Äiti kipeä,lapsi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mihin hoitoon voi 4kk ikäisen viedä? Ei oo ketään joka vois päivällä hoitaa. Yksinäni oon hoitanu flunssassa. Raskaampaa se on, mutta kai se on pakko. Lapselle tarttuu takuulla flunssa, kun sairas hoitajakin on päivät siinä pyörimässä.

Olen kanssa paininut sen kysymyksen kanssa, että mitä teen jos olen oikein kipeä. Kerran olen ollut ja tuntui, että taju lähtee välillä kun kuumeessa 10kk ikäistä hoisin. Isä on töissä ja ketään sukulaisia ei asu 200km lähempänä. Kai tosi pahassa tilanteessa täytyisi jotain keksiä, mutta vielä ei ole tullut mieleen mitä.....

Ite olen hoitanu. Vaaria saa avuksi jos pakko, mutta kyllä sitä silti ite lähes kaiken hoitaa. Nyt on flunssa ja tänään paleli vietävästi, onneks likka oli niin fiksu 1v 2kk että touhuili itekseen reippaana(vaikka itekin hieman puolikuntoinen). Yleensä ei leiki yksin mutta kai huomas että äitistä ei nyt oo mihkään. Mutta hoitoon kai veisin jos olis paikka.

Hoitoon tietenkin, miksi lapsen pitäisi pitkästyä kotona jos itse ei voi muuta kun sängyssä maata? Kerran sattui niin, että olin ilmoittanut lomaviikon hoitoon ja sairastuinkin itse. Mies töissä. Kyllä oli 2v likka kiukkuinen, kun äiti makas sohvalla koko päivän, ruuan ja vessakäynnit toki hoiti, mutta muuten meni piirrettyjä tunti tolkulla! Parempi, kun saa hoidossa virikkeitä, ulkoilua ja eloisampaa seuraa :)

MEillä isä on saanut jäädä töistä kotiin lasta hoitamaan (minä äippälomalla) jos olen tosi sairas. Tällöin hän on töistä pois kuin sairasta lasta hoitamassa, eli leimaa itsensä "lapsisairas".

Jos taas lapsella olisi hoitopaikka, niin veisin hänet (meidän tapauksessa heidät) sinne.

Yhteistyössä