aika leväperäisiä on vanhemmat näköjään

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
vein lapsen päikkäriin tänään eka kertaa. siellä on tietty aitaus ja siinä portti ja siinä lukee isolla, että muista sulkea portti. no mä panin sen kiinni. mutta kun ehdin sieltä sitten lähtemään pois. niin portti oli sepposen selällään auki. onkohan se niin iso vaiva sulkea se, että jätetään se noin vain tekemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
vein lapsen päikkäriin tänään eka kertaa. siellä on tietty aitaus ja siinä portti ja siinä lukee isolla, että muista sulkea portti. no mä panin sen kiinni. mutta kun ehdin sieltä sitten lähtemään pois. niin portti oli sepposen selällään auki. onkohan se niin iso vaiva sulkea se, että jätetään se noin vain tekemättä.

Meidän tarhassa on usein sama juttu. Mua kans ärsyttää, ettei vanhemmat jaksa/viitsi/ymmärrä laittaa posttia kunnolla kiinni. Pitääkö jonkun muksun karata, ennenkuin se portti osataan sulkea :(

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
no jos pihalla ei ole ketään niin eihän se silloin haittaa, eihän ne sisältä karkaa :whistle:

Kyllä lapset osaa aukaista ulko-oven ja sitten livahtaa siitä portina kautta pihalle. Ainakin meidän 3,5-vuotias saa tarhan ulko-oven auki ihan itse.

no jos pihalla ei ole ketään niin eihän se silloin haittaa, eihän ne sisältä karkaa :whistle:

No niinpä hei. Oikeesti, poistetaan samantien koko portti, kun eihän ne lapset siellä yksinään ulkoile, valvonnassahan ne on. Hassua, miten joillain äideillä on niin korkea luottamus siihen, et hoitajilla on silmiä vähän ympäri kehoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Kyllä ne karkaa myös sisältä ja suljettu portti pidättelee hetken pidempään kuin avoin. :whistle:

silloin hoitaja on ollut vastuuton.hoitajan vika se on oli portti auki tai kiinni. voihan joku lapsi jopa ikkunasta mennä ulos, jos sille ei ole opetettu mistä saa kulkea ja miten.

Yhteistyössä