Aikamoinen projekti saada menot äkkiä pienemmäksi, kun tulot yllättäen tipahtaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Koko tämän vuoden ollut tulot pienemmät kuin normaalisti, mutta pärjätty on, kun ei ole ylimääräisiä tuhlannut. Nyt sitten tulot romahtivat kokonaan, alle toimeentulotuen rajan.

Vaikka ylimääräisiä kuluja on karsittu, niin silti edelleen on paljon karsittavaa. Auto äkkiä myyntiin, tappiota tulee, mutta päästään ainakin isosta osamaksusta eroon, toinen laina loppuu onneksi pian, joten käteen jää vähän enemmän sitten.
Kirpparille kerään tavaraa, jotta saa sieltä vähän rahaa.

Suuret ei meidän tulot ole olleet, ja nytkin kyllä sitkutellaan mahdollisimman pitkään, ettei tarvitse sossun mennä. Ensi kuussa varmaan kyllä on jo pakko, mutta ONNEKSI tämä on väliaikainen tilanne!

[QUOTE="Vieras";28179468]Autoa ei kannata ostaa osamaksulla.
Arvo tippuu heti kun ajat pois autoliikkeestä.[/QUOTE]no, se arvotippuu vaikka ostat käteisellä. että jos ei psty muuten ostamaan niin sitten ostaa osa-maksulla

En tiedä tilannettanne,mutta olisko näissä karsimisvaraa: parturi- ja kampaajakäynnit,ruokaostoksiin suunnitelmallisuutta (tähteiden hyödyntäminen,oikean määrän ostaminen),lehtitilaukset,kännykkä- ja nettiliittymät (edullisin vaihtoehto),alkoholi/tupakka pois,..kirpparille tietty myyntiin kaikki mikä "irtoaa".

Voimia! Tiedän tunteesi. Meillä oli vastaava tilanne jokunen vuosi sitten, kun miehen työpaikassa tuli äkillisiä muutoksia ja oltin tulottomia kolme-neljä kuukautta. Mä sain pelkän kotihoidon tuen. En kyllä ymmärrä miten siitä selvittiin, kun tulot oli 250e + 100e lapsilisä ne kuukaudet. Sen muistan, että asuntolaina saatiin koroille pariksi kuukaudeksi ja mulla oli kirppispaikka kanssa.
Roudasin fillarilla säkkitolkulla kamaa pöytään ja poika istui takana istuimessa potta syliss :)
Tsemppiä!

Suunnitelmallisuutta ja laskemista vaatii, mutta pienillä jutuilla tulee säästöä yllättävän paljon.
Ja jos tietää, että on vain väliaikaista, niin kyllähän se helpottaa.
Tsemppiä!

Ruuassa säästää oikeasti todella paljon! Eikä ravintoarvojenkaan tarvitse huonontua, mikäli hyödyntää kausivihanneksia. Eli alatte leipoa leivät itse, syötte paljon keittoja ja puuroja. Lisäksi kannattaa alkaa käyttämään markettien omia tuotemerkkejä, jne.

Olipas tullutkin vastauksia, kun olin pois koneelta päivän.

Säästeliäs olen onneksi jos ennestään, leivon leivät itse, eikä meillä eineksiä käytetä. Ei siis tähänkään asti olla oltu mitään suuri tuloisia ja suositaan kirppareita. Kampaajalla en ole käynyt koskaan, joten siitäkään ei voi säästää :D

Tiukin tilanne on siihen asti, että saadaan nuo suurimmat menoerät karsittua pois, mitkä on mitotettu siihen aiempaan tulotasoon, omien laskujen mukaan heinäkuussa helpottaa, kun nyt pidetään erittäin tiukalla vyötä.

Sai tässä samalla hyvän opetuksenkin, vaikka aika säästäväisiä tähänkin asti ollaan oltu.

Yhteistyössä