aina yksin lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
siis nyt minäkin avaudun, oon 2 pienen lapsen äiti ja AINA yksin lasten kanssa...millon lasten isä on töissä, milloin harrastamassa tai niinkuin nyt poikien viikonlopussa. välillä jaksan itse paremmin välillä huonommin mutta siis itse en vielä kertaakaan ole päässyt ilman lapsia mihinkään- se siitä mamman vapaa-ajasta:(
no nyt alko siepata enemmänkin, oletin että kun ovat isot miehet jo koko vkonlopun rauhassa viettäneet että tulisivat ajoissa kotiin niin siellähän on vasta herätty, argh! eli kotiin tulo on luultavasti siinä vaiheessa kun minä nukutan lapsia yöunille, jippii. ja huomenna alkaa taas arki eikä viikonloppuna ole tullut levättyä minuuttiakaan.
puhumattakaan huonosta omatunnosta kun pitäisi lasten kanssa ehtiä puuhaamaan sitä ja tätä, tänäänkin kun on laskiaissunnuntai niin olisi ollut kiva ehtiä pulkkamäkeen. yksin kun on 2 lapsen kanssa vähän hankala mennä:( ja harmittaa ihan vietävästi meidän lasten puolesta kun juttelin pihalla naapureiden kanssa niin muut perheet ulkoilevat koko perheen voimin, kuka hiihtämässä termospullossa kaakaota ja makkaraa nuotiolla paistaen, kuka pulkkamäessä tai hippaa pelaten. argh! ja meillä minä kiljun kurkkusuorana lapsille kun meno niin hurjaa etten ole edes ulos aamupvällä näiden kanssa päässyt. menee meidän lapsilla lapsuus ohi ja muistot jää hankkimatta ja se että nyt ei vain taas tuota miestä jaksa. ei jaksa ei:(

Onko teillä aina ollut tuollaista?
Mitä miehesi sanoo, jos sanot hänelle, että haluaisit omaakin aikaa ja yhteistä aikaa perheen kesken?

Meillä miehessä samoja piirteitä. :(

reilu 1 ja kohta 2,5v. lapset. eli isompi kaipaa jo tekemistä ja pienempikin haluaa osallistua. miestä ei suoraan sanoen kai perhe-elämä kiinnosta, mutta pahentunut pikkuhiljaa:(

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä todellakin voi lähteä kahden lapsen kanssa pulkkamäkeen yksinkin. Mä en ymmärrä sellaista avuttomuutta että kaikkeen tarvitaan mies mukaan.

Ei tässä nyt tainnut olla siitä kyse, vaan siitä, että mies ei osallistu lainkaan..

Jos sua yhtään lohduttaa kuulla niin mun mies on pois 2-3 viikkoakin joskus ja käy kotona vain 2 pvää toisinaan vapailla. On töissä kaukana kotoa ja me ollaan lapsen kanssa kokoajan kahdestaan kotona. Mutta en halua valittaa, koska tiedän että hän tuo rahaa kotiin. Vapaa-ajalla tosin sitten olemme tiiviisti yhdessä.. On aika itsekästä miehesi vaatia itselleen noin paljon omaa aikaa,miten edes suostut siihen? Eikö teillä puhuta asioista? Meillä käydään ulkona pariskuntana, harvoin erikseen (kerran vuodessa)..Harvoin kyllä tulee käytyä enään nykyäänkään missään,kun mies on aina melkein töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja lohduttava tieto:
On aika itsekästä miehesi vaatia itselleen noin paljon omaa aikaa,miten edes suostut siihen? Eikö teillä puhuta asioista?

En ole ap, mutta meilläkin miehellä paljon omia menoja. Jos en suostu siihen, niin meillä tulee vaa riitaa, mies syyllistää mua että nalkutan ja rajoitan häntä. Eroa suunnitellessa..

ei se pulkkamäki 2 kanssa niin helppoa ole, kun jos vedän pulkan rinteeseen, niin joudun juoksemaan ottamaan sitä vastaan kun pienempi ei oikein vielä pulkkailua ole hoksannut ja isommalle ei riitä ihan pikkuvauhdit, enkä voi jättää pienempää yksin kun mäessä muitakin:( sekavasti selitetty mutta toivottavasti ymmärrät.
ja kyse ei ole uusavuttomuudesta vaan siitä että oikeasti tajusin että olen aina yksin lasten kanssa...

Näitä miehiä taitaa löytyä yllättävän paljon.

Meillä mies vetoaa siihen, että hän on yhtä paljon/enemmän kotona kuin miespuoliset kaverinsa. Mikä voikin olla totta, mutta lähipiirissä on pari isää, jotka ovat reissutöissä, yksi sellainen joka juopottelee paljon yms...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä todellakin voi lähteä kahden lapsen kanssa pulkkamäkeen yksinkin. Mä en ymmärrä sellaista avuttomuutta että kaikkeen tarvitaan mies mukaan.

Mulla on aikalailla samanikäiset lapset kuin ap:llä ja en kyllä viitsisi lähteä keskenään pulkkamäkeen. Isompi ei ole vielä tarpeeksi iso kiipeileen yksin mäkeen saatikka laskemaan alas sieltä..Jätäppä pienempi sitten yksin mäen alle törötteleen ja odotteleen. Aika hankalaa.

Tein sen päätöksen et kun miehellä omia harrastuksia niin mekin sitten lapsen kans mennää kahestaan jos ei kerran nappaa yhesä touhuta vaikka keskusteltu on. On alkanu miestä vaivaamaan viime aikoina nää meidän menot ja sehän oli pointtikin...

mulla tosin toinen vauva ja toinen 1,5v.. isompi olis jo halukas kaikkeen kivaan mut mihinkään en pääse ku mies ei ole auttamassa. eikä todella ole uusavuttomuutta. *hali* vaan todella vaikea hoitaa jatkuvasti itkevää vauvaa ja toista joka ei ole sekuntiakaan paikoillaan.

Ilmoitat miehelle, että sinulla on menoa vaikkapa keskiviikkona klo 16-21, meet sitten tekemään jotain kivaa. Lapset jää miehellesi. Kerta ne ovat hänen lapsiansa, niin eihän siinä pitäisi mitään kummempaa lupaa tarvita pyytää, kunhan ilmoitat ajoissa, että hän tietää olla kotona.

Mitä tapahtuisi?

yritetty puhua, joo, mutta kun ei se ole muuttanut mitään. eli iltaisin tulee suht myöhään kotiin, ehtii ehkä nähdä hetken lapsia ehkä ei mutta arkisin minä olen se joka tekee ruuat, syöttää, siivoaa jäljet, vaihtaa vaipat, käyttää iltapesuilla, lukee, leikkii, vannattaa, nukuttaa jne. viikonloppuna sama rumba.
olen minäkin eroa miettinyt, silloinhan saisin itsellekin enemmän aikaa, mutta lapsia mietin että se tulisi kuin kylmä suihku eteen jos joutuisivat isänsä kanssa yksin viikonloppuja olemaan:( ei ole kovin lapsirakas ihminen tuo mies:(

Kyllä muakin aikoinaan ahdisti kun mies aina töissä. Tein jopa lomareissut yksin kolmen lapsen kanssa paikoissa missä kaikki perheineen.
Lopulta kypsyin ja erosin kun muutenkin tunsin itteni yh:ksi ja elämä helpottui kovasti.
Lapset olivat joka toinen viikonloppu isällään ja mulla vapaata, oikein luxusta, enkä katunut.

toisilla on helppoja lapsia ja toisilla hiukan vaativampia. En itsekään menis 2 pienen lapsen kanssa mäkeen, kun yhdessäkin on jo huoli miten se tulee mäestä alas. Mutta se ei varmasti ollut se pointti mitä ap haki,vaan se että hän on aina yksin lasten kanssa. Nyt vaan ukkoa otat hiasta kiinni ja sanot että haluat viettää perheen kesken enempi aikaa ja harrastuksista on luovuttava, ei ne oo niin tärkeitä ku perhe! Jos ei sitä tajua niin tajuaa ainakin sitten kun ne menettää..

Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
Mikä näitä miehiä nykyään vaivaa??? Joka toisessa perheessä äiti kokee olevansa yh vaikka se isäkin löytyy saman katon alta.....

Itsekin samaa ihmettelen. Jos tekee lapsia, luulisi olevan luonnoliista että viettää ja nimenomaan haluaa vapaaehtoisesti viettää aikaa lastensa kanssa.

Voimia ja jaksamista sulle ap. Koita saada puhuttua miehellesi järkeä päähän, jotta hänkin osallistuisi perheen arkeen. varsinkin isommille lapsille ja pojille se on todella tärkeää ja myös sulle, että pääsisit välillä tuulettumaan. Onko teidän lähellä lapsiparkkia tai jotain vastaavaa, jonne voisit viedä lapset vähäksi aikaa hoitoon, että voitis olla vaikka kotona yksin jos et muuta keksi ja jaksa? Samaa menoa ei kannata enää jatkaa, eihän tossa ole mitään järkeä, että toinen saa mennä koko ajan omiin menoihin ja toinen raataa lasten ja kodin kanssa. Valitettavasti sun on vaan itse tehtävä siitä loppu, ei se muuten lopu. :hug:

tiedän tunteen. meillä mies ei omatoimisesti koskaan ehdota perheen yhteisiä reissuja. mutta tulee kyllä mukaan mikäli minä suunnittelen jotain. Hänellä on sellainen harrastus joka vie aikaa, yleensä yhen illan viikosta ja toisen vapaapäivän. En jaksa siitä hälle valittaa vaan teen sitten lasten kanssa mitä milloinkin. Ja saan kyllä omaa aikaa jos sitä pyydän ,tarjoomaan sitä ei tulla.

Jos susta ap tuntuu että et ole onnellinen miehesi kanssa niin ota se puheeksi ja keskustele erostakin. Jos se saisi miehesi silmät avautumaan siitä, että lapset on vaan hetken pieniä...

Yhteistyössä