äiti lähtee lomalle jouluksi ja jättää toisen lapsen sukulaisille hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulumieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulumieli

Vieras
Eräs minun kaverini (yh äiti) kertoi että hän lähtee vanhimman lapsensa kanssa joulun aikaan viikoksi etelään. Nuorimmainen jää tänne, en tiedä kenen luo, varmaan mummon tai papan tms.
Minulta jäi kyl suu auki kun kuulin tämän, miten voi jättää alle kolme vuotiaan lapsen viikoks sukulaisille hoitoon ja vieläpä joulun aikaan. Ja sit tää kyseinen äiti valittaa aina että ei ole rahaa mihinkään, mut on sitä näköjään kun voi etelään lähteä....
Ja tää nuorimmainen lapsi ei jää isälleen, koska isä ei ole ollut lapseensa missään yhteydessä kahteen vuoteen.
Minusta tuntuu jotenkin pahalle tämän lapsen puolesta, minä en voisi koskaan tehdä vastaavaa temppua.

Ehkä esikoinen on ansainnut äitinsä erityishuomiota. Alle kolmevuotias vie varmasti arkena niin paljon äidin huomiota.

Pienellä on varmasti oikein mukavaa mummin tai papan kanssa jouluna.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Jokainen perhe on erilainen, aamen.

Eipä tässä muuta olis ollut sanottavanakaan :D
Millainenkohan hirbiö minä olenkaan mielestäsi kun jätin ainokaiseni, pikkuiseni, elämäni valon sisarelleni ja tämän miehelle, lapsen isälle sekä lapsen mummille hoitoon pariksi viikoksi lomamatkan takia :snotty: kun lapsi oli vajaan vuoden..

ei noin pieni etelässä nauti! Teki minunkin vanhemmat niin, että lähtivät isoveljeni kanssa ulkomaille ja jättivät minut isovanhempien huostaan. Ei ole jäänyt traumoja. Samoin veljeni meni isovanhempien kanssa etelään ja minä jäin vanhempien kanssa kotiin. Ei jäänyt edelleenkään traumoja. Eivät jouluna tosin, mutta varmasti isovanhemmat joulua viettää, joten tuskin lapsi jää ilman joulun juhlintaa!

Hällä on varmaan omat syynsä, miksi niin tekee. Pienellä lapsella voi olla erittäin kivakin joulu esim. mummolassa. Mulla tekee ennemminkin pahaa niiden lasten puolesta, jotka joutuu kattoon vanhempiaan tolkuttomassa humalassa jouluna(kin) .

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Voishan ton erityishuomion aika olla muulloin, kun jouluna. :(

Olen täysin samaa mieltä.
Ja kyllä minun mielestäni esim. kaksi viikkoa on tosi pitkä aika olla lapsesta erossa, se aika kun tuntuu lapsista erilaiselta kuin aikuisista.
Mutta jos joku haluaa näin tehdä niin tehköön, mutta minä kyllä ihmettelen suuresti, että pitää lähteä lomalle kahdeksi viikoksi ja jättää noinkin pieni lapsi hoitoon (viittaan pastorin tekstiin). Mutta toivottavasti oli mukava ja rentouttava loma....

Oli kyllä, kieltämättä ja lapsikin vielä hyvinvoiva ja hengissä vaikka joutuikin aikaansa viettämään isänsä kanssa. :)

Suomio on niin ihmeellinen maa, joka välillä niin kummastuttaa..

Mietenköhän vaikka tuolla Belgiassa, kaikki ovat kumminkin mielestäni olleet erityisen normaaleja vaikka äitiysloma on kokonaiset 3kk ja lapset joutuvat jopa hoidossa olemaan? Siksi tämä ajatus tähän väliin kun oletan sinun myös kammoksuvan sitä jos vie alle 3-vuotiaan hoitoon.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Voishan ton erityishuomion aika olla muulloin, kun jouluna. :(

Joulu on päivä muiden joukossa. Täällä ladataan hirveitä odotuksia YHTÄ ainoaa päivää kohden, ja sitten itketään, kun ei ollutkaan pullantuoksuista harmonista yhdessäoloa.

No lapsille sen ei tarvitse olla yksi päivä muiden joukossa vaikka se sinulle olisikin. On itsekästä ajatella vain omia periaatteitaan silloin kun on saanut lapsen. Vai pitääkö lapsen olla automaattisesti samaa mieltä, " Meillä ei vietetä joulua koska äidille se on samanlainen päivä ku muutkin" Kun tosiasia on että joulu ei todellakaan ole suurimmalle osalle ihmisistä samanlainen päivä kuin muutkin, tarvitseeko sen vielä lapselle olla arkinen tavallinen päivä.. Että senkö vertaa ei voi äiti lapsiaan ajatella, että heidän vuoksi uhrautuu viettämään joulua.

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Oli kyllä, kieltämättä ja lapsikin vielä hyvinvoiva ja hengissä vaikka joutuikin aikaansa viettämään isänsä kanssa. :)

Mietenköhän vaikka tuolla Belgiassa, kaikki ovat kumminkin mielestäni olleet erityisen normaaleja vaikka äitiysloma on kokonaiset 3kk ja lapset joutuvat jopa hoidossa olemaan? Siksi tämä ajatus tähän väliin kun oletan sinun myös kammoksuvan sitä jos vie alle 3-vuotiaan hoitoon.

No tuossa alkuperäisessä jutussahan lapsi ei isänsä kanssa ollut. Ei minustakaan isän kanssa oleminen mitään hoitoa ole, vaikka itse en kyllä varmaan noin kauaa selviäisi ilman lapsia.

Voisin kuvitella että saattaa olla ihan mahtavakin ratkaisu tälle perheella...

Esikoinen on saattanut olla vähällä huomiolla ja nyt saa äidin jouluna ihan omaksi. Pikkuisella on varmasti hyvä olla mummolassa ja luulen että mammo ja pappa ovat iloisia, että joku perheestä on heidän luonaan joulun.

Ja ehkä äidillä on voinut olla hyvinkin rankkaa jos lapsen isä on heidät hyljännyt. Mummo ja pappahan ovat jopa saattaneet ehdottaa tällaista matkaa ja ovat saattaneet sponsoroida.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No tuossa alkuperäisessä jutussahan lapsi ei isänsä kanssa ollut. Ei minustakaan isän kanssa oleminen mitään hoitoa ole, vaikka itse en kyllä varmaan noin kauaa selviäisi ilman lapsia.

Niin, ei ollut ap:n jutussa, sori :ashamed:

Olettamuksesi meni hiukan metsään......
Lapseni aloittavat kohta päivähoidon, nuorimmaisen ollessa vasta 1v.4kk. että revi siitä.....

Joo, no, ehkä on eriasia jättää lapsi isälleen kuin jollekkiin hoitoon. Näin minäkin ajattelen että jos lapsi on isällään ei se ole hoidossa vaan isän kanssa, aivan niin kuin on äidinkin kanssa. Sit jos lapsi on jollain muulla niin sit hän on hoidossa.
Mutta silti en itse olisi erossa lapsistani kahta viikkoa kuin aivan hätä tapauksessa (ja mielestäni lomamatka ei tosiaankaan ole hätätapaus...)

Joo sori pastori mulla meni ohi toi et lapsesi oli isänsä kanssa. Ei se mun mielestäkään ole mitään hoitoon jättämistä, mutta en siltikään tajua miten jotku voi ola erossa omasta lapsesta noin kauaa ja varsinkin jos kyseessä on noin pieni.

[quote="."
No lapsille sen ei tarvitse olla yksi päivä muiden joukossa vaikka se sinulle olisikin. On itsekästä ajatella vain omia periaatteitaan silloin kun on saanut lapsen. Vai pitääkö lapsen olla automaattisesti samaa mieltä, " Meillä ei vietetä joulua koska äidille se on samanlainen päivä ku muutkin" Kun tosiasia on että joulu ei todellakaan ole suurimmalle osalle ihmisistä samanlainen päivä kuin muutkin, tarvitseeko sen vielä lapselle olla arkinen tavallinen päivä.. Että senkö vertaa ei voi äiti lapsiaan ajatella, että heidän vuoksi uhrautuu viettämään joulua.[/quote]

Olenko sanonut, ettei meillä joulua vietetä? Ja vaikkei vietettäisikään, se olisi vain meidän tapa.

Miksi äidin pitäisi jonkun vuoksi uhrautua? Jospa kuopus pääsee ensi jouluna äidin kanssa etelään?

Yhteistyössä