Aina saa pyytää, mutta mitä liikkuu kirppismyyjän mielessä, kun laittaa kammottaviin kokopunaisiin VANHOIHIN haalareihin 6e hintaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhuh

Vieras
Siis sellaisiin, joita oli joskus 80-luvun lopulla/90 luvun alussa. Tiedättehän?? Siis sellaiset jotka on jo niin kuluneet, että kiiltävät jo hieman :o

Merkkihaalareitakin saa tuohon hintaan jo. Kamalan kuluneita jne, KUKAAN ei siis KUKAAN kehtaa laittaa lapsensa päälle tuollaisia haalareita

muutenkin tuli mieleen miten kirppikse on muuttuneet huimasti ja hinta laatu heittää ihan miten sattuu.. mutta harrastus kun sekin on niin minkä tavoilleen voi.. onneks on vielä hyviä olemassa

Mun pöyristyttävin löytö parin vuoden takaa oli:
-ns. ruma tumman sininen toppahaalari vuodelta peruna
-polvessa ISO reikä plus pieniä :laugh: , isoa oli yritelty ommella MUSTALLA PAKSULLA langalla(tyyliin kutomislanka tai vastaava) sikin sokin käsin :laugh: .
-alkuhinta oli järkky, en muista tarkkaan mutta ainakin yli 20e! Sitten oli viivattu yli, ja laskettu tyyliin 18e, viivaus päälle ja 15e ja jatku ja jatku kunnes sit kun kävin niin 8e oli viimeisin pyyntö :laugh: .

Se oli NIIN hirveen näköinen ja niin järkyssä kunnossa etten maksaisi edes 1e:a jotta saisin repiä räteiksi siivoukseen!!!
ÄLY HOI! Eikö ole ainoa, vastaavia muitakin ollut. Mutta toi oli ihan tajutonta. EIKÄ EDES REIMA :whistle:

Ja pakko mainita pehmoleluistakin. Ostin tytölle uudenveroisen Ihaan eurolla. Tahrainen Puh ja Tikru olivat 5 ja 8 euroa. Saman kokoiset. Hinnoista näkee kuka tosiaan tahtoo tavaroistaan eroon. :kieh:

Yleensäkki kirppishinnat on ihan pyllystä nykyään. Sain kerran kovat moitteet, ku kehtasin verrata hintoja markka-aikaan.
Mutta silti vertaan..... Eihän tuskin mitään saa enää alle euron kirppikseltä! Samoja juttuja myytiin just ennen euroon siirtymistä markalla. Hinnan nousu oli aika huikea.....

Toisaalta se kyllä helpottaa kiertämistä, ku näkee pöydän, jossa virttynyt paita maksaa 2e...ÄKKIÄ OHI!!! :D

Onneksi vieläkin löytää kirppishenkisten myyjien pöytiä, harvemmin, mutta kuiteski.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Mun pöyristyttävin löytö parin vuoden takaa oli:
-ns. ruma tumman sininen toppahaalari vuodelta peruna
-polvessa ISO reikä plus pieniä :laugh: , isoa oli yritelty ommella MUSTALLA PAKSULLA langalla(tyyliin kutomislanka tai vastaava) sikin sokin käsin :laugh: .
-alkuhinta oli järkky, en muista tarkkaan mutta ainakin yli 20e! Sitten oli viivattu yli, ja laskettu tyyliin 18e, viivaus päälle ja 15e ja jatku ja jatku kunnes sit kun kävin niin 8e oli viimeisin pyyntö :laugh: .

Se oli NIIN hirveen näköinen ja niin järkyssä kunnossa etten maksaisi edes 1e:a jotta saisin repiä räteiksi siivoukseen!!!
ÄLY HOI! Eikö ole ainoa, vastaavia muitakin ollut. Mutta toi oli ihan tajutonta. EIKÄ EDES REIMA :whistle:

Näitä löytyy!!!!!!!!!!! Äitini kans bongattiin käsin tehty kukkaro (virkattu), siis aivan hirvee, mutta oli ilmeisesti jotain ihmeen retroa, ku hintana 5e.

Siis annan kyllä käsityölle arvoa, mutta kun se kukkaro oli oikeesti aivan hirvee ja sen lisäks ihan rispaantunu.

Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Yleensäkki kirppishinnat on ihan pyllystä nykyään. Sain kerran kovat moitteet, ku kehtasin verrata hintoja markka-aikaan.
Mutta silti vertaan..... Eihän tuskin mitään saa enää alle euron kirppikseltä! Samoja juttuja myytiin just ennen euroon siirtymistä markalla. Hinnan nousu oli aika huikea.....

Toisaalta se kyllä helpottaa kiertämistä, ku näkee pöydän, jossa virttynyt paita maksaa 2e...ÄKKIÄ OHI!!! :D

Onneksi vieläkin löytää kirppishenkisten myyjien pöytiä, harvemmin, mutta kuiteski.

Mua alkaa typerät hinnat niin kiukuttaan että jos pöydässä kamalia hintoja surkeista risaisista tuotteista, en piruuttani oo ostanu mitään vaikka joku löytökin saattais olla :kieh: :D :whistle: jotta tajuais et jokin on pielessä kun porukka ei osta.

Mä oon nyt tämän viikon oikeen kirppistellyt ja suorastaan nauranut mahan kipeäksi noista hinnoista mitä ihmiset pyytää jostain 80-90-luvun talvihaalareista! 10e ellei enemmänki. Yhdessä pöydässä oli reiman haalari, jostain 90-luvun alusta varmaan 18e myynnissä.

Ite kun vien kirpparille myyntiin, niin katon että vaatteet ovat sen kuntoisia että voisin itekkin ostaa niitä, muuten menevät keltaseen laatikoon. ja aina viel sellasilla hinnoilla että 2vk:n myynnin jälkeen ei tartte kotiin kulettaa mitään! se on aina tavoite ja hyvin on pitänytkin :) parin päivän jälkeen kaikkki on jo melkeen mennyt!

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

Mua alkaa typerät hinnat niin kiukuttaan että jos pöydässä kamalia hintoja surkeista risaisista tuotteista, en piruuttani oo ostanu mitään vaikka joku löytökin saattais olla :kieh: :D :whistle: jotta tajuais et jokin on pielessä kun porukka ei osta.

Samoin :kieh: :kieh: :kieh: =)

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Mä oon nyt tämän viikon oikeen kirppistellyt ja suorastaan nauranut mahan kipeäksi noista hinnoista mitä ihmiset pyytää jostain 80-90-luvun talvihaalareista! 10e ellei enemmänki. Yhdessä pöydässä oli reiman haalari, jostain 90-luvun alusta varmaan 18e myynnissä.

Ite kun vien kirpparille myyntiin, niin katon että vaatteet ovat sen kuntoisia että voisin itekkin ostaa niitä, muuten menevät keltaseen laatikoon. ja aina viel sellasilla hinnoilla että 2vk:n myynnin jälkeen ei tartte kotiin kulettaa mitään! se on aina tavoite ja hyvin on pitänytkin :) parin päivän jälkeen kaikkki on jo melkeen mennyt!

Onneks on olemassa näitä ja meitä kirppishenkisiä ihmisiä =) Ku ne muutkin tajuais!!!!! :headwall: =)

jos nyt ei mietitä niitä oikeasti rikkinäisiä vanhoja lumppuja jne niin kyllä se on huomattu että kirppiksillä monilla on se asenne että koska kyseessä on kirpputori, kaikki pitäisi saada suunnilleen ilmaiseksi.
Huutiksessa sentään tavarasta maksetaan ihan kohtuullisia hintoja, esim vaatepaketista 50? kun vaatteita on 15kpl. kirppiksillä ruvetaan niuhottamaan jos vaate maksaa 2? eikä 20 senttiä...

Mä löysin sunnuntaina

kurahousut 4e
sadetakki 2e
toppatakki 2e
tonen toppatakki 3e
toppahousut 1.50e
toppahanskat 2e
ja 16" pyörä 10e =)

vaatteet oli vielä hyväkuntoisa ja ehjiä

joku halusi päästä niistä eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos nyt ei mietitä niitä oikeasti rikkinäisiä vanhoja lumppuja jne niin kyllä se on huomattu että kirppiksillä monilla on se asenne että koska kyseessä on kirpputori, kaikki pitäisi saada suunnilleen ilmaiseksi.
Huutiksessa sentään tavarasta maksetaan ihan kohtuullisia hintoja, esim vaatepaketista 50? kun vaatteita on 15kpl. kirppiksillä ruvetaan niuhottamaan jos vaate maksaa 2? eikä 20 senttiä...

Kirppishenki on jo unohtunut monilta (=lähes kaikilta).
Sieltä PITÄISI saada kampetta suunnilleen ilmaiseksi. Kirppishenki on kierrättämistä ja toisten auttamista, ei tienaamista.

Mutta tottakai kirppispitäjät haluaa tienata pöytävuokrillaan, kyllä minäkin sen tajuan. Ja siksi kirppishintoja pidetään korkealla.

Koko kirppistoiminta on nyt niin bisnestä.

Mulla on just pöytä kirppiksellä. Vauvan ja taaperon todella hyväkuntoista vaatetta myynnissä. Hinnat pistin kirpparihinnoiksi eli 1-2?. Vähän kulahtaneet bodyt 50 senttiä ,mutta näitä ei juurikaan ollut mennyt eli ensi kerralla 20 senttiä.
Itse löytin tosi hyväkuntoiset luistimet kokoa 27 3?:)
Nyt kun olen tuolla kirpparilla pyörinyt niin saman olen todennut..hinnoittelu on suurimmaksi osaksi yläkanttiin. Menee kirpparin idea.

Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsameni jo pois:

Kirppishenki on jo unohtunut monilta (=lähes kaikilta).
Sieltä PITÄISI saada kampetta suunnilleen ilmaiseksi. Kirppishenki on kierrättämistä ja toisten auttamista, ei tienaamista.

Mutta tottakai kirppispitäjät haluaa tienata pöytävuokrillaan, kyllä minäkin sen tajuan. Ja siksi kirppishintoja pidetään korkealla.

Koko kirppistoiminta on nyt niin bisnestä.

parin euron vaate ei ole vielä kallis, eikä sellaisten parin euron vaatteiden myynnillä pääse tienaamaan. Saa suunnilleen vain pöytävuokran maksettua niin ettei jää itse tappiolle. Ei musta ole kohtuutonta...
Mieluummin lamppaan tavarat vaikka uff:n laatikkoon joista ne päätyvät kirppismyyntiin kalliilla hinnoilla sitten kun tuhlaan aikaa ja rahaa siihen että joku saa vaatteita käytännössä ilmaiseksi, tai oikeammin niin että minä lähinnä maksan siitä että pääsen niistä eroon. Maksajaksi siinä joutuu jos ei edes pöydän vuokria saa katettua tavaramyynnilla.

Mulla on just pöytä kirppiksellä. Vauvan ja taaperon todella hyväkuntoista vaatetta myynnissä. Hinnat pistin kirpparihinnoiksi eli 1-2?. Vähän kulahtaneet bodyt 50 senttiä ,mutta näitä ei juurikaan ollut mennyt eli ensi kerralla 20 senttiä.
Nyt kun olen tuolla kirpparilla pyörinyt niin saman olen todennut..hinnoittelu on suurimmaksi osaksi yläkanttiin. Menee kirpparin idea.

Kirpparin idea on tosiaan hävinnyt.
Me haluttiin pieniksi käynneistä vaatteista eroon, mutta ku halusin pitää hinnat niin alhaisina, niin loppujen lopuksi mehän jouduttiin maksamaan, että päästiin niistä eroon.

Kirppispitäjän mielipide oli, että pitäisi tuoda jotain arvokkaampaa myyntiin. Kirppari-ideaa??????

Ja kuitenkin olen iloinen, että joku sai oikeaan kirppishintaan hyviä vaatteita :)

Enää en aio tuota kirppisbisnestä tukea, vaan vaatteet menee Uffille tai sit Pidetään huolta -kerhoon. Välillä on tosin pakko psotikuluja periä.

tääl kirppiksellä väh. hinta mitä saa laittaa on 0,50cent, joten sitä "halvemmat" menee sit suoraan roskiin.harmi. moniin tuli hinnaks 0.50centtii vaikka vähemmän ois pitäny varmaan laittaa

Kirpparin idea on tosiaan hävinnyt.
Me haluttiin pieniksi käynneistä vaatteista eroon, mutta ku halusin pitää hinnat niin alhaisina, niin loppujen lopuksi mehän jouduttiin maksamaan, että päästiin niistä eroon.

Kirppispitäjän mielipide oli, että pitäisi tuoda jotain arvokkaampaa myyntiin. Kirppari-ideaa??????

Ja kuitenkin olen iloinen, että joku sai oikeaan kirppishintaan hyviä vaatteita :)

Enää en aio tuota kirppisbisnestä tukea, vaan vaatteet menee Uffille tai sit Pidetään huolta -kerhoon. Välillä on tosin pakko psotikuluja periä.

Kyllähän kirpparin pitäjäkin tarvii oman osansa, ei sitä kukaan huvikseen pidä ihan ilmaiseksi meidän iloksi. jos haluaa vaatteista vain eroon, kannattaa viedä spr:lle. Siellä on aina ollut kohtuullisen hinnat kirppareilla, osa vaatteesta menee orpokodeille yms, ja punainen risti näkyy katastrofeissa yms aina yhtenä apua antavista järjestöistä eli auttavat oikeasti eikä kaikki raha mene organisaatioon vaikka TIETENKIN sekin vie osansa.

Uusimmat

Yhteistyössä