Hae Anna.fi-sivustolta

Aikuisopintorahasta tietävät

Viestiketju osiossa 'Opinnot ja kurssit' , käynnistäjänä *Haaveilija*, 14.07.2016.

1. *Haaveilija* Vierailija

Olen perheellinen nelikymppinen nainen joka haaveilee alan vaihdosta. Taustalla lukio ja useampi opistotasoinen tutkinto sekä ammattitutkinto. Tuntuu vain ettei näillä opinnoilla pääse "kunnon töihin", olen alati tyytymätön ja todennut etteipä tämä työpaikkaa vaihtamalla juuri parane.
    Haaveena olisi amk laboratorioalan tutkinto, kokopäiväisenä. Mutta vienkö perheeni taloudelliseen perikatoon jos alan opiskella..
    Olen ollut koko aikuisikäni töissä, mutta vaihdoin keväällä työpaikkaa, vakityössä siis olen nytkin. Luin että aikuisopintorahan ehto on että on ollut saman työnantajan palveluksessa vuoden. Onko nyt siis niin etten saa aikuisopintorahaa olenkaan kun olen mennyt vaihtamaan työpaikkaa ???
    Kuulostaa kovin hämärältä, mutta toisaalta tähän byrokraattiseen järjestelmään sopivalta ehdolta ;)
    Työkkärimme on kiinni koko kuukauden enkä pääse sinne juttelemaan vaihtoehdoistani, siksi kyselen täällä jos kellään olisi tietoa aiheesta.
    Olen myös miettinyt että jos siis näyttäisi mahdolliselta lähteä opiskelemaan, irtisanoutuisin työstäni. Onko tämä hyvä/huono ajatus? En usko että saisin opintovapaata kun on alan vaihto kyseessä ja olen tuossa työpaikassa ollut vasta 4 kk.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri