Äiti ei saa olla väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Takana vuosi unettomia öitä ja 24/7 lapsenhoitoa. Isä ei osallistu, tekee töitä kuin työnarkomaani ja ollessaan kotona makaa sohvalla passattavana silmät puoliummessa kun on "raskasta töissä eikä unikaan tule". Unettomia öitä hänellä on lapsen takia ei yhtään, mutta töiden, kaverien ja muiden menojen vuoksi uuvuttaa.

Tänäänkin, miehen vapaapäivänä, toivoin niin että antaisi minun syödä edes yhden vit*n aterian rauhassa ilman että lapsi vänkää vieressä. Ei, isi on niin väsynyt. Sille pitää lämmittää sauna, tehdä ruuat ja ehkä hyvästä tahdosta hän jaksaa hetken olla lapsen kanssa että äiti ehtii kokata ja käydä vessassa pas*alla.

Mies nukkuu jo, minä siivoan lapsen oksennuksia ja kuuntelen hammasitkua kun syön tätä saata*an tekemääni piirakkaa. Minä en saa olla väsynyt, en. Äiti ei väsy, äiti jaksaa aina.

Miksi miehet on aina itsekkäitä runkkareita?

Mun isä ei koskaan hoitanu mua, kun olin sairas, ja olin joka viikko vatsataudissa. Äiti aina siivos ja touhus ja isä oli alkoholisti ja teki mun siskolle ja mulle asioita, joita normaalit isät ei tee. 25 vuotta ehtivät olla naimisissa, kunnes tuli avioero, eikä senkään jälkeen tullut rauhaa, kappas kummaa...

Sano rohkeasti sun miehelle,miten näet asiat. Voimia rakas :*

Ootte varmaankin jutelleet asiasta? Mun mies on vähän saman tyylinen, ei vaan ole sellainen tahallaan, vaan hänellä aivovamman seurauksena lievää oman toiminnan ohjaamisen hankaluutta. Tekee kyllä jos jaksan häntä ohjata ja käskeä, mutta omatoimisesti ei ikinä. Oletan että sun miehellä ei ole mitään fyysistä tai psyykkista vaivaa taustalla? Jos keskustelu ja se, että kerrot miltä susta tuntuu ei tuo muutosta, niin kengänkuva vaan persauksiin. Ansaitset parempaa!

Yhteistyössä