äiti ja sisko ärsyttävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jippii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jippii

Vieras
Siskoni se vasta ärsyttääkin :headwall: Pidämme yhteyttä ehkä n. kerran kuussa vaikka asumme muutaman kymmenen kilometrin päässä toisistamme. Siskoni on ärsyttävä kaikkitietäväinen, hieman alkoholisoitunut,kolmen lapsen äiti. Joskus vuosia sitten kun rupesin seurustelemaan nykyisen avomieheni kanssa niin siskoni heitti hieman ikävän kommentin, kun kerran satuin valittamaan hänelle että minulta meinaa rahat loppua niin hän sit siihen vaan että mikset pyydä xxxxx rahaa, onhan sillä, kun sen näkee päällepäinkin. Ja mieheni ei tosiaankan ole mikään varakas, ihan normaali suomalainen työssä käyvä mies, ja palkkakin on alle keskiansion. Siskoani vaan taisi ärsyttää kun mieheni kulkee puhtaissa ja suht siisteissä vaatteissa, niinkuin yleensäkkin siis ollaan. Nyt sit vähän aikaa sitten kun lapsemme joutui äkillisesti sairaalaan (pääsimme sieltä tosin pois seuraavana päivänä) niin hän sit kun oli kuullut tästä että mitä oli tapahtunut niin hän soitti minulle humalassa ja rupesi kyselemään että mitä on sattunut ja tehtiinkö lapsellemme siellä sairaalassa niitä ja niitä kokeita ja sit kun kerroin että ei niin hän heti että miks ei, kyllä ois pitäny jne. Sit se vaan kysy että onko mieheni ollut edes kotona???? Siis täh, kai se nyt oli aivan samallalailla hoitamassa lastamme kuin minäkin. Eli siis siskoni mielestä mieheni ei osallistu perheemme asioihin oikein millään lailla, joka ei tosiaankaan pidä paikkaansa. Voi että minun pääni leviää kun ajattelenkin siskoani.. Sitä vaan taitaa ärsyttää kun meidän perheellä menee vähän paremmin kuin heillä, niin rahallisesti kuin muutenkin. Vaikka tällä hetkellä mekin melkein laskemme senttejä että mitä sitä voi ostaa ja mitä ei, mut meillä on oma omakotitalo, he asuvat vuokralla jne.
Ja sit äitini mielestä (hän asuu n. 300km päässä meistä tällä hetkellä) minun pitäisi mennä lapsemme kanssa hänen luokse junalla, vaikka hänellä itellään on loma ja hänen ois helpompi tulla meille. Hän kun on yksinäinen ihminen, eikun pakkais vaan kassit ja tulis, minulla nyt sentäs ois tässä vähän enemmän (olen vielä raskaana). Äitini on siis asunut täällä meillä päin ennen, joten hänen kaikki tutut ois täällä päin. Ja minä vasta kävin junamatkalla lapseni kanssa hänen luona keväällä, sekään kun ei oo ihan halpaa, melkein 100e reissu. Niin nyt hän ei oikein voinut ymmärtää sitä että minä en lähde enää ison mahani kanssa junaan n. 3v. lapseni kanssa moneksi tunniksi. Miks ihmiset on niin vaikeita :headwall: Jotenkin minulle on jäänyt sellainen mielikuva että etenkin siskoni mielestä, meillä pitäisi olla toinen auto(johon meillä ei ole nyt varaa eikä myöskään tarvetta), koska jos joskus sanon hänelle että minä en voi nyt mennä heille kylään koska minulla ei ole autoa käytössä koska mieheni on töissä, mieheni ei saisi käydä töittensä lisäksi missään vaan hänen pitäisi olla aina kotona. Ja sit äitini vielä joskus kyselee että eikai meillä vaan ole alkoholiongelmaa?! Siis minultakin ennen raskauttani. Me kun satuimme mieheni kanssa ottamaan silloin kun aitini oli meillä ja hän halusi hoitaa lastamme jotta me pääsimme yhdessä ulos ja sit jos joimme sauna kaljat niin heti meillä on alkoholiongelma. Minä kyllä tiedän milloin on ahongelma, olen nähnyt niitä useita ja läheltä, ja meillä sitä ei tosiaankaan ole. Jopas tuli tekstiä, mut helpotti tosi paljon, hyvä että sain purettua tämänkin asian johonkin.

Yhteistyössä