Äiti sairaalaan kun vauva 4,5 kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alyssa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alyssa"

Vieras
Apua, joudun leikkaukseen ja meillä on pieni vauva. Hirvittää todella tilanne, mutta leikkaustakaan ei oikeen voi siirtää.. Sairaalassa joudun olemaan useita päiviä, pahimmassa tapauksessa viikonkin. Mies ja vauva käyvät kyllä varmaankin päivittäin kattomassa, mutta ahdistaa silti olla vauvasta tolleen erossa :(

Onko kellään vastaavanlaisesta tilanteesta kokemuksia, miten olette selvinneet? Ahdistaa et unohtaako vauva minut ja miten muutenkin reagoi kun äiti on yhtäkkiä poissa. Kun näitä palstoja lukee niin joka välissä tulee esiin että vauva voi olla äidistään erossa vaan tunti/ikäkuukausi, nyt ei kyllä tämä meillä toteud.. Pelottaa että jääkö vauvalle traumoja..

Meillä vauva oli 7kk kun olin kuukauden niin kipeä etten kyennyt hoitamaan ollenkaan. Sitten viikon leikkauksen jälkeen toipilas ja lääketokkurassa meni siis yli kuukausi joten mies ja mummo hoitivat lapsen. Rankempaa taisi itsellee olla kun vauvalle. Suhde kaikinpuolin kunnossa, nyt lapsella ikää 5vuotta. :) Tsemppiä teille, olen varma että kaikki menee hyvin! :)

Älä huoli. Monissa maissa ton ikäiset on jo hoidossa jonkun muun luona, kun äiti käy töissä. Tottakai se riipaisee pienen vauvan äitiä, mutta ei vauvalle traumaa jää, jos on hyvä ja turvallinen isä hoitajana.

Mä olin viikon sairaalassa (leikkaus) kun esikoinen oli 1,5 kk ja hyvin sujui. Olihan se vaikeaa ja itkin paljon varsinkin iltaisin, mutta selvittiin eikä lapsi siitä mitään traumoja saa, jos tuttu isä hoitaa.

Kiitos kannustavista vastauksista!:) Ehkä tästä jotenkin selvitään.. Lohduttavaa kuulla et muillakin on tällaisia tilanteita ollut, kun tuntuu että muut äidit ovat niin reippaita ja terveitä..

Ap

Ennen leikkausta kannattaa Muutama yö käyttää samaa yöpaitaa tms. Niin vauva saa vaattesta tutun ja turvallisen tuoksun jos menee kovin levottomaks/ikävöiväks.

Yhteistyössä