Äiti kuolemassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jannetin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pitääkö minun mennä katsomaan äitiäni?

• Äänestäjiä yhteensä
    4

Jannetin

Uusi jäsen
12.09.2018
2
0
1
30
Elikkäs olen 15v ja minulle soitettiin eilen sairaalasta että äidilleni on tullut jokin sisäinen verenvuoto ja että hänellä on elinaikaa maksimissaan 4 päivää. Lisäksi he kertoivat että minun pitää tulla katsomaan häntä ennen kuin ne 4 päivää ovat kuluneet, itselläni ei loppujen lopuksi paljoa kiinnosta kuoleeko äitini vaiko ei puhelimessa kuitenkin jo jouduin äitini kanssa puhua ja hän itki vain koko ajan. Kysymykseni on että onko olemassa muka joku laki joka velvoittaa minut menemään sairaalaan ennen kuin äitini kuolee? Toivon asiallisia vastauksia tämä ei ole provo, ymmärrään jos ihmiset niin luulevat kun minusta äitini kuolema voi olla ehkä jopa hyvä asia joidenkin etujen takia esim se ettei äitini voi enää päättää asioistani. Syy tähän tunteettomuuteen on vain se ettei minulla juuri ole tunteita eli ajattelen vain etujen mukaan ja pärjäisin vallan mainiosti ilman äitiäni kun olen asunut pitkään isäni luona.

Kiitos asiallisista vastauksista + enemmän faktoja kuin mielipiteitä kiitos.

Käy tapaamassa äitiäsi. Jossakin elämänvaiheessa sulle voi tulla pieni katumus siitä, ettet käynyt hyvästelemässä äitiäsi.

Mikään laki ei todellakaan pakota menemään.
Mutta sinuna menisin katsomaan ja hyvästelemään äitisi vielä kun ehdit. Riippumatta siitä minkälaiset välinne ovat, niin mene rauhassa ja levollisin mielin. Jos on jotain erimielisyyttä niin nyt on aika unohtaa ne.
Ymmärrät varmasti tuonnempana miksi oli hyvä.

( itse en ehtinyt ja se tosiasia on sielussani painona aina)

Jos et halua mennä katsomaan et mene. Jos on akuutti vuoto sisäelimissä, niin siinä ei yleenä määritellä, että neljäntenä päivänä kuolee, vaan se on yleensä samana päivänä. Joskus, jos ei akuutisti samana tai seuraavana päivänä kuole verenvuotoon, niin ei kuole ollenkaan. Se sinua kiinnostamattoman äitisi elämä saattaa hyvin jatkuakin. Eli sinua ei nyt ole mitenkään pakotettu menemään tapaamaan äitiäsi sairaalaan, perunkirjoitukseen on mentävä, tai sitten sinne pitää lähettää edustaja. Hautajaisiinkin saa jättää menemättä.

• Tykkää
Reactions: Jannetin
Mene ja käy tulevaisuutesi vuoksi.

Itse en tiennyt puhuvani isäni kanssa viimeisen kerran, luulin päivien riittävän ja tarinan jatkuvan ikuisesti, toisin kävi.

Mikään laki ei todellakaan pakota menemään.
Mutta sinuna menisin katsomaan ja hyvästelemään äitisi vielä kun ehdit. Riippumatta siitä minkälaiset välinne ovat, niin mene rauhassa ja levollisin mielin. Jos on jotain erimielisyyttä niin nyt on aika unohtaa ne.
Ymmärrät varmasti tuonnempana miksi oli hyvä.

( itse en ehtinyt ja se tosiasia on sielussani painona aina)

Hyvät välit ovat ei ole mitään vihaa tai muutakaan minulla vain on hyvin alhainen tunneäly enkä tunne paljoakaan mutta kiitos kommentistasi ainakin harkitsen menemistä

On klisee että katuu jälkeenpäin jos ei mene. Minusta vaikutat kypsältä ja ajattelevaiselta nuorelta, ja varmasti osaat tehdä sen päätöksen itse. Mene tai jätä menemättä. Jos kuoleva toivoo näkevän sinut, olisi toki kohteliasta ainakin hänen vuoksi käväistä. Mutta ymmärrän sinua. Oma isäni kuoli vuosia sitten, en koskaan antanut anteeksi enkä käsitellyt kuolemaa. Kaikki sanoivat, että haudata sotakirveet ja antaa isälle mahdollisuus. Että katkeroituminen ei kannata, ja tulen katumaan. No, empä tähän päiväänkään mennessä olisi toisin tehnyt. Eli, tee kuten sinusta tuntuu. Minä halusin säilyttää se vähä ihana mitä isässäni oli, ne kivat muistot. En halunnut muistaa häntä kuolevana raatona sairaalavuoteella!

On klisee että katuu jälkeenpäin jos ei mene. Minusta vaikutat kypsältä ja ajattelevaiselta nuorelta, ja varmasti osaat tehdä sen päätöksen itse.
Ei vaikuta. Eikä kannata uskotella sellaista. Myöhemmin on helpompi antaa itselle anteeksi, kun muistaa ja ymmärtää että oli vielä aivan kypsymätön teini/lapsi tässä vaiheessa, tällaisen asian äärellä josta itsellä ei ole mitään perspektiiviä miten toimia oikein.
Ja ei, hänen ikäisen ei kannata tuollaisia päätöksiä tehdä yksin, vaan keskustella vanhempien ihmisten kanssa asiasta.

Jos on akuutti vuoto sisäelimissä, niin siinä ei yleenä määritellä, että neljäntenä päivänä kuolee, vaan se on yleensä samana päivänä. Joskus, jos ei akuutisti samana tai seuraavana päivänä kuole verenvuotoon, niin ei kuole ollenkaan. Se sinua kiinnostamattoman äitisi elämä saattaa hyvin jatkuakin.
Haluaisin tarkennusta tuohon, mitkä asiat siihen vaikuttaa.

Yhteistyössä