Hae Anna.fi-sivustolta

Ainainen väsymys

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Taina, 05.04.2006.

1. Taina Vierailija

Olen käynyt lääkärissä väsymyksestäni, on sama nukunko 6 tunnin vai 9 tunnin yö unet, silti saatan olla töissä väsynyt ja etenkin töiden jälkeen aivan ""kuollut""pakko ummistaa silmät 1-2 tunniksi, usein jopa viikonloppuisinkin...Olo on voimaton, ei jaksa keskittyä mihinkään, eikä mikään kiinnosta kun tämä väsymys iskee... Verikokeissa kaikki arvot olivat hyvät eikä poikkeamia löytynyt, missä siis mättää?On sama onko kesä vai talvi, arki vai vkl. Tää rajoittaa elämää valtavasti, asioita jää tekemättä, ei vain puhti riitä,olen saattanut jopa nukahtaa ilta 8 ja aamu 6 herätä kelloon...12 tunnin yö unet eivät ole minullekaan mahdottomuus...Vastaavanlaisia kokemuksia?

2. Salla Vierailija

Millaiset kilpirauhasarvosi olivat? Sinun kannattaa varmastikin hakeutua unitutkimuksiin jossa selvitetään mm. se ettet sairasta uniapneaa tms. joka aiheuttaisi päiväväsymystä.
    Esim. os. neuro.org saat lisätietoa, itse kävin siellä.
    (omalla kohdallani todettiin poikkeavuuksia unen aikana)

3. ex-väsynyt Vierailija

Tutkittiinko tulehdusarvosi myös?

Minulla oli mieletön väsymys aina päällä, ja vaikka sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, oli tyroksiinilääkitys kohdallaan, eikä kilppariarvot olleet pielessä Alistuin kohtalooni, ja oli hirveä taistella väsymystä vastaan, etenkin iltapäivisin. Mikään uni ei vienyt väsymystä pois.

Kunnes löytyi vahingossa terveennäköisen hampaan alta paha tulehdus ja juuri oli märkinyt hiljaa muhien. Nyt hammas on juurihoidettu, antibiootit syöty ja olo huomattavasti parempi, väsymys on pois.

4. milla Vierailija

Kilpirauhasen vajaatoiminta voi olla piilevä. Tarkista että ovat katsoneet verikokeissa TSH-arvosi. Tästä näkee aivolisäkkeen toiminnan joka piiskuroi klpirauhasta. Itseltäni kilpirauhasen vajaatoiminta huomattiin juuri tästä arvosta,itse pyysin että se katsottaisiin.

Kärsin aivan samanlaisesta uupumuksesta kuin sinä! Olen kärsinyt siitä jo monta vuotta vaikka olen nuori, tunnen olevani ikäloppu. olen kylläkin sairastanut koko aikuisikäni eril.tauteja. Kilpirauhasarvoni hieman heittelehtivät mutta kaiken pitäisi olla ok. Kamalaa kun vaivaani ei ole löytynyt apua! Mulla on tunne, että ikäänkuin koneisto hyytyy ja uuvun ihan kokonaan. Hyvä kun jaksan puhua ja kaikki tuntuu todella raskaalta. Nyt tuntuu että olen saanut jonkinlaista apua luontaistuotteista. kokeile sinäkin jos saisit apuja.

Olen syönyt kalaöljyä(DHA+EPA),vehnänoraskapseleita,paljon pähkinöitä,rautaa,rypsiöljyä... Eli olen lisännyt hyviä rasvoja reilusti ruokavaliooni. Lisäksi olen saanut apua kristallipallopuolen energialähetyksistä. Napsauta tuosta kohdasta jossa lukee""horoskoopit"". Pyydä heiltä tarvittaessa apua, he auttavat pyyteettä. Toivon sinulle voimia ja jaksamista. Tiedän, miltä sinusta tuntuu. Aurinkoista kevättä! :)

5. A. Nanas Vierailija

Myös masennuksen oireena on väsymys ja jaksamattomuus. Unta tuntuu tarvitsevan suuria määriä, ja sekään ei vie uupumusta pois. Voisiko syy löytyä psyykkisestä väsymyksestä? Masennus voi olla ""hiipivää"", niin ettei sen oireita heti huomaa, tai ymmärrä psyyken oireiluksi.

6. elämänmuutos Vierailija

Luulen, että sinä olet stressaantunut/kyllästynyt/masentunut. Onko elämänmuutos paikallaan? Muutto/työpaikan vaihto? Tai edes pidempi loma ulkomailla?

7. väsy Vierailija

Väsymyksen takana voi toki olla masennusta yms., mutta ei kaikki väsymys tietenkään ole masennuksesta johtuvaa tms. Sekin kannattaa pitää mielessä, että kun väsyttää, ei jaksa tehdä asioita niin kuin ennen ja se latistaa mielialaa.
    Tiedän tunteen. Toivottavasti syy väsymykseen löytyy ja asialle voidaan tehdä jotain!

8. Ninni Vierailija

Voi tosiaan olla myös masennustakin,jos aina ja aina vaan väsyttää..vaikka ei sitä itse tiedoistaisikaan.Itselläni on elämässä tapahtunut kaikenlaista,ja vaikka en koe olevani masentunut,epäilen väsymykseni johtuvan osittain näistä elämän stressitekijöistä.Entä verenpaineesi,korkea verenpaine voi myös aiheuttaa väsymystä..

9. kirppu Vierailija

Mulla tulee väsymyskausia ja luulen niiden liittyvän masennukseen. Sairastin sen muutama vuosi sitten ja nyt tulee sellasia väsykausia silloin tällöin. Mulla näihin väsymyksiini kuuluu myös jalkojen hirveä väsyminen. Ihan ihmeellistä, onko mulla kohtalotovereita? Teen vielä seisomatyötä. Sitten taas kun alkaa väsymys hävitä, toimii jalatkin.Kyllä täytyy sanoa, että ihmismieli on ihmeellinen..Saa aikaan vaikka mitä oireita!

Nämä merkit paljastavat, että sinut on kasvattanut vahva nainen

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri