Äitejä Tikkurilasta / Hiekkaharjusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muuttoharakka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Muuttoharakka"

Vieras
Olemme muuttamassa Hiekkaharjuun Vantaalle. Millainen paikka Hiekkaharju/Tiksi on asua, löytyykö tekemistä lapsiperheille, onko puistoissa porukkaa? Onko 'nurkkakuntaisuutta' vai onko ihmisiin helppo tutustua? Olen itse kyllä sosiaalinen, mutta joskus vastassa on niin tiukkoja tätejä ettei irtoa sitten niin mitään... Meillä pienet lapset.

Kertokaa ketkä tiedätte!

No Hiekkaharju on aika pieni paikka, ja on niin Tikkurilan kyljessä, että menee vähän samaan kastiin. Pakko peesailla "tre tuloa". Mielestäni eivät ole lapsiperheen ihanne alueita.
Mutta onhan Tikkurilassa ihan kiva kirjasto, uimahalli (tosi perus kylläkin), ja Heureka lähellä.

Missähän päin kommentoijat on mahtaneet asua. Tiksi ja ympäristö (rt-alueet) on rauhallista seutua. 'Rauhattomuudet' keskittyy ravintolaelämän ja aseman ympärillle ihan kuten kaikilla muillakin asuinalueilla pk-seudulla.

[QUOTE="vieras";22787290]Missähän päin kommentoijat on mahtaneet asua. Tiksi ja ympäristö (rt-alueet) on rauhallista seutua. 'Rauhattomuudet' keskittyy ravintolaelämän ja aseman ympärillle ihan kuten kaikilla muillakin asuinalueilla pk-seudulla.[/QUOTE]

Ihan siinä Tiksin kupeessa on tullut asuttua. Ja varmasti esim. Hiekkaharjun alueelta löytyy rauhallisiakin rivari/omakotitalo alueita. Mutta kyllä esim. poliisiTv vieraili usein juuri niillä suunnilla;) Eihän siellä nyt kävellessä puukkoja ohi lentele, mutta itse en pidä noita alueita mitenkään erityisen kivoina lapsiperheille, toisin kuin esim Viikkiä, josta joku tuolla kyseli.
Ja kumpikin seutu nyt sattuu olemaan minulle erittäin tuttua (vieläkin liikun kummassakin suunnassa).

Ihan siinä Tiksin kupeessa on tullut asuttua. Ja varmasti esim. Hiekkaharjun alueelta löytyy rauhallisiakin rivari/omakotitalo alueita. Mutta kyllä esim. poliisiTv vieraili usein juuri niillä suunnilla;) Eihän siellä nyt kävellessä puukkoja ohi lentele, mutta itse en pidä noita alueita mitenkään erityisen kivoina lapsiperheille, toisin kuin esim Viikkiä, josta joku tuolla kyseli.
Ja kumpikin seutu nyt sattuu olemaan minulle erittäin tuttua (vieläkin liikun kummassakin suunnassa).

Missä päin? Kiinnostavaa kun radan länsipuolella en ole rauhattomuuksiin törmännyt ikinä. Jos Tiksin kupeessa tarkoittaa jotain Malminniittyä tai Koivukylää niin sitten ymmärrän paremmin.

[QUOTE="vieras";22787484]Missä päin? Kiinnostavaa kun radan länsipuolella en ole rauhattomuuksiin törmännyt ikinä. Jos Tiksin kupeessa tarkoittaa jotain Malminniittyä tai Koivukylää niin sitten ymmärrän paremmin.[/QUOTE]

Jokiniemessä.

[QUOTE="Kenguru";22787498]Jokiniemessä.[/QUOTE]

Joo ei ehkä ole ykkösalueita, tuttu sekin. Asuntokannasta voi päätellä paljon. Kaupungin vuokra-asuntoja, opiskelija-asuntoja jne. kun pistää enemmän samaan paikkaan niin harvemmin hyvä tulee.

Hiekkaharjussa on myös tosi paljon vanhuksia. Omakotitaloalue vaikuttaa täydelliseltä nukkumalähiöltä, mutta mä olenkin liikkunut siellä lähinnä päiväaikaan.

Voi jessus mitä vastauksia :) Itse olen asunut Hiekkaharjussa n. 10 vuotta (lapsi on, päiväkoti hyvä) ja Jokiniemi on tosiaan ihan radan toisella puolell!! Hiekkaharju (ei siis Malminiitty tms. suht lähellä oleva lähiö) on omakoti- ja rivitalovaltainen mukava alue, matalia, pääasiassa -60-luvun kerrostaloja myös jokunen. Kaksi kauppaa, kivoja puistoja ym. Yksi kapakka koko alueella, juna-asemalta aina turvallista tulla jne. On pihakirppistä, iso kenttä, metsää, golf-kenttä ja Tikkurilaan 2 minuuttia junalla ja 5 min. fillarilla :)

Yhteistyössä