Aikaisin kiinteät aloittaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoisen äiti

Vieras
Sellaista, että jos olette aloittaneet kiinteiden syöttämisen vauvalle niin sanotusti "aikaisin" niin missä iässä olette siirtynyt niistä hedelmä ja vihannessoseista ihan kunnon aterioihin?

Ja oikeastaan se alkuperäinen kysymys, missä iässä viljat?

Jotenkin tuntuis, että tuo meidän äijä voi kaivata jo jotain maissivelliäkin stydimpää iltapalaksi, mutta missä iässä tohtis, en tiiä...

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Meillä aloitettiin 3kk iässä kiinteät, ja 4kk iässä aloin antamaan hipp-kaurapuuroa iltapalaksi. Lihapöperöt aloitettiin pari viikkoa sen jälkeen.

: o Viljaa jo 4 kk? Vähintään 5-6 kk olis parempi ja samoihin aikoihin liha.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä aloitettiin 3kk iässä kiinteät, ja 4kk iässä aloin antamaan hipp-kaurapuuroa iltapalaksi. Lihapöperöt aloitettiin pari viikkoa sen jälkeen.

: o Viljaa jo 4 kk? Vähintään 5-6 kk olis parempi ja samoihin aikoihin liha.

Jeps, ihan siinä paketissakin lukee että voi antaa 4kk iästä alkaen, mutta se on tietysti jokaisen oma päätös minkä ikäiselle niitä haluaa ryhtyä antamaan.

Niinkun mäkin oon ymmärtänyt että tää 5-6kk viljojen aloittamisikänä olis se "normaali" aikataulu, mutta jos lapsi on jo muutenkin ajoissa niin miksei sit jo 4kk?

Meidän pojalla oli paha koliikki ja siitä huolimatta vatsa on kestänyt massivellin hyvin 2,5kk asti ja kiinteät 3kk iästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niinkun mäkin oon ymmärtänyt että tää 5-6kk viljojen aloittamisikänä olis se "normaali" aikataulu, mutta jos lapsi on jo muutenkin ajoissa niin miksei sit jo 4kk?

Meidän pojalla oli paha koliikki ja siitä huolimatta vatsa on kestänyt massivellin hyvin 2,5kk asti ja kiinteät 3kk iästä.

Suolisto ei oo välttämättä valmis vastaanottamaan mitään viljoja jne. Se nyt ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä päättelet, että teidän pieni kaipaisi jo muutakin kuin maitoa?

Kiinteät on aloitettu lääkärin ohjeesta lapsen hurjan pituuskasvun vuoksi. Maitomäärät nousivat hurjiksi eikä mikään tuntunut pitävän nälkää. Ja koko ajan on paino miinuskäyrillä.

Meillä sama! Ja vatsa kesti kiinteitä tosi hyvin, ei tullut mitään ongelmaa niistä. Huutaminen loppui siinä 3kk tienoilla kun kiinteät aloitettiin.

Meillä sama! Ja vatsa kesti kiinteitä tosi hyvin, ei tullut mitään ongelmaa niistä. Huutaminen loppui siinä 3kk tienoilla kun kiinteät aloitettiin.

Meidän vauva rauhoittui huomattavasti 2,5kk kun aloin antaa maissivelliä. Ja itseasiassa alkoi sen myötä syödä maitoakin paremmin. Että en kyllä aina ymmärrä ihmisten hysteriaa, että "liian aikaisin" jne.

Olen seurannut pienen ryhmän vauva-aikaa ja omat huomioni ovat, että niillä vauvoilla, joille on annettu liian aikaisin (viljat 4kk yms.) kiinteitä, ovat huomattavasti allergisempia, kuin normaalirytmiset, eli 4kk kiinteät (peruna,porkkana yms.) 5kk lihat, 6kk viljat.

Ap:lle vinkiksi: anna iltavelliä! Vaikkapa peruna-velliä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Olen seurannut pienen ryhmän vauva-aikaa ja omat huomioni ovat, että niillä vauvoilla, joille on annettu liian aikaisin (viljat 4kk yms.) kiinteitä, ovat huomattavasti allergisempia, kuin normaalirytmiset, eli 4kk kiinteät (peruna,porkkana yms.) 5kk lihat, 6kk viljat.

Ap:lle vinkiksi: anna iltavelliä! Vaikkapa peruna-velliä tms.

Mitä iltavelliä tarkoitat? Oisko joku riisijauhopohjainen siis hyvä?

huoh.. minkähän painoinen tää sun lapses on? että näkis onko mitään huolta? ja mielellään semmosta paljonko on missäkin vaiheessa kasvanut. Mun mielestä kuulostaa oudolta jos painon takia annetaan tossa vaiheessa kiinteitä.
Mulla itsellä on pieni tyttö, ja suositus oli kokoajan että täysimetys 6kk asti, vaikka ei kauheesti kasvanut.

Yhteistyössä