Aika mielenkiintoinen hääkutsu :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häihin menossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla jäis väliin tuollaiset häät :D inhoan tätä nykypäivän älyvapaata kikkailua noiden häähommien kanssa. Taitais jäädä myös mun miehellä väliin solidaarisuudesta :D iskis vaikka vatsatauti hääpäivän aamuna ;)

No ois se aika noloa jos bestman jättäis tulematta kirkkoon vaimonsa pelleilyn takia.

:o eihän vatsataudille minkään voi ;)

me oltiin kans kutsuttu yksiin häihin, jossa kutsu oli suoraan hääjuhliin... ne halus kirkossa,et olis mahdollisimman vähän silmäpareja tuijottamassa, mut juhliin sitten halusivat isomman lauman, ne oli ns.lapsivapaat juhlat eli viina virtas ja sitä rataa... emmä ainaka loukkaantunu, vaikka ensin olin kyl ihmeissäni, että onko tosiaan näin, että kirkkoon meitä ei haluta. ymmärsin sit pointin, että heidän oli helpompi sanoa tahdon ku heitä ei siel tuijota sata silmäparia! jännitti sen verran kovasti muakin aikanaan alttarilla et ymmärsin.

Alkuperäinen kirjoittaja tietysti kirkkoon:
Siis kirkkoonhan saa mennä kuka vaan! Ei siihen mitään lupia tarvitse. Harvalla tietty on pokkaa mennä toisten häitä seuraamaan, mutta kyllä sinne saa mennä ihan vapaasti, aina kun kirkon ovet on auki (siis kun eivät ole lukossa). Mene vaikka urkuparvelle seuraamaan ;)

Ja on kyllä erikoista, jos ei kutsuta kirkkoon, siellähän se vihkiminen tapahtuu, ja se vihkiminenhän on häissä SE PÄÄASIA!

Tietysti kirkkoon SAA mennä. Mutta onko fiksua käytöstä toimia kutsun vastaisesti, jos sinne kirkkoon ei jokapäiväistä hinkua ole normaalistikkaan?
Jos hääpari on valinnut omista syistään kutsuun muodon, joka jotain närästää, niin protokollan nimissä ei auta kuin ottaa pari rennietä. :D

Mä olen NIIIN paljon ollut erilaisissa tilanteissa miehen aseman vuoksi, että se mitä kutsussa lukee on se miten toivotaan käyttäytyvän. Muu on lukihäiriötä.
Voi tietysti olla se mahdollisuus, että kutsujat ovat yhtä hakoteillä kuin kutsututkin.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Mulla jäis väliin tuollaiset häät :D inhoan tätä nykypäivän älyvapaata kikkailua noiden häähommien kanssa. Taitais jäädä myös mun miehellä väliin solidaarisuudesta :D iskis vaikka vatsatauti hääpäivän aamuna ;)

No ois se aika noloa jos bestman jättäis tulematta kirkkoon vaimonsa pelleilyn takia.

:o eihän vatsataudille minkään voi ;)

No joo ton oli varmaan tarkotus olla vitsi... Mä en KEHTAIS jäädä pois ja väittää vatsatautia. Mieluummin sit kieltäytyis bestmanin tehtävistä alunperinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

Olen ollut useammissa häissä missä vieraat kutsuttiin pelkästään juhliin. Syy oli niinkin yksinkertainen, ettei kirkossa ollut tarjota aikaa, joka olisi ollut vieraiden kutsumiseen järkevä, joten parit ajattelivat olevan fiksumpaa mennä kahdestaan kirkkoon ja pitää juhlat tavallaan erikseen. Tuskin kukaan ilahtuisi hääkutsustusta jossa kirkoon kutsutaan seitsemältä lauantaiaamuna tai kahdeksalta tiistai-iltana.

Aika mielenkiintoista, että tällaiset kummalliset pelleilyt hääjuhlissa on yleistyny vasta viimevuosina sanotaanko 2000-luvulla :D onko kirkot kutistuneet vai ruuhkautuneet vai hääjuhlien vietto saanut älyvapaita muotoja?? Tiedä sitten, mutta minua tuollainen pelleily rasittaa äärettömästi. Ja jätän juhlat suosiolla väliin jos hääparilla on tuollaisia tosi kummallisia vaatimuksia. Pankkitilin numero kutsussa saa myös takuulla jättämään juhlan väliin ;) Moukat on moukkia :D

Kuulemma 2000- luvulla ovat tietyt viikonloput yleistyneet kovasti ja myöskin hääpareilla on nykyään kuulemma tiukempia vaatimuksia paikan ja myös papin suhteen. Kun haluaa tietyn papin tietyssä kirkossa, jotka molemmat usein sattuvat olemaan erittäin suosittuja, on pakko tehdä järjestelyjä. Moukkamaista on minusta osoittaa mieltään toisten juhlia kohtaan, ei minulla ainakaan ole mitään välttämätöntä pakkoa päästä kirkkoon. Tosin tuosta tilinumeroasiasta olen kyllä ihan samaa mieltä.

Pyydä miestäs soittamaan hääparille ja kysymään tästä. Niillä on niin paljon mietittävää ja muistettavaa, etteivät välttämättä ole edes huomanneet tuossa asiassa mitään ongelmaa. Voi olla että hyvinkin mieluusti saat mennä mukaan kirkkoon ja koska olet bestmanin avec, itse näkisin niin, että menet myös kirkkoon koska bestmankin menee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen kanssa ollut sitä mieltä, että pelkät tilinumerohäät on jotenkin persoonatonta, mutta nämä on myös sellaiset, eivät halua muuta kuin rahaa.

? Sä olet menossa toisten kutsuihin ja hyväksyt ehdot, muussa tapuksessa suosittelen jäämään kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen kanssa ollut sitä mieltä, että pelkät tilinumerohäät on jotenkin persoonatonta, mutta nämä on myös sellaiset, eivät halua muuta kuin rahaa.

? Sä olet menossa toisten kutsuihin ja hyväksyt ehdot, muussa tapuksessa suosittelen jäämään kotiin.

tottakai hyväksyn, ei siitä olekaan kysymys, sanoin vaan että olen aina pitänyt persoonattomana sitä, että hääkutsuun laitetaan pelkästään tilinumero.
Yhdelle kaverille hankittiin kyllä lahja lahjalistan ulkopuolelta, mutta tiedettiin etukäteen, että tulee pitämään siitä aivan erityisesti.
Nyt vaan pitää miettiä millaisen summan sitä laittaa rahaa.

Yhteistyössä