Aikuisia ei voi muuttaa ,mutta äidin sydäntä riipas..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nanna"

Vieras
Kun kysyin neidiltä ,että tuliko synttärionnitteluja ?

Kaikki muut oli muistanut neidin 9v synttärit paitsi anoppi. taas kerran . Ja miehen veljen perhe. =( Anopin "unohteluun" tottunut jo. Lapsetkaan ikinä edes odota enää,että mummi muistaisi,kun tää oli vasta 9 kerta,Mutta tuo miehen veljen perhe... Aina olen itse muistanut heidän lapset,niin nimppareina kuin synttäreinä. Harmillista,mutta minkäs teet... Tyttö oli aika pettyneen kuuloinen puhelimessa. Tokas vaan ,että ei pyydä synttäreilleen.

Mä en jaksa näitä synttärivouhkaajia. Itse unohdan omat, lasten ja miehen synttärit, kaverien, sisarusten ja niiden kakaroiden synttärit. Olen muuten mielestäni ok ihminen, vien tuliaisia lahjoja ja kutsun kylään ja syötän ihmisiä, mutta oma-aloitteita synttärien muistamista en aio opetella, kun se ei ole ollut tapana tähänkään asti.

Jos saan miniöitä tai kavereita, jotka tuosta vetää herneen nokkaansa niin sitten vetävät.

Mä en itse muistais edes kysyä että onko tullut onnitteluja.... Ja jos oisit jättänyt kysymättä, olisi varmaan harmituskin mennyt ohi vähemmällä.

Mä en muista onnitella kuin omia lapsia ja puolisoa.

Kannattasikos hankkii jotain pillereitä jos se muisti noin kovasti jo prakaa ,ettet muista housuja päälles pukea. Sääli kanssa eläjiäsi jos joutuvat katselemaan sinua päivät pitkät housuitta!

Mä en muista kuin omien lasteni syntymäpäivät - yksinkertaisesti olen sellainen hönöpää. Onneksi kaikki sisarukseni ovat jo siihen tottuneet ja muistuttavat valmiiksi, että tänään on sen ja sen synttärit :) Sillä etten muista syntymäpäiviä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka paljon läheisiäni rakastan. Sisarusteni lapset ovat minulle yhtä rakkaita kuin omani <3 Jos itse suhtaudet huumorilla huonomuistisiin sukulaisiisi niin lapsesikin ymmärtää ettei se vähennä heidän välittämistään. Mutta jos surkuttelet ja voivottelet niin kuten edellinen hyvin sanoi, opetet lapsesi loukkaantumaan helposti ja se taas tulee aiheuttamaan elämässä paljon mielipahaa.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Kyllä se on lapselle iso asia ,et saa synttärionnitteluja lähi-ihmisiltä. Ei ne lahjat vaan se muistaminen. Sentäs on kummityttö kyseessä. ja suht paljon oltu tekemisissä.

Musta tuntuu et lapsi on sulta oppinu loukkaantumaan siitä tolla tavalla. Ja myös sen että keksii sit olla pyytämättä synttäreilleen.
En ymmärrä miten tosta edes voi loukkaantua. Ja se nyt on ihan ymmärrettävää jos joku "aina" unohtaa että unohti nytkin.

No vietitkö juhlat ja kutsuitko kylään? Leivoitko kakun? Miten opetat kummityttöä muistamaan kummiaan...

Vai oliko se nyt anoppi, niinkuin aloitusviestissä.... Anoppi joka on samalla kummi?

[QUOTE="Nanna";28602989]Kannattasikos hankkii jotain pillereitä jos se muisti noin kovasti jo prakaa ,ettet muista housuja päälles pukea. Sääli kanssa eläjiäsi jos joutuvat katselemaan sinua päivät pitkät housuitta![/QUOTE]

Ei sun tarvitse huolehtia mun kanssaeläjistä. Ne vaikuttaa oikein tyytyväisiltä oli mulla housut jalassa tai ei :)
Lakkaa olemasta tuommonen riidanhaastaja tosikko ja koita ottaa vähän rennommin. Kamalaa, jos sun lapsetkin tulee samanlaisiksi.
Eikö se riitä, että ne sukulaiset voi onnitella lasta sielä synttäreillä sitten?

Kaikki ikävät ja kurjat sitä lapsia saakin. Tätä aloitusta lukiessa tosiaan miettiin että tuollaisen negatiivisen asenteen levittäminen lapseensa pitäisi tuomita samalla tavalla pahoinpitelyksi kuin muukin pahoinpitely...

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Mikä muuten esti sua muistuttamasta anoppia lapsen synttäreistä? Odottellit marttyyrinä synttäreiden yli, ja sitten vielä menit kyselemään 9-vuotiaalta että voi voi, eikö se taaaaaaaskaan muistanut, kun ei oo ikinä ennenkään muistanut?

Sinä muistit. Sinä tiesit ettei anoppi muista. Muttet halunnut muistuttaa, vaikka se olisi estänyt lapsen pahastumisen. Kukas nyt onkaan se pieni ihminen?

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Täällä myös yksi lahopää joka muistaa tasan oman, miehen ja lasten synttärit eikä mitään muita. En nimipäiviäkään, edes omien lasten. Juuri tuli purnausta kun en muistanut onnitella kummilasta synttäripäivänä mutta eivät hekään kutsuneet kahville tai mitään. Lahjan olin ostanut jo etukäteen eli maksanut harrastusleirin tälle kesälle, ei siitäkään ole edes kiitosta sanottu. Eikä ole kertaakaan kummilapselta meillepäin tullut joulukorttia, korttia ulkomaanmatkalta tai edes tekstaria merkkipäivänä.

[QUOTE="Siis";28603117]Mikä muuten esti sua muistuttamasta anoppia lapsen synttäreistä? Odottellit marttyyrinä synttäreiden yli, ja sitten vielä menit kyselemään 9-vuotiaalta että voi voi, eikö se taaaaaaaskaan muistanut, kun ei oo ikinä ennenkään muistanut?

Sinä muistit. Sinä tiesit ettei anoppi muista. Muttet halunnut muistuttaa, vaikka se olisi estänyt lapsen pahastumisen. Kukas nyt onkaan se pieni ihminen?[/QUOTE]

Mä en tullut edes ajatelleeksi... mutta aivan totta.

Kummallista vetää herneitä nenään ja vielä surra lapsensa kanssa?? Meillä ei odoteta että jokainen läheinen ja sukulainen muistavat meidän lasten synttärit päivälleen. EI NIITÄ VOI MUISTAA!!

Nostatko itsesi jalustalle kun muistat kaikkien syntymäpäivät?
Ja jos 9 vuotias sanoo ettei kutsu synttäreille enää kun unohtivat onnitella juhlapäivänä niin kannatatko sitä?
Lapsesi saa kohta joka asiasta minkä joku hänelle tekee olla tuittuna. Tuo ei ole tervettä tunteitten purkausta opettaa lapsilleen. Opetat hänet suuttumaan radikaalisti pienistä jutuista. :(

Ap, mä ymmärrän sua täysin :hug:! Mä kutsuin mun veljeni neljä ensimmäistä vuotta tytön synttäreille. Aina jotain tekosyitä, kunnes viimeisellä kerralla sanoi, etteivät viitsi lähteä. Mun tytöllä ja mun veljellä on samana päivänä synttärit, joten takuulla kyllä muistaa sen, vaan eipä siltikään tule onnitteluja. Mäkin lakkasin sitten neljä vuotta sitten käymästä hänen lastensa synttäreillä, siitäkin huolimatta että yksi hänen lapsistaan on mun kummilapseni.

Ja mitä anoppiin tulee, niin kyllä isovanhempien pitäis muistaa lastenlastensa syntymäpäivät. Mun mammalla oli melkein 20 lastenlasta ja ihan tasan varmasti muisti kaikkia tasapuolisesti. Jos ei muistikapasiteetti riitä, on sellainen systeemi keksitty kuin kalenteri. En mäkään kaikkia tärkeitä päiviä muistais ilman kalenteria. Ja puhelimeenkin saa laitettua syntymäpäivät, voi vaikka laittaa muistutuksen. Synttärit on lapselle iso juttu ja silloin odottaa ja toivoo, että joku muistais onnitella. Mut kaipa tää on sukuvika. Mun perheessä on aina vietetty kaikenmaailman kissanristiäisiä melkeinpä toisen nimen nimppareista lähtien. Miehen puolella taas synttärit on kuitattu onnittelulla, eikä välttämättä mitään juhlia tai kahvituksia. Pikkumaista tai ei, mutta mun mielestäni läheisten ihmisten synttäreitä muistetaan jollain lailla.

Ja lukiko muuten jossain, että ap olisi lapselleen sanonut samalla tavalla kuin tänne kirjoitti? Tuskin hän siellä parhaillaan lietsoo mitään pyhää vihaa niin, että lapsikin sen oppii...

Mun mielestä riittää että onnittelevat kun tulevat synttäreille. Ei mun veli (lapsen kummi) muistanut pojan synttäriä viikko sitten eikä se ollut big deal. Tulee sitten kakulle kun kutsutaan. Tuo lahjan. En todellakaan kysynyt lapselta että kukas on muistanut sua tänään onnitella. Käsittämätön idea.