Äiti, minä en tartte sinun apua! miten sen kertois...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten pitäs toimia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten pitäs toimia

Vieras
Eli meille on miehen kans syntymässä esikoinen tässä ihan piakoin, laskettuun aikaan pari viikkoa :) ja äitini on kovasti tulossa auttamaan, mutta kun me ei tahdota sitä tänne meille asumaan edes pariksi päiväksi! koska kun vauva tulee, halutaan rauhassa tutustua pikkuiseen eikä mitään muita ihmisiä heti tänne kyylään, ei kai ollu rumasti sanottu? :)
Äitini tietty pahoittais mielen ja.....alkais juomaan :( ku ajattelis ettei hänestä oo apua ettei häntä tarvita....*huoh
Äidillä siis ongelma alkoholin kanssa ja luulen tai pelkään että ajan hänet siihen tilanteeseen....
mutta eihän se minun vikani ole! ei, just huomasin että näinkö mie vielä ajattelen että mie voin ajaa äidin juomaan...
Piristäkää :)

Ja miten vois sanoa nätisti että apua ei juuri nyt kaivata?
Onko muilla ollu samaa ongelmaa?

Minä kyllä sanoisin ihan niin kuin asia on: Haluamme olla vain oman perheen kesken ja tutustua vauvaan ennen kuin ketään tulee edes käymään. Et ole vastuussa äitisi juomisesta, vaikka se siltä tuntuisikin.

Sano hälle että haluatte olla ihan vaan oman perheen kesken ekat pari viikkoa ja tutustua rauhassa. sit ku mies menee töihin niin kysy äitiä jo nyt valmiiksi että voitko sitten tulla pariksi päiväksi? Uskon että rauhoittuu kun tietää että häntä "tarvitaan" sitten ajallaan. Hänestä on varmaan kans kiva kuulla että arvostat että hän haluaa olla käytettävissä vaikka ihan alkuun ette apua tarviikkaan.

Niin, pyydä oikein apua häneltä vaikka ennen synnytystä,että tulisi seuraksesi tms, tekisi ruoan tai jotain että hän tuntisi olevansa tärkeä. Kerrot, että olette aluksi ihan keskenään vaikka kun hmm...neuvolassa ja sairaalassa on kehotettu että ei vieraita ihmisiä jotta saatte tutustua keskenään tms. :D (onhan se tottakin, ettei heti pitäisi ottaa kotiin pyörimään muita) ja samalla pyydät tulemaan sillon kun teille sopii ja kiittelet...

Mitäs jos juttelisit ja sanosit että haluutte ensin ihan kahdestaan tutustua vauvaan ja vaikka sovit äitisi kanssa millon hän voi tulla ja nakitat vaikka leipomista hänelle.Joita hän voi tuoda sitten rotinoina että sinulla on mitä tarjota sitten kun haluamanne ajan jälkee voi kaverit ja sukulaiset tulla vauvaa katsomaan.

Jos miehesi pitää nyt isyyslomaa voisit pyytää äitiäsi sen jälkeen teille ja kerrot tarvitsevasi silloin apua mutta nyt pärjäät koska miehesi on kotona.
Jospa äitisi kokisi silloin itsensä tarvituksi ja ei ryhtyisi juomaan.

Sä et ole vastuussa äitisi juomisesta vaikka mitä hänelle sanoisit. Älä kanna sitä taakkaa harteillasi. Sano nätisti ja kutsu äiti vaikka yökylään parin viikon päästä?

Yhteistyössä