Hae Anna.fi-sivustolta

Aikuisena ylioppilaaksi, kutsuongelma

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Aikuisabi, 27.06.2005.

1. Aikuisabi Vierailija

Hei! Antakaapa ideoita kun (toivottavasti) syksyllä valmistun ylioppilaaksi, aikuisena.
    Suunnitelmissamme on järjestää äidin syntymäpäivät ja minun yo-juhlat samaan aikaan, kun sattuvat samalle päivälle. Mutta... vain muutama sukulaiseni (kummit) tietävät asiasta ja muille en viitsi kertoa, kun enkussa on täysityö, että siitä pääsisi läpi.
    Juhlat ovat lähes vain sukulaisille (työkavereita muistan erikseen), mutta miten ihmeessä tekisin kutsun kanssa? Tietohan tulee niin myöhään...
    Äidin synttäreistä ""sana kiertää"" ja suku soittelee, mutta tarvitseeko minun juhlista oikeastaan kertoa juuri kenellekkään? Tämähän on tavallaan minun lahjani äidille ja ajattelin suunnitella sen ympäriltä puheen.

Mitä mieltä olisitte vieraina? Olisiko teistä tylsää jos synttärisankarin lisäksi ""joutuisitte"" onnittelemaan tytärtä?

Tavoitteena ei ole kerätä lahjoja tms. vaan pitää yhteyttä sukulaisiin, tälläisella tekosyyllä...

Kiitos jo etukäteen ideoista ja näkökulmista.

2. Kirsi Vierailija

Onneksi olkoon loistavasta ajatuksesta !

Älä kerro muille mitään ennakkoon - juhlapöytään sitten äidin kakku ja oma kakkusi, jossa ylioppilaslakki päällä.

Juhlaväelle kerrot, että tämä on sinun lahjasi äidillesi !

Tsemppiä kirjoituksiin - sisulla ja lukemisella selviää !

3. mr Vierailija

Sehän olisi loistava yllätys vieraille kun selviää, että samalla vietetään yo-juhliasi....pidä salassa loppuun asti ja yllätä kaikki! Onnea kirjoituksiin.

4. so Vierailija

Ihan hyvä juttu, mutta, mutta....
    Mua kyllä harmittais (ja vois tuntua nololtakin), kun ei olis sulle lahjaa.
    Eihän se oma vikani olis, mutta silti.

Tietysti sinä sen päätät, ja jos näin tuntuu kivalta, niin anna palaa vaan!

5. liperit & lyyra Vierailija

Minua taas helpottaisi vieraana, kun ei tarvitsisi miettiä yo-lahjaa vaan juttu olisi yllätys äidin lisäksi myös vieraille! Etenkin aikuiselle on vaikea keksiä mitään, koska heillä on yleensä jo kaikkea mitä elämisessä tarvitaan, ja raha on mielestäni tylsä lahja, koska siitä puuttuu henkilökohtaisuus. En mitenkään väheksy yo:ksi valmistumista -olenhan itsekin aikoinani kirjoittanut-, mutta mielestäni se vain on yliarvostettu juttu juhlineen päivineen.
    Tässähän on ap:llä oiva tilaisuus juhlia lakkiaisiaan sillälailla matalalla profiililla äitinsä synttärien ohessa ilman sitä hälinää ja hulinaa, joka yleensä on nuoren ylioppilaan juhlissa päällimmäisenä.
    Iloista tuplajuhlaa molemmille!

6. Gilda Vierailija

Minä laittaisin äidin kanssa yhteiset kutsut kaikille kutsuttaville. Ehkä tarvitsette 3-laiset kutsut (äidin juhliin, sinun juhliin ja yhteisille vieraille molempien juhliin), joita lähetätte sen mukaan, kutsutaanko vieras äitisi vai sinun vai molempien juhliin. Nykyään yo-juhliin kutsutaan, enää ei mennä kutsumatta. Toinen vaihtoehto on laittaa äidin kanssa yhteinen ilmoitus paikalliseen sanomalehteen: Tervetuloa XXX:n syntymäpäiville ja YYY:n yo-juhliin silloin ja sinne.
    Minusta kutsuminen on reilua vieraita kohtaan (osaavat varautua tuplajuhliin, on noloa olla ilman lahjaa, varsinkin kun lehdessä on nimesi kuitenkin ennen juhlia, kaikki yo:t julkistetaan lehdessä, vieraat eivät vain tiedä, että tulevat juhliisi). On se myös reilua sinua kohtaan, jokainen yo on juhlansa ansainnut. Ja kiva saada juhlistaan jotain muistoksikin, vaikka niitä kortteja ja ruusuja kuivattaviksi.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri