Hae Anna.fi-sivustolta

aineenopettajaksi vai luokanopettajaksi

Viestiketju osiossa 'Opinnot ja kurssit' , käynnistäjänä oho, 24.09.2012.

1. oho Vierailija

Hei. Olen aikuisopiskelija. Minulla on perhe, lapsiakin. Opiskelen äikänopeksi. Perusopinnot tehty, kohta aineopinnotkin. Nyt vaan olen alkanut tekemään kasvatustieteen perusopintoja ja taas on alkanut mietityttää, olisiko kannattanut sittenkin hakea luokanopettajan koulutukseen. Pärjään omassa aineessani, vaikka en ole loistava, saan paljon kolmosia. Luokanopettajan työ kutsuisi, vaikka se on raskasta työtä, vaikka palkka on pienempi jne. Pidän paljon lapsista ja on ihana seurata omien pienten koululaisten koulunkäyntiä. Kuinkahan paljon saisin hyväksi luettua nykyisiä opintojani? Kasvatustieteellisessä kun ei asiasta alettu edes puhumaan, sinne kun on niin vaikea päästä. Puhutaan sitten kun olet kasvatustieteessä kirjoilla, sanottiin siellä. Omassa aineessa taas ei millään päästettäisi pois, kyllähän sen arvaa miksi. Sanovat ettei kannata nyt vaihtaa pääainetta. Kandin työ ensin valmiiksi..sitten...

2. Eloveena Vierailija

No jopas on. Menet nyt vaan reippaasti opolta tai opintosihteeriltä tai ihan keltä vaan kysymään mitä opintoja saat hyväksiluettua ja sitten mietit kannattaako. Ja jos eivät suostu selvittämään asiaa, niin sanot, että ensi kesänä haet kasvikseen, pääset sisään, selvität asian ja sitten hylkäät opiskelupaikan ja kysyt, että onko kenenkään kannalta järkevää.

Toisaalta jos et edes saa vastauksia puristettua ulos, niin oletko nyt kuitenkaan niin hirveän motivoitunut?

3. ap. Vierailija

Sain minä jotain puristettua jo, kun varasin aikaa... Kirjoitin tämän aloituksen kun harmitti niin tuo suhtautumistapa kummallakin taholla.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri