Aina kannattaa näköjään pitää päänsä, niin saa mitä haluaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja hassu eukko:
Alkuperäinen kirjoittaja joojoo:
Jännä nähdä miten kateellistä sakkia täällä on.

Kyllä mullekin on isi ostanu autoa ja muuta. Sitten se kuoli, eikä osta enää mitään. Vaikeaa on mulla kyllä, suren isän poismenoa kovasti. Selvennykseksi sanottakoon, että vaikeudet eivät siis tule siitä, että en saa enää tavaroita siltä.

Joku isä/äiti saattaa ostaa lapselleen lahjaksi villasukat, jos niihin on varaa. Jos jollakin isukilla/äitykällä on enemmän varaa, lahjat saattavat olla rahallisesti arvokkaampia. Eipä siinä ole mitään ihmettelemistä.

Lahjojahan on mukava saada ja antaa. Pitäisikö sekin ilo kieltää ihmisiltä vain siksi, ettei naapuri tule kateelliseksi?????

Ei, mutta täällä sekoitetaan lahjakkaasti rakkaus ja materia. Suurempaa rakkautta ja lapsen tukemista pidemmällä tähtäimellä voi itse asiassa olla se, että jättää ostamatta jotain vaikka olisi varaakin. Minunkin isipappani kuoli ja hänellä olisi ollut varaa kustantaa useampikin auto. Sen sijaan hän jätti pääomaa, jota ei voi rahassa mitata.
Mutta turhapa näitä asioita on tällä palstalla yrittää selventää.

Olet aivan oikeassa. Ehkäpä ap:nkin isä on jättänyt hankkimatta joitakin lahjoja. Ehkä hän näkee nyt parhaaksi antaa auto lahjaksi.

Yleensä lapset saavat molemmilta vanhemmiltaan pääomaa, jota ei voi rahassa mitata. -Meidän koko elämämmehän perustuu siihen, miten vanhempamme meidät kasvattivat!!!

Rakkautta voi osoittaa hyvin monella tavalla. Myös antamalla materiaa rakkaalle ihmiselle.

Karseaa jos näin on, että elämämme perustuu vanhempiemme kasvatukseen!!! Entäs ne, joilla ei iole vanhemmat olleet kasvattamassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hep:
Ööh ja olethan jo täysi-ikäinen? Miksi ihmeessä isän pitäisi päättää sinun autostasi? Jos raha on tässä vastaus, niin silloin itse en periaatteessakaan ottaisi isältäni rahaa vaan rahoittaisin auton pankkilainalla, joka ei siis sanelisi mitään valinnan suhteen.

niin mut kato, jotkut on syntyny kultalusikka suussa eivätkä osaa itse tahi halua itse rahoittaa. ovat aina tottuneet saamaan mitä haluavat

Voiii mikä kateus paistaa...

Kyllä jotkut on kateellisia!Aikuistukaa!!
Itse olen aina joutunu maksamaa/ostamaan itse mutta eipä se mua kaivele vaikka toisten vanhemmat tukee heitä rahallisesti tai muuten!!Sehän on vaan hienoa jos joidenkin vanhemmilla on tälläinen mahdollisuus!
Juu ja Opel ei kannata...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joojoo:
Jännä nähdä miten kateellistä sakkia täällä on.

Kyllä mullekin on isi ostanu autoa ja muuta. Sitten se kuoli, eikä osta enää mitään. Vaikeaa on mulla kyllä, suren isän poismenoa kovasti. Selvennykseksi sanottakoon, että vaikeudet eivät siis tule siitä, että en saa enää tavaroita siltä.

Joku isä/äiti saattaa ostaa lapselleen lahjaksi villasukat, jos niihin on varaa. Jos jollakin isukilla/äitykällä on enemmän varaa, lahjat saattavat olla rahallisesti arvokkaampia. Eipä siinä ole mitään ihmettelemistä.

Lahjojahan on mukava saada ja antaa. Pitäisikö sekin ilo kieltää ihmisiltä vain siksi, ettei naapuri tule kateelliseksi?????

Ei, mutta täällä sekoitetaan lahjakkaasti rakkaus ja materia. Suurempaa rakkautta ja lapsen tukemista pidemmällä tähtäimellä voi itse asiassa olla se, että jättää ostamatta jotain vaikka olisi varaakin. Minunkin isipappani kuoli ja hänellä olisi ollut varaa kustantaa useampikin auto. Sen sijaan hän jätti pääomaa, jota ei voi rahassa mitata.
Mutta turhapa näitä asioita on tällä palstalla yrittää selventää.

Olet aivan oikeassa. Ehkäpä ap:nkin isä on jättänyt hankkimatta joitakin lahjoja. Ehkä hän näkee nyt parhaaksi antaa auto lahjaksi.

Yleensä lapset saavat molemmilta vanhemmiltaan pääomaa, jota ei voi rahassa mitata. -Meidän koko elämämmehän perustuu siihen, miten vanhempamme meidät kasvattivat!!!

Rakkautta voi osoittaa hyvin monella tavalla. Myös antamalla materiaa rakkaalle ihmiselle.

Karseaa jos näin on, että elämämme perustuu vanhempiemme kasvatukseen!!! Entäs ne, joilla ei iole vanhemmat olleet kasvattamassa?

HYvänen aika, voihan se olla karseaa, mutta totuudelle ei voi mitään.
Ihminen kantaa lapsuutensa tapahtumia hautaan saakka. Niin hyviä kuin pahoja. Eikä niitä mitkän terapiat sun muut poista.

Kyllä äidillä ja isällä (tai muulla kasvattajalla) on aina lapseen suuri vaikutus ja se ulottuu aikuisuuteen saakka. Mietipä omia arvojasi, tunteitasi, käyttäytymistapojasi, kentieas uskontoasi ym ym... Suurin osa ihmisen päätöksistä liittyy jollakin tavalla omien vanhempien mielipiteisiin ym.

Mistä muuten luulet johtuvan, että ihminen ilman vanhempaa joutuu tekemään hyvin paljon työtä selviytyäkseen elämästä 'kunnolla?'

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Vihdoin ja viimein, pääsimme ratkaisuun siitä, minkälainen auto mulle tulee. Saan ihan itse käydä valitsees, ja isä ei sekaannu siihen millään tavalla, jee!! :D :D

No, ei muakaan haittais, jos isäni ostais meille auton. Valitettavasti joudutaan se itse ostamaan. Mutta melkein maksettu jo. Mutta siis vilpittömästi hienoa, jos joku saa jotain helpolla :).

jopas sait taas ihmiset ärhentelemään :D. En jaksa ketjua lukea, mutta kommenttia on silti pakko tunkea B) .

Mun mielestä on hienoa että sulla on selvästi tosi läheiset välit isäsi kanssa. Ja mun mielestä on hienoa että isäsi tahtoo auttaa sua. Jos kerran rahaa on, niin miksei sitä sijoittaisi lapseensa nyt kun sille on tarvetta? Perintönä sitä kuitenkin tulee, mutta silloin ei tarve ole yhtä suuri. Jo verotuksellisestikin on helpompaa jakaa nyt hiljalleen avustuksia.

Mäkin saattaisin kurtistella kulmiani jos sä KKK eläisit tietoisesti yli varojesi ja tukeutuisit isäsi rahoihin. Toisin sanoen olisit edelleen vanhempiesi elätti ja taloudellisesti riippuvainen. Vaan kun selvästikään näin ei ole, niin mä ainakin osaan olla ihan iloinen puolestasi. Siitäkin huolimatta että mä olen omilta vanhemmiltani saanut ainoastaan velkaa ja luottotietojen menetyksen (onneks jo maksettu ja kunnossa) :/ .

Sulla on hemmetin hyvä isä, etkä säkään kovin huono tytär voi olla :D :flower: :hug:

Voi herramunjee mitä kommentteja :laugh:
Siis eikös ole vaan ja ainoastaan järkevää et vanhemmat siirtää jo eläessään varallisuutta lapsilleen - vaikka sit autojen, kodinkoneiden, huonekalujen yms muodossa jos se ei vaikuta omaan elintasoon huonontavasti?
Vähemmän perintöveroja ja jälkikasvun ei tarvi kituuttaa ku vanhemmat kierii rahoissa (huom kärjistys). Ei se et lapsi täyttää 18 tarkota sitä et vanhemmuus loppuu ja voi todeta et ei enää kiinnosta miten pärjää. Eikä se taloudellinen tuki automaattisesti tarkota et lapsesta tulee uusavuton ja täysin rahanarvon hukannut ihminen

Yhteistyössä