Hae Anna.fi-sivustolta

Aikuinen tytär lapsineen asuu miesystäväni luona.

Viestiketju osiossa 'Vanhempana' , käynnistäjänä vierailija, 02.03.2020.

1. vierailija Vierailija

Moi!
    Olen 50kymppinen nainen ja miesystäväni on samanikäinen. Meillä menee muuten todella hyvin, mutta minua on alkanut häiritsemään, kun miesystäväni aikuinen melkein 30-vuotias tytär 2-vuotiaan lapsensa kanssa on asunut miesystäväni luona nyt jo reilusti yli vuoden. Heidän piti tulla vain hetkeksi, että löytävät oman asunnon. Miesystäväni tytär ei ollut naimisissa lapsen isän kanssa, mutta asuivat yhdessä. He eivät tulleet toimeen saman katon alla asuessa. Tytär ei ole työelämässä. Asuu miesystäväni luona ilmaiseksi eikä edes aina siivoa jälkiään tai ota muutenkaan osaa kotitehtäviin tai talon kustannuksiin (sähköön,vesilaskuun yms.). Nukkuu miesystäväni parisängyssä lapsensa kanssa. MIesystävä nukkuu vierassängyssä.. Miesystäväni on jo kolmeen kertaan kehoittanut, että olisiko aina jo etsiä se oma asunto. Tytär suuttuu heti kun asiasta tulee puhe ja lähtee lapsen isän luokse päiväksi pariksi. Eli siis ovat kuitenkin yhdessä, mutta eivät voi tyttären mukaan asua saman katon alla. Minä en asu siellä, mutta olisi kiva olla myös miesystäväni luona joskus viettämässä viikonloppua. Mutta nyt se ei onnistu, kun ei ole edes sänkyä missä nukkua. Mitä teen? Yritänkö ymmärää vielä vai onko parempi luovuttaa? Tiedän, että oma lapsi ja lapsenlapsi ovat tärkeitä, mutta rajansa kaikella. Nimimerkki Epätoivoinen.

2. Vastuun ottaminen Vierailija

Ehkäpä se lapsen isäkin on tosi kyllästynyt aikuiseen naiseen, joka ei ota vastuuta itsestään ja siksi yhteisasuminen ei onnistu.

Tytär jatkaa tätä vaikka eläkeikäänsä asti, jollei häntä pakoteta muuttamaan käytöstään ja asenteitaan. Kaikilla meillä terveillä ihmisillä on vastuu itsestämme aikuistuttuamme. Vanhempikin tekee tosi ison karhunpalveluksen hyysätessään itsekästä laiskuria.

Sääli (?) lapsenlasta kohtaan varmasti tekee tilanteesta vaikean. Silti olisi parasta, että isä kuvaannollisesti potkaisee perseelle tytärtään ja pakottaa hänet ratkomaan ongelmiaan itse eikä siirtämään niitä aina toisille.

Sinä olet kuitenkin väärä henkilö toimimaan, asia on isän ja tyttären välinen.

3. vierailija minäkin Vierailija

Miksi ihmeesä jaat miesystäväsi asioita koko kansalle? Ei asia meille mitenkään kuulu.

4. vierailija Vierailija

Näinhän se on. Eikä se kuulu tälle naisystävällekään.
    Ei mitenkään fiksun ihmisen purkaus, vaan t...…..n

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri