön.

Nähty tänä kesänä: Isällä ja lapsella kypärät, mutta istuin olikin lasten muovituoli mustekaloilla tarakalle sidottuna :o Noh, toimii kai sen niinkin...

Koko perheellä on kypärät päässä kun pyöräilemme. Mielestäni on turha laittaa lapselle pyöräilykypärää ja sanoa, että sitä kuuluu käyttää, jollei itse ole valmis näyttämään esimerkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kypärät koko poppoolla:
Koko perheellä on kypärät päässä kun pyöräilemme. Mielestäni on turha laittaa lapselle pyöräilykypärää ja sanoa, että sitä kuuluu käyttää, jollei itse ole valmis näyttämään esimerkkiä.

Niimpä. Se esimerkin voima on suuri tässäkin asiassa. Meilläkään ei kukaan pyöräile ilman kypärää.

Kun omistan niin käytän. Aina - yksin tai yhdessä liikkuessa.
ei ole suuri vaiva sitä siitä sarvesta päähän siirtää ja se kun ei haittaa näkyvyyttä eikä painakaan mitään.
Kukin tavallaan, en mene arvostelemaan muita.

Mitä mieltä olette muuten siitä, pitäisikö potkulaudan kanssa käyttää kypärää? Mun lapseni ei suostu pyöräilemään ilman kypärää, ja laittaa kyllä mielelläään potkulautaillessaankin kypärän. Mutta olen havainnut, että suurin osa lapsista mennä viilettää ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin miksette:
Kun poljette lapsen kanssa ja lapsi istuu tukevasti istuimessa tarakalla ja kypärä päässä, miksi ette käyttää sitä kypärä itse?
Itse en lähde liikkeelle ennen kun mulla on kypärä päässä koska minusta jos lapsi käyttää ja minä en ja kaadumme niin kuka hoitaa lapsi.

Jos vahinko sattuu niin sitten sattuu, en ole lasteni ainoa vanhempi kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Jos vahinko sattuu niin sitten sattuu, en ole lasteni ainoa vanhempi kuitenkaan.

Asenne se on tuokin. Mutta kypärän käyttö vähentää vammautumisriskiä huomattavasti, ja minä mielelläni yritän vaikuttaa asiaan kun kerran voin.

Alkuperäinen kirjoittaja zxc:

Asenne se on tuokin. Mutta kypärän käyttö vähentää vammautumisriskiä huomattavasti, ja minä mielelläni yritän vaikuttaa asiaan kun kerran voin.
Kukaan ei varmaan ole kieltänyt sinua tekemästä niin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja --:

Kukaan ei varmaan ole kieltänyt sinua tekemästä niin. :)

Ei tietenkään, minä vain ihmettelen miten joku voi ajatella noin huolettomasti. Mutta minä olenkin enemmän varman päälle eläjä kuin heittäytyjä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Josku poljen ilman kun molemmat lapset mukana. En yksinkertaisesti pysty raahaaman 2-3 kypärää ja vauvaa pitkää matkaa jos on kassia tms siinä lisäksi. Pyöristä ne pöllitään.

kypärät voi laittaa roikkumaan siitä kassista, tai lapset voi ihan ite kantaa ne. Jos ovat niin isoja että pyöräilevät itse, osaavat varmaan huolehtia niistä. Päässä se kulkee oikein sujuvasti :)

Mitä mieltä olette muuten siitä, pitäisikö potkulaudan kanssa käyttää kypärää? Mun lapseni ei suostu pyöräilemään ilman kypärää, ja laittaa kyllä mielelläään potkulautaillessaankin kypärän. Mutta olen havainnut, että suurin osa lapsista mennä viilettää ilman.

Mä oon sen verran tiukkis, että lapset ei saa ilman kypärää potkulautaillakkaan. Liikenteen seassahan niilläkin mennään samalla tavalla pyörätiellä ja vaikeampaa se potkulautailu on, lapset on 10v ja 7v. Ja pyöräillessä kypärä aina, sekä mulla että lapsilla.

meillä käytetään myös potkulautaillessa.