aina kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mies

Vieras
Olen yrittäjä(mies) ja työskentelen kotitoimistostani käsin.
Asuinkumpanini sen sijaan käy normaalisti palkkatyössä.
Häntä on alkanut ahdistaa se, että olen aina kotona. Olen siellä kun lähtee ja olen siellä kun hän palaa. Hänellä ei ole paljoakaan mahdollisuuksia olla yksin kotona.
Hän haluaisi, että olisin ""normaalisti/joskus"" kotoa pois jotta hänellä olisi mahdollisuus kokea ikävää ja sen jälkeen jälleennäkemisen iloa. (Jostain syystä hän ei koe sitä kun itse on pois ja sitten palaa?)
Tuntuu, että tämä ainainen kotonaolemiseni alkaa pikkuhiljaa muodostua suhteemme jatkumisen esteeksi.
Miltä tämä kuulostaa ?

Tämä saattaa kuulostaa oudolta, mutta minulle on tärkeää, että saan joskus olla yksin kotona. Meillä on samanlaiset työajat, joten olemme kotona samaan aikaan. Mutta muutaman kerran vuodessa, kun miehelläni on koko illaksi menoa, saan koko kodin itselleni. Ja se on mukavaa - en oikein osaa selittää miksi.

Ei mainitsemasi asia ole ongelman ydin.
Teillä on tapahtunut vieraantumista, joka olisi tullut vaikka olisit missä.

Kun sanotaan, että parisuhdetta pitää hoitaa, niin usein se on yllätyksellisyyttä ja vaihtelua. Itsestäänselvyys on myrkkyä. Pitää ajatella positiivisesti. Ja voithan olla poissa kotoa, kun rouva tulee. Ajoita asiointi siihen ajankohtaan.

Valitettavasti vain usein on niin, että nainen on jo päätöksensä tehnyt, kun hän siitä miehelle sanoo. Tai sanoo hän, että olen koettanut kertoa sinulle jo monta vuotta... Mutta sekin voi olla vain tapa puolustella omia kantojaan.

vaikea sanoa enempää

Ihan normaalilta kuulostaa. Myös minulle on tärkeää, että saan joskus olla ihan omissa oloissani kotona. Niin on ollut aina ja vieläkin, vaikka olen 60. En siksi, että haluan ikävöidä, vaan siksi, että se yksinoleminen on niin tärkeä happireikä.

Nyt minä olen kotona ja mies töissä, joten hän tarvitsee silloin tällöin oman aikansa. Se järjestyy siten, että minä lähden muutaman päivän reissulle sukulaisiin 2-3 krt. vuodessa ja joskus omiin harrastuksiin. Mies harrastaa metsästystä ja niille reissuille minä et tuppaudu matkaan, vaikka se tapahtuukin omalta mökiltä käsin. Se on hänen omaa vapaataan.

Tykkäämme olla yhdessä ja teemme asiat aina kimpassa, ei tässä siitä ole lainkaan kysymys. Ei varmasti teilläkään, vaan puhtaasti siitä ihan ikiomasta ajasta, jolloin ei tarvitse ottaa huomioon muita kuin oman itsensä kotonakaan. Ainakin me olemme huomanneet, että tuon pikkiriikkisen vapauden antaminen koituu yhteiseksi hyväksi.

Kannustan sinua hankkimaan mukavan harrastuksen, jossa voit lähteä kotoa kuiden joukkoon, se tekee varmasti sinulle itsellesikin hyvää. Kumppanisi on fiksu, kun kertoo ajoissa kaipuunsa omaan aikaan, jotta sen hyväksi voi vielä tehdä jotain.

olla joskus yksin kotona ja tehdä naisellisia juttuja:
Ihon kuorintaa, naamioita, karvojen poistoa, kynsien hoitoa, lämmin kylpy tai saunominen yms.
Sitten voi taas olla hyvin hoidettuna ja freesinä kultansa edessä ilman, että hän aavistaa siihen kuluvan energian määrää ;-)

Kun luin kertomustasi, niin minulle taudinkuva tuli aivan selväksi. Mitä sinun sitten pitää tehdä? Yksinkertaisesti alat silloin tällöin, esimerkiksi kerran viikossa käymään vieraissa. Esimerkiksi niin, että lähdet jo ennen, kuin kumppanisi tutee töistä ja tulet kotiin aamuyön tunteina.
Kun teet tätä jonkin aikaa, etä selittele menemisiäsi, niin olen varma, että sinun kotona olemisesi alkaa taas kiinnostamaan kumppanisiasi.
Tämä ohje on aivan ilmainen.

Kirjoituksesi oli kuin omasta kynästäni! Meillä on juuri tuo sama ongelma, eli yksityisyrittäjä mies on aina kotona. Olen aivan loppuunväsynyt näihin ainaisiin kahdenkeskisiin (päiviin) ja iltoihin.

Yritän itse liikkua työni puitteissa muualla miten voin (olen myös yrittäjä), jotta emme ihan toisiimme tukehtuisi. Toivoisin kuitenkin mieheltä aktiivisempaa otetta omaan vapaa-aikaansa. Häviäisi välillä vaikka ilmaan :)

Minäkin kaipaan omaa aikaa, ja juuri sitä itsensä paapomisaikaa. Haluan juoruilla puhelimessa ja köllöttää sohvalla -hah- enkä vain miellyttää makuuhuoneessa ja köökissä.