Aion jättää miesystäväni, mutta mistä/miten saisin uuden asunnon nopeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen asunut miesystäväni kanssa muutaman vuoden ja suhdettamme mietittyäni tullut siihen tulokseen, että hän ei ole se loppuelämän kumppani jonka kanssa tulen menemään naimisiin ja perustamaan perheen. Aion siis jättää hänet, mutta haluaisin kuitenkin saada järjestettyä itselleni uuden asunnon ennen lopullista eroamista. Mutta miten ihmeessä saisin uuden asunnon, kun minä vielä opiskelen enkä käy tällä hetkellä töissä? Yksityiset vuokranantajat edellyttävät vuokralaisilta työssäkäyntiä, opiskelija-asunnot menevät uusille opiskelijoille ja kaupungin asunnot mamuille yms. Minulla ei ole oikein ketään kaveria, jonka luona voisin punkata ja vanhempani sekä sisarukseni asuvat liian kaukana. Minun kuitenkin pitäis saada uusi asunto järjestettyä itselleni, sillä mies tuskin haluaa lähteä yhteisestä kodistamme yhtään mihinkään enkä haluaisi erottuani jäädä sinne asumaan, jotta mies saisi rauhassa aloittaa erosta toipumisen, joka tulee olemaan hänelle aika iso yllätys.....

Kannattaa muuttaa pois sieltä Helsingistä. Pienemmillä paikkakunnilla on asuntoja vaikka millä mitalla ja vuokra on murto-osa Helsingin hinnoista.
En haluaisi joutua muuttamaan kauas täältä Helsingistä, sillä opiskelupaikkani todellakin on täällä ja en haluaisi joutua tuhlaamaan päivittäiseen koululle ja takaisin matkustamiseen tuntikausia. ap

• Tykkää
Reactions: Mielensäpahoittaja
Laitat vaan googleen, niin jo alkaa löytyä juuri opiskelijalle ...

helsinki opiskelija asunnot

Ja älä kaihda kokeilla sossua ja yksityistä vuokranantajaa - esimerkiksi kaverini tytär sai ihanan asunnon Espoon Leppävaarasta kuukausi sitten. Sieltä on huippu junayhteys Hesaan ja bussit tietenkin.

Laitat vaan googleen, niin jo alkaa löytyä juuri opiskelijalle ...

helsinki opiskelija asunnot

Ja älä kaihda kokeilla sossua ja yksityistä vuokranantajaa - esimerkiksi kaverini tytär sai ihanan asunnon Espoon Leppävaarasta kuukausi sitten. Sieltä on huippu junayhteys Hesaan ja bussit tietenkin.
Olenhan minä etsinyt uutta asuntoa aktiivisesti jo yli kuukauden ajan, mutta mitään en ole saanut. Eivät yksityiset halua vuokrata minulle joka elän opintotuella ja lainalla. Muut asunnot ovat menneet lähinnä syksyllä aloittaville opiskelijoille, vaikka miten olen yrittänyt sanoa että jään pian asunnottomaksi jne... ap

Olenhan minä etsinyt uutta asuntoa aktiivisesti jo yli kuukauden ajan, mutta mitään en ole saanut. Eivät yksityiset halua vuokrata minulle joka elän opintotuella ja lainalla. Muut asunnot ovat menneet lähinnä syksyllä aloittaville opiskelijoille, vaikka miten olen yrittänyt sanoa että jään pian asunnottomaksi jne... ap
Mitenkäs kimppakämppä tai alivuokralaiskämppä? Laita oma ilmoitus oikotielle? Se toki maksaa, mutta minä ainakin sain sitä kautta aikanaan parissa päivässä asunnon. Tottakai pitää tarkkaan katsoa minne menee, mutta kyllä sen näkee heti onko Ok porukkaa vai ei. Olisit siellä esim. valmistumiseesi ja töiden saantiin saakka? Minusta Helsingissä han varteenotettava ratkaisu opiskelijalle, moni on saanut ystäviäkin näin.

Mitenkäs kimppakämppä tai alivuokralaiskämppä? Laita oma ilmoitus oikotielle? Se toki maksaa, mutta minä ainakin sain sitä kautta aikanaan parissa päivässä asunnon. Tottakai pitää tarkkaan katsoa minne menee, mutta kyllä sen näkee heti onko Ok porukkaa vai ei. Olisit siellä esim. valmistumiseesi ja töiden saantiin saakka? Minusta Helsingissä han varteenotettava ratkaisu opiskelijalle, moni on saanut ystäviäkin näin.
Oikotiellä minulla on jo ilmoitus, mutta eipä se vieläkään ole tuottanut tulosta. Ja en haluaisi roikottaa miestä löysässä hirressa enää kauempaa, mutten voi muutakaan sillä haluan saada uuden kämpän varmistettua ennen eroamista :( ap

Oikotiellä minulla on jo ilmoitus, mutta eipä se vieläkään ole tuottanut tulosta. Ja en haluaisi roikottaa miestä löysässä hirressa enää kauempaa, mutten voi muutakaan sillä haluan saada uuden kämpän varmistettua ennen eroamista :( ap

Ymmärrettävää. Huhuh, mutta sitten eikun miettimään. Kyllä se löytyy... on löytynyt muillekin, niin sinullekin se löytyy. Jaksat vaan odottaa vielä hieman.

On kyllä ikävä tilanne! Itse olen kerran joutunut eron jälkeen asumaan eksän kanssa samassa asunnossa kolme viikkoa, ja kyllä oli kamalaa! Eri huoneissa asuimme, väliovet kiinni, mutta tunnelma oli enemmän kuin ahdistava. :alien:

Kannattaa laittaa oikotielle ilmoitusvahti, jos et ole jo laittanut, niin saat haluamasi ilmoitukset sähköpostiin heti kun ne sinne tulevat.

Paljon voimia sinulle, ja onnea asunnon etsimiseen!:)

Yhteistyössä