P
Pirstaleina
Vieras
Olemme asuneet yhdessä kuusi vuotta ja yrittäneet lasta kolme vuotta, josta vuosi lapsettomuushoidoissa. Nyt lokakuussa hoito vihdoinkin tärppäsi ja olen raskaana neljännellä kuukaudella. Kaikki oli aluksi hyvin, molemmat tietenkin onnellisia ja suunniteltiin lapsen tuloa, nimiä ym. Ostimme keväällä uuden kodinkin ja elämän piti nyt vihdoinkin olla kaikin puolin kunnossa. Viime maanantaina mies ilmoittaakin yhtäkkiä tarvitsevansa aikalisän eikä olekaan valmis tähän. Oli pari viikkoa ennen tätä alkanut käymään paljon ulkoa kavereiden kanssa baareissa, oli jopa yön poissa ja aamulla ilmoitti tekstarilla menevänsä suoraan duuniin. Sanoi olleensa kaverinsa luona. Kun alkoi puhua aikalisästä, niin pyysin kertomaan onko kyseessä toinen nainen. Ensin kielsi jyrkästi, mutta lopulta myönsi ihastuneensa työkaveriinsa. Ihastusta on hänen sanojensa mukaan kestänyt vaan viikon ja tunne on kuulemma yksipuolista, koska nainen tietää hänen seurustelevan. Väittää kuitenkin edelleen ettei tämä nainen olisi pääasiallisin syy aikalisän tarpeeseensa vaan se ettei itsekään enää tiedä missä menee. Eilen juteltiin (ja riideltiin) taas asiasta ja haluaisi siis lähteä, mutta ainut mikä hidastaa tätä lähtemispäätöstä on kuulemma se että tietää mun hajoavan totaalisesti.
Tämä tilanne tuli mulle kuin salama kirkkaalta taivaalta, koska en tiennyt meillä olevan sellaisia ongelmia mikä olisi syy heittää koko elämämme romukoppaan.Huolena on myös raha-asiat, sillä otettiin vanha miljoona asuntolainaa keväällä ja nyt jään ilmeisesti yksin selviämään niistä. Asunnon myynti ennen kuin on omistanut sen pari vuotta on käytännössä melkein mahdotonta siitä aiheutuvien kustannusten takia.
Nyt olen maanantaista ollut täysin shokissa enkä pysty nukkumaan enkä syömään kunnolla. Pelottaa miten lapsikaan kestää tämän kaiken. Kaiken keskellä muistan kuitenkin aina olla todella kiitollinen tästä vielä syntymättömästä lapsesta, mutta en tiedä olenko tarpeeksi vahva käymään kaiken läpi yksin ja tulemaan laitokselta kesällä tyhjään kotiin.
Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta ja kuinka olette selvinneet. Nyt tuntuu elämä olevan täysin umpikujassa.
Tämä tilanne tuli mulle kuin salama kirkkaalta taivaalta, koska en tiennyt meillä olevan sellaisia ongelmia mikä olisi syy heittää koko elämämme romukoppaan.Huolena on myös raha-asiat, sillä otettiin vanha miljoona asuntolainaa keväällä ja nyt jään ilmeisesti yksin selviämään niistä. Asunnon myynti ennen kuin on omistanut sen pari vuotta on käytännössä melkein mahdotonta siitä aiheutuvien kustannusten takia.
Nyt olen maanantaista ollut täysin shokissa enkä pysty nukkumaan enkä syömään kunnolla. Pelottaa miten lapsikaan kestää tämän kaiken. Kaiken keskellä muistan kuitenkin aina olla todella kiitollinen tästä vielä syntymättömästä lapsesta, mutta en tiedä olenko tarpeeksi vahva käymään kaiken läpi yksin ja tulemaan laitokselta kesällä tyhjään kotiin.
Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta ja kuinka olette selvinneet. Nyt tuntuu elämä olevan täysin umpikujassa.