Aika ihmeellinen juttu tapahtui tänään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vain.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen vain.

Vieras
Tyttäreni sai syntymäpäivälahjaksi erään pehmolelun muistaakseni silloin kuin tyttö täytti 2. Pehmolelusta tuli tytölle todella rakas ja hän otti sen mukaan kaikkialle mihin vain oli mahdollista ottaa se lelu mukaan. Sitten täysin yllättäen se lelu katosi jäljettömiin ja tytön suru oli suuri.

No, tänään kun kyseisen pehmolelun katoamisesta on kulunut suunnilleen 8 vuotta, niin kävin tapaamassa eräitä sukulaisia jotka eivät asu samassa kaupungissa kuin me. Matkalla heiltä kotiin poikkesin eräällä kirpputorilla ja löysin kyseisen pehmolelun sieltä! Se on ehdottoman varmaa, että kyseessä on juuri tyttäreltäni kadonnut pehmolelu, koska siinä kiinni olevassa pesuohjelapussa lukee tyttäreni nimi ja pehmolelu on täsmälleen samanlainen kuin mitä tytöllä oli. Sen täytyy olla se sama pehmolelu, koska kyseessä on ulkomailta ostettu pehmolelu, minkälaisia ei suomessa varmasti montaa ole ja tytön nimikin on sen verran harvinainen, että tuskin suomessa voi olla kahta sellaista pehmolelua, jonka pesulapussa lukee sama melko harvinainen lapsen nimi.

Sinä siis kävit sukulaisten luona? Kyseiset sukulaiset ovat aikoinaan varmasti varastaneet sen lelun teiltä ja olivat laittaneet sen nyt kirpputorille myyntiin.

niin, lelu jäänyt sinne, ja sitten luultu, että on joku oman lapsen miljoonista leluista ja kun lapsi kasvanut yli pehmoleluiän, niin pantu kirpparille :) TAI ASIALLA ON ÄF BEE II, jompikumpi!

Alkuperäinen kirjoittaja Näin on käynyt;30010125:
Sinä siis kävit sukulaisten luona? Kyseiset sukulaiset ovat aikoinaan varmasti varastaneet sen lelun teiltä ja olivat laittaneet sen nyt kirpputorille myyntiin.

Lukiko tuotta jossain että kirppispöytä oli näiden sukulaisten? AP kävi sukulaisilta tullessaan kirpparilla...

Oletan, että tässä ketjussa ei ollut tarkoitus syyttää sukulaisia rahan ahneiksi ( ja varsin sinnikkäiksi Kun lelun katoamisesta on jo 8 vuotta) varkaiksi, vaan ihmetellä sattumaa löytää lelu vuosien jälkeen. :-)

Lienenkö ainoa, joka tajusi aloituksen pointin....Siis kyseessähän on todellakin ihmeellinen sattuma! Kerrassaan omituinen (vaikkakin arkipäiväinen ja siksi hauska) tapaus. Lelu palasi kotiin:)...jos siis ostit sen..

Mä olen ostanut puhelimen uutena, myin sen eteenpäin huutiksessa kun halusin uuden luurin. No, jonkin ajan kuluttua aloin etsimään itselleni vastaavaa puhelinta koska se uusi ei sit ollutkaan niin kiva ja halusin tilalle samanlaisen kuin se vanha. No löytyikin sopiva käytetty puhelin ja olipa muuten sitten tismalleen sama jonka itse ostin uutena. Kun tuli taas uuden puhelimen osto eteen ja myin tän puhelimen, niin olipa muuten ostaja sitten tismalleen sama joka sen minulta aiemminkin osti :D
Hän oli sen vain välissä myynyt jollekkin ja kävipä sitten hänellekkin niin, että halusi samanlaisen luurin takaisin.

Varmistin asian vielä imei-koodista, mutta puhelimeen oli tallennettuna kirjanmerkkeihin minun huutonet omat myytävät kohteet, tästä alunperin aloin ihmettelemäänkin että miten siellä käytetyssä puhelimessa voi sellaisia olla.

Ehkäpä vielä oudompi juttu kuin aapeella :D

Veikkaan että pehmolelu on aikoinaan tippunut jonnekin matkalla teiltä sukulaisille, vaikka huoltoasemalle yms. Sitten joku sielläpäin asuva on poiminut sen talteen ja vienyt lapselleen. Sitten vienyt nyt muiden lelujen mukana kirpparille. Erikoista on kyllä tuo että sinä osuit juuri sille kirpparille samaan aikaan kun se lelu oli siellä myynnissä.

Mutta elämässä sattuu toisinaan ihmeellisyyksiä. Mulle kävi esim. koko nuoruuden niin että yksi yhtäaikaa peruskoulussa ollut tyyppi muutti aina tietämättään satojen kilometrien päähän samaan kaupunkiin kuin minä lähes samaan aikaan, tuli samaan opiskelupaikkaan jne. (eikä siis matkinut, sen tiedän, kaikki oli vaan sattumaa.)

Yhteistyössä