Hae Anna.fi-sivustolta

Air Balticista huonoja kokemuksia

Viestiketju osiossa 'Yleistä matkailusta' , käynnistäjänä Roomassa käynyt, 29.04.2010.

  1. farfy-01 Vierailija

    Varasin just matkat Roomaan ko firmalta lähes ilmaiseksi...ainakin lentoajat ovat kivemmat kuin Ryan airilla(joka on ollut ihan loistava parilla reissullani).
    Niin paljon kuin Ruan airiakin on haukuttu, niin minusta ihan hyvä.
    Katsotaan nyt tämä...pääsee melken kotiovelta, niin onhan se suuri etu!
    Ja onhan tuo Finskikin aina ihan konkurssin partaalla...saa vain ilm valtion tukea!?
    Finkillä lentäisin minäkin, mutta ei jaksa 3h rehjustaa ensin Helsinkiin, ja maksaa viisinkertaisia hintoja....(hinta roomaan meno-paluu 108€)
     
  2. entinen asiakas Vierailija

    Ostin lennon Barcelonaan, välilaskulla Riikaan. n. 6 viikkoa ennen lentoa ilmoitettiin yksipuolisesti sähköpostilla että paluulentoa ei olekaan, ja paluu on uudelleen aikataulutettu vuorokausi aiemmaksi. tämä piti joko hylätä tai hyväksyä, sain tästä sähköpostia. Rupesin selvittämään asiaa, eikä sähköpostia voinut kirjoittaa (ei mitään osoitetta). Ainut mahdollisuus oli soittaa palvelunumeroon. Kaikkine jonotuksineen puhelut (3 suht lyhyttä puhelua) tuli maksamaan 25 euroa, joka selvisi kun seuraava puhelinlasku saapui. Ja tällä siis yritin vain selvittää sitä sotkua joka syntyi kun lentoyhtiö yhtäkkiä ilmoittaa muuttavansa lentosuunnitelmaa...
     
  3. O.o Vierailija


    Heiiii, mulla on ollut toi sama, että lipun hinta nousee kesken oston :---o
     
  4. jepulisjee Vierailija


    Taitaa olla hieman lentovarausten tekeminen hukassa...:D


    Kyseinen yhtiö hinnoittelee liput siten, että ensimmäiset myytävät liput ovat halvimpia (esim 9 ensimmäistä lippua), sitten seuraavat taas hieman kalliimpia, ja viimeiset jäljellejääneet alkavat olla jo normaalia lentoyhtiöhintaa. Sieltä voi kahdestakin kalenterista katsella lentojen hintoja ja jäljelläolevien lentojen määrää.


    Joillekin päiville näitä halpoja lippuja on vain yksi tai kaksi kappaletta, joten kun varaa enemmän, nousee hinta osalle matkaseurueesta kun halvat paikat eivät riitä kaikille.

    Kerran on lentoja selaillessa halvat liput loppuneet lyhyessä ajassa kun itse olin tekemässä hintavertailuja (Lätkän MM-kisat pari vuotta sitten).


    Ja noiden halpojen lippujen määrä näkyy suoraan varausta tehdessä. Vinkkina muuten että halpoja lippuja on jonkin verran myös varattuna matkatoimistoille (Supersaver), joten vaikka lippuja ei kaikille seurueesta AirBalticin sivuilla riitäm, voi halpoja lentoja saada myös matkatoimistolta. Tällöin tosin joutuu maksamaan erikseen matkatavaroista, jotka kuuluvat hintaan AirBalticilta lentoja ostettaessa.




    Kaikkiaan AirBaltic on omalla kohdalla toiminut loistavasti. Varaukset, check-in ja muu palvelu hakkaa kyllä Finskin 100-5.
     
  5. E-lipussa lukee siis BAGS: NL I
    Mitä tarkoittaa?
     

  6. Eli NI L. Mitä tarkoittanee? Kiitos vastauksesta.
     
  7. hupsista...... Vierailija

    Nestesäännöksethän juontavat just juurensa liittyen Amerikkaan. Eli ei käsipakaasiin mitänä nestettä ja ruoasta kannattaa ottaa selvää lentoyhtiöltä, kyllä ne tietää.
    Australiaan ei ainakaan saa viedä mitään ruokaa, Yhdysvalloista en tiedä, koska ruokaa ei ole tapana kuljetella mukana, sitä saa ostaa sieltä paikan päältä.
     
  8. erkk Vierailija

    bags nil= laukkuja nolla
    Tarkoittanee, että ei ole ruumaan meneviä matkalaukkuja,
    pelkkä käsimatkatavara.
     
  9. Pettynyt Vierailija

    Mielivaltaista "palvelua".Lappeenrannasta lähtiessä Riikaan koneeseen menevä laukku täytti lentoyhtiön vaatimukset. ei ongelmia.Palattaessa Riikan lentoasemalla sama laukku ja saman painoisena olikin ylimittainen ja maksoi 30 euroa.Älytöntä!Näin ei ainakaan matkustajat lisäänny ja maine parane.
     
  10. Lentäjän Poika Vierailija

    Jep. Ei ole Suomen kuluttajaviranomaisilla mitään keinoa saada asioita kohdalleen.
    Ainoa keino on yhtiön haastaminen käräjille.

    Meille Air Balticin markkinointi osasto kertoi oman "totuutensa" (vahvoja todistamattomia väitteitä olinpaikoistamme määrättyinä kellonaikoina) ja sen jälkeen kuluttajavalituslautakunta jätti koko asian käsittelemättä. Tietävät tarkasti miten vetäytyä vastuusta ja miten kuluttaja on heikoilla näissä asioissa.
    Mitään todisteita yhtiön ei tarvitse esittää vaan koko todistusvastuu jää hämmästyneen matkailijan vastuulle. Tämmöistä on lentomatkailu,jos lentoyhtiötä ei kiinnosta asiakas lainkaan. Miten voin kirjallisesti vahvistaa olleeni ajoissa lennon portilla. Valokuva ei vielä riitä todisteeksi ja Finnavia ei halua ottaa lainkaan kantaa. Lento lähti ajallaan,mutta portti suljettiin 15 min ennen ennakkoon ilmoitettua portin sulkemisaikaa.
    No oli aikainen Juhannus aamu ja varmasti työntekijöillä kiire juhlimaan. Meille tästä koitu noin 200Euron extra lasku ja pilalle mennyt lomafiilis.
    Ei enää koskaan Air Balticin lennolle se on varma juttu !
     
  11. Portille mars Vierailija

    Enpä muuta osaa sanoa, kuin että minulla on ollut useita lentoja AirBalticilla, ja olen tyytyväinen asiakas. Myös nopeat koneenvaihdot Riiassa ovat aina onnistuneet hyvin. Heillä on monia mielenkiintoisia kohteita. Aion jatkaa heidän asiakkaanaan.
     
  12. Jarno J. Vierailija

    Kun sinullekin se ensimmäinen ongelma tulee eteen huomaat olevasi kovin yksin. Air Balticin mentaliteetti on vanhan Neuvostoliitin perua eli yksilö jää suuren koneiston jalkoihin. Asiakkaalla ei ole mitään väliä,kun vaan Air Balticin herrat on tyytväisiä. Todella kannattaa valita joku toinen ns. sivistyneet asiakaspalvelutavat omaava yhtiö. Lipun hinta äkkiä tuplaantuu,kun lentoyhtiö hääräilee omiaan ja lyö laskun asiakkaalle.
     
  13. Nöyryytetty Vierailija

    Tulin pari viikkoa sitten Nizzasta Air Balticilla ja jatkoyhteyttä varten piti odottaa kentällä kuusi tuntia. Nukuin keskiyötä odotellen. Lähtöportilla boarding passini otettiin, mutta minulle sanottiin, etten pääse koneeseen. Olisin mielelläni luopunut isosta viherkasvistani, mutta sitä ei vaadittu tekemään. Sen sijaan minut ohjattiin alas uutta lippua ostamaan. Tiskillä valtavaa 400 euron hintaa Riikasta Helsinkiin ihmetellessäni ( koko reissu Hki-Nizza-Helsinki oli kolmen yön hotelleineen maksanut 350 euroa!) virkailija totesi: Voithan kävellä ja uidakin Helsinkiin. En ostanut lippua, jäin odottamaan saadakseni puhelimitse yhteyden johonkin ystävääni, joka voisi tarkistaa hinnat netistä. Turhaan soittelin yöllä. Aamulla, kun lipputiskit taas avattiin, nöyrryin ostamaan tuon lipun, kun minua peloteltiin koneiden olevan jo aivan täynnä kahta paikkaa lukuunottamatta ja hinta voisi vielä nousta. Koneen etuosa oli kuitenkin puolityhjä!
    Asialliseen soittooni Air Balticin asiakaspalvelunumeroon Riikaan vastasi virkailija ja tiedotti, että kyseessä kohdallani oli ollut koneen ylibuukkaus. Minulle olisi kuulunut automaattisesti yöpaikka muualla kuin kentän penkillä ja ilmainen uusi lippu pahoitteluiden kera. Nyt kirjallinen reklamaatio odottaa käsittelyään, mutta aika lailla turhalta tuntuu. Air Balticin epärehellisestä toiminnasta pitäisi kirjoittaa näkyvästi julkisuudessa. Matkasta jäi nöyryytetty, köyhtynyt olo.
     
  14. Panelios Baltic Vierailija

    Kuinkas on reklamaatiosi edennyt ?
    Sait varmasti ruhtinallisen korvauksen vaivoistasi.
     
  15. faktatietoa Vierailija

    Halpalentoyhtiöiden asiakkaiden laukut tulevat Helsingissä eri paikkaan. Eli kun ei maksa matkasta juuri mitään, saa myös kärsiä kaiken mitä siitä koituu.
    Lentoyjtiöt maksavat kenttäpalveluista ja selvää on ettei halpisyhtiö maksaa läheskään samaa kuin muut.
    Halvalla ei hyvää saa, ihan oikein. Koneessahan ilmoitetaan mihin matkatavarat tulevat eikä mitään virhettä ole tapahtunut.
    Halpisyhtiöitä en käytä kun joskus ihan pakkotilanteessa kun muilta ei lentoa löydy ja on pakko matkustaa.
    Air Balticia en ikinä suostuisi käyttämään. Syy on itsessäsi, ei misäänn muussa. Halpisyhtiöiden infokin on mitä sattuu. Jos lento peruuntuu eivät kuulemani mukaan edes ilmoita siitä asiakkaalle.
     
  16. viime hetken Vierailija

    liput ovat aina kalliita. Ei halpsiyhtöikään myy halvalla viime hetkellä ostettuja lippuja. Täytyy ymmärtää riskit mitä noihin firmoihin liittyy.
     
  17. Retuperäne Vierailija

    Meillä meni lento Lappeenrannasta Riikan kautta Barcelonaan suht hyvin. Alkuhankaluus oli se, ettei edellisenä päivänä pystynyt tekemään check-in:ä netissä, joten kentällä se maksoi 40 ylimääräistä. Takaisin tullessa uusi kovakuorinen matkalaukku oli ruhjeilla ja toinen pyörä kadonnut. Lappeenrannan lentokentällä ei yöllä ollut ketään yhtiön ihmistä paikalla. Täytyy vain yrittää tehdä ensin reklamaatio yhtiölle, sitten ehkä matkavakuutuksesta.
     
  18. ei kannata Vierailija

    pelata lottoa kun on kyse lennoista. Varmasta kannattaa maksaa.
    Eikä AB ole halpa edes, vähän Finnairia edullisempi.
     
  19. vierailija Vierailija


    Olen matkustellut paljon ja käyttänyt eri lentoyhtiöitä yli 20 v. Äskettäin tuli kokeiltua Air Balticia.
    Todella pohjanoteeraus ikinä. Kun valitset Air Balticin, otat ison riskin.
     
  20. no joo Vierailija

    jos olet tottunut huonoon, tuolta sitä saa. Mitä lentoihin kuuluu sämpylät?
    Tottakait vähillä rahoilla eläville täytyy joku ratkaisu olla tässäkin asiassa ja ihan hvyä niin. En halua matkustaa reppuselkätyyppien kanssa.
     
  21. Päivi P Vierailija


    Kuinkas tätsyn kävi.
     
  22. Lomalentelijä Vierailija

    Air Baltic Barcelonaan ja keskiseen Eurooppaan on pelannut hienosti ja aikataulut pitäneet, ja palvelu toimii. Ei poikittaista sanaa niiltä lennoilta, joita olen sinne lentänyt. Samoin Riikaan on lennetty mukavasti ja aikatauluissa. Ei ongelmia. Koneet siistejä ja uusia sekä Riikan kentän transit selkeää.

    Mutta ehkä se on niin, kun suomeksi ei palvella niin siitäkös se poru syntyy ja vikoja haetaan oikein urakalla.
    PS vuodessa olen n30 kertaa ilmassa, milloin minnekin päin menossa, joten ehkäpä jotain olen kokenut...
     
  23. mb200 Vierailija

     
  24. mb200 Vierailija

     
  25. kassu2 Vierailija

     

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti