Aina vaan haalea viiva testissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mira"

Vieras
Osaako kukaan auttaa?
Olen tehnyt raskaustestejä nyt noin viikon ajan(aamupissasta) ja aina saan vain haalean(mutta selkeä) viivan. Ensimmäisen tein 35/35 ja nyt viimeisen 40/35. Pitäisikö viivan tässä vaiheessa jo vahvistua? Kokemuksia?
Mietin, että voiko raskaudet olla tässä kohtaa erilaisia samalla naisella, koska esikoisesta viikon päästä haaleasta sain todella selkeän positiivisen ja nyt vain pelkkää haaleeta. Viiva ei (ainenkaan vielä) ole haalistunutkaan, mutta ei siis vahvistunutkaan.
Syy miksi kysyn, on koska pelkään uutta aikaista keskenmenoa ja lapsi on yli vuoden yrittämisen jälkeen enemmän kuin toivottu.

Omasta kokemuksesta sanon, että minulle aivan vastaava tilanne oli kemiallinen raskaus eli hyvin aikainen keskenmeno tai ei kai sitä edes keskenmenoksi sanota. Hcg oli vain 19, mutta antoi noita haaleita viivoja. Vuoto alkoi vasta noin 2-3vk tästä ja kesti runsaana yli viikon.
Tämä vain minun kokemus ja oli yritystä yli vuosi tuolloin. Tämän jälkeen sain clomifenit gyneltä ja raskauduin toisesta kierrosta ja kaikki meni hyvin, mitä nyt kaksoset tuli:)

lakkaa pelkäämästä. Tuolla stressillä sä aiheutat vain keskenmenon tai ainakin vauva voi huonosti ja sinä itse.
Se lapsi pysyy kyydissä tai ei. Vaikka kuinka testaat ja tuijotat viivan vahvuutta et voi estää keskenmenoa mitenkään.

Nauti raskaudesta. Jotain siel kohdussa tapahtuu kun viiva tuli testiin. Vahvuus riippu vain siitä miten paljon hormoonia pissassa ja tämä riippuu miten pitkällä raskaus on sekä juodun nesteen määrästä. Juotu neste laimentaa ns. pissaa

Itae tein ekasta vahvan viivan ja kesken meni. Silloin todellakin stressasin ja jännitin ja ramppasin kaikki vauva aiheiset jutut läpi . Olin niin jännittynyt ja pilvissä ettei tosi. Ja kesken meni.

Toisissa raskauksissa on ollut vaaleeta ja tummempaa viivaa.

Omasta kokemuksesta sanon, että minulle aivan vastaava tilanne oli kemiallinen raskaus eli hyvin aikainen keskenmeno tai ei kai sitä edes keskenmenoksi sanota. Hcg oli vain 19, mutta antoi noita haaleita viivoja. Vuoto alkoi vasta noin 2-3vk tästä ja kesti runsaana yli viikon.
Tämä vain minun kokemus ja oli yritystä yli vuosi tuolloin. Tämän jälkeen sain clomifenit gyneltä ja raskauduin toisesta kierrosta ja kaikki meni hyvin, mitä nyt kaksoset tuli:)

Jos nyt jostain syystä kesken menee, ( mitä en siis todellakaan toivo) osta seuraavalla kerralla se suhteellisen kallis testi, mihin tulee lukemaan "raskaana" tai "ei raskaana" ja alle tulee näkyyn viikot hedelmoittymisestä. Sillon ei tarvi tuskailla haaleiden tai tummien viivojen suhteen, tai pohtia mikä tilanne. Silloin voit rauhassa nauttia raskaudesta ja antaa luontoäidin hoitaa loput :)

...oli vain haaleita viivoja ja nyt vajaa 3kk vauva nukkuu tuolla vaunuissa. Minun kohdallani vaaleat viivat eivät siis merkinneet muuta kuin että olin raskaana. Testejä tein rakenneultran/lasketun ajan perusteella viikolla viisi eikä ne sen tummemmiksi muuttuneet.

Esikoisesta sain ekan merkin plussasta maanantaina, lauantaina olis pitäny vasta alkaa menkat. Testasin myös keskiviikkona ja taisin testata torstaina ja joka kerta se oli vahvempi.

Toinen taas ei ollu yhtään samaa maata. Testasin Apteekin omalla sinä päivänä, kun veikkasin, et menkkojen piti alkaa. Tulos haaleatakin haaleampi, mut hiukan värillinen toisesta reunastaan. Ajattelin, että teenpä uuden testin parin päivän päästä. Tein, mutta sama tulos. Ajattelin, että ok, vuoto varmaan alkaa kohta. Mutta ei alkanut, ainakaan siinä määrin, et ois tuo ulos tullu. Joten odottelin jonkun reilun viikon ja tein uuden testin. Sain räjähtävän voimakkaan viivan (kerrankin jäi kontrolliviiva kakkoseksi =)), joten varasin alkuraskauden ultran. Ja tuossa tuo nyt kitisee, täytyy mennä pelastamaan. :D

Kiitos kannustavista kommenteista :) On mukava lukea positiivisia kertomuksia haaleista testeistä. Ja tottakai on hyvä tietää realiteetitkin.
Kai se vaan on tosiaan ajateltava, että jotain tuolla alhaalla tapahtuu, kun kerta se viiva siihen testiin aina kumminkin tulee. Liian hyvin on vain takaraivossa viime kertainen keskenmeno jossa tein ainenkin viikon testejä joissa aina vain se sama haalea viiva ja sitten viimeisellä kerralla kun testin tein niin viivaa tuskin edes huomasi. Illalla alkoihin sitten vuoto. Tuolloin oli 5+2.
Kuulostaa tyhmältä, tiedän, mutta olen luonteeltani vain niin malttamaton. Asia pyörii päässsä aamusta iltaan. Sen ihmeemmin en asiasta ressaa, koska en vielä pidä itseäni raskaana olevana. Ehkä sekin vain alitajuntasta ajattelua, etten sitten taas pettyisi kun menkat joskus alkaisivat.
Ja jännä kyllä miten naisilla ja jopa samalla naisella voi alkuraskaudessa hormonin määrä olla niin erilainen! Itse tosiaan nuo testit olen tehny aina aamupissasta eli laimeeta tavaraa ei pitäisi olla.

Itellä taas haalea vahvistumaton viiva tarkoitti kohdun ulkopuolista raskautta.. :(

Mutta tosiasiahan on se että mitkään raskaudet ei ole samanlaisia ja raskaus voi hyvinkin sujua normaalisti.

Tsemppiä!

Kuumimmat

Yhteistyössä