Aikuiskoulutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta työtön

Vieras
Mulla on tilanne, että äitiylomani loppuu ens kuussa, eikä ole työpaikkaa mihin palata. Kotihoidontulle ei ole varaa jäädä, elikkä hakeudun työnhakijaksi ja saan liiton rahaa. Mä hain viime kuussa lähihoitaja kouluun aikuispuolella ja nyt tuli päätös, että minut valittiin. Alkaa siis elokuussa :) MUTTA onkohan minu mahdollista saada siihen sitä liiton rahaa? Millään opintotuella ei oikein lyhennnetä asuntaolainaa, eikä siis ole varaa siihen. Olen ammatiltani leipuri ja tässä kaupungissa ei tulisi kumminkaan löytymään töitä. Tuo koulu on aina ollut haaveeni ja inhottavaa jos joudun kieltäytymään rahan takia. :(

Tyottomana saisit opiskella ansiosidonnaisella. Kannattaa soittaa Kelan etuuspuolen neuvontaan. Jos tuet ei riita niin ainahan voit hakea saman alan oppisopimuskoulutukseen.

[QUOTE="hoitsu";29869011]Tyottomana saisit opiskella ansiosidonnaisella. Kannattaa soittaa Kelan etuuspuolen neuvontaan. Jos tuet ei riita niin ainahan voit hakea saman alan oppisopimuskoulutukseen.[/QUOTE]

Soitin työkkäriin ja ensi kuussa ilmottaudun työnhakijaksi, on kuulemma mahdollista opiskella liiton rahalla.
Oppisopimus paikkaa täältä ei saa, olen soitellut kaikkiin mitkä vähänki tuli mieleen, mutta ei oteta :(

Soitin työkkäriin ja ensi kuussa ilmottaudun työnhakijaksi, on kuulemma mahdollista opiskella liiton rahalla.
Oppisopimus paikkaa täältä ei saa, olen soitellut kaikkiin mitkä vähänki tuli mieleen, mutta ei oteta :(

Oppisopimusta voit yrittää vaikkapa viimeiseksi opiskeluvuodeksesi. VArmasti moni paikka ottaa mieluummin lähes valmiin kuin ihan aloittlevan oppisopiskelijan. Ja vuoden työsuhde mietityttää työnantajaa huomattavasti vähemmän kuin kolmen vuoden.