Aina ei ole järkevää olla säästeliäs (ainakaan jos on myös lahopää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä olen täällä pakkaillut tavaraa kasaan ja tänään oli vuorossa arkku, jonka sisällä on semmoisia "säästettyjä vaatteita". Eli esikoiselta pieneksi käyneitä kuteita, jotka olen ajatellut säästää mm. kuopusta varten.

Noh, ensinnäkin: suurin osa vaatteista on jo kierrätyksestä ostettuja, eikä niissä ole tunnearvoa. 4 isoa säkkiä vaatteita sisälsi alle 10 vaatekappaletta jotka oli säästämisen arvoisia. Loput päätin pakata ja viedä kirpparille. Saanhan mä sitten uusia vaatteita kirpparilta myös kun niille tulee tarvetta. Isoimmat vaatteet kun on jo 140 senttisiä :D.

Toisekseen: löysin pussin, jossa oli 2 paria uusia kenkiä ja 1 uusi toppapuku (takki plus housut). Ihan kiva, olin näemmä löytänyt tosi edullisesti esikoiselle uudet talvivarusteet. Vaan kun näemmä viime talveksi!! En tiedä milloin ne olen ostanut, mutta valitettava tosiasia on että ne on muuten ens talvena ihan liian pienet!!

Kaiken huippu, että lopputalvesta poitsun vaatteet oli jo melkoisessa kunnossa, mutta ei viitsitty ostaa uusia tyyliin kuukaudeksi. Kengätkin oli jo ihan karseat talven jäljiltä...ja uudet makaa arkussa korkkaamattomina |O |O :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
mulle käy usein noin, uusia hintalapullisia vaatteita kirpparille kun en ole muistanut että olen ostanut jemmaan

Mua ei ehkä ihan niin paljon harmittaisi jos pojalla olis ollut loppuun asti talvella asianmukaiset varustukset. Mutta kun ne tosiaan oli vähän niin ja näin (vaikka onneksi sentään lämpimät), niin ottaa kyllä päähän.