Äiti+taapero, minkä kokoinen asunto?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kerttu

Vieras
Auttakaa nyt, minkä kokoista asuntoa alan etsiä? Kuten arvasin, miehellä suhde ja tää sai olla viimonen kerta. Eli me lähdetään nyt, minä ja 1v 6 kk taapero. Minkä kokoinen asunto olisi hyvä? Tartteeko lapsi jo oman huoneen, ei varmaan olla sitten lähiaikoina muuttamassa. Minkä kokoista asuntoa suosittelette? Mikä se asumistuen raja oli? Katselin asuntosivuja ja vuokra-asuntoja kyllä riittää, nyt on kyse siitä että pitäis tietää mitä haluaa ja nopeesti.

Mulla ja tytöllä on ollut 58 neliöinen kaksio kun kahdestaan asuttiin. Pienempikin ois riittänyt. Noin pieni ei tartte omaa huonetta, minä tein niin kun tyttö kasvo että makkari oli tytön huone ja minä nukuin olohuoneessa, toimi hyvin (ja toimii yhä, kaksiossa asutaan, minä ja mies nukutaan olkkarissa ja lapsella oma huone). Asumistuen rajoja voit kelan laskurilla kokeilla ja arvailla mitä tulisitte saamaan.

Kolmio olisi varmaan ihanne eli olisi oma huone sekä äidillä että lapsella, mutta riittävätkö rahat vuokraan, se on sitten varmaan toinen asia. isossa kaksiossakin pärjää.

Onnea uuteen elämää!

Kiitos vastauksesta! Haluaisin muuttaa mahdollisimman pian, melkeinpä mihin vaan. Mutta haluan nyt sittenkin etsiä meille kunnon kodin, koska vuokra-asuntoaja näyttää riittävän. Tuntuu tosiaan hassulta vuokrata sen takia lisähuone että alle 2v saisi oman huoneen, mutta toisaakta ei siihen kauaa mene että hä tarvitsee omaa rauhaa. Ajattelen samoin, että minä voin sitten asua olohuoneessa.

Me ollaan asuttu kolmestaan 45m2 asunnossa. Poika on nyt kohta 2-vuotta. Nyt ajateltiin etsiä isompaa. Jos olisin pojan kanssa kahdestaan, se kyllä riittäisi ihan hyvin.

Tässä on kyllä aika oleellista sijainti, eli että asuuko pääkaupunkiseudulla vai ihan landella. Ei ole yh:lla varaa 92 neliöön lähelläkään kehäkolmosta, vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Riippuu alueeasta:
Tässä on kyllä aika oleellista sijainti, eli että asuuko pääkaupunkiseudulla vai ihan landella. Ei ole yh:lla varaa 92 neliöön lähelläkään kehäkolmosta, vai mitä?

n.40 kilsaa helsingistä

Asun 2-vuotiaan tyttäreni kanssa 3h+k (76m2) mahdutaan aivan loistavasti, mutta haluankin tilaa ympärilleni ja molemmille erilliset makkarit. Eipähän tartte harkita muuttoa moneen vuoteen :) Vuokra meillä on 600? (kaupungin vuokra-asunto) ja tuon pystyn helposti maksamaan, 700? menis vielä muttei sen enempää (1500?/kk brutto palkka)..

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ANtkaa vielä muita esimerkkejä? Mitä vuokra saisi olla että jotenkin pärjää?

Kaikki riippuu sun tulosta.Asumistukea saat kaksioon mä ainakin etsisin reilunkokoisen kaksion saunalla

ihan urhia mitkään saunat! panosta ennemminkin sijaintiin!! kun mihkään saunoihin!!

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ANtkaa vielä muita esimerkkejä? Mitä vuokra saisi olla että jotenkin pärjää?

Kaikki riippuu sun tulosta.Asumistukea saat kaksioon mä ainakin etsisin reilunkokoisen kaksion saunalla

ihan urhia mitkään saunat! panosta ennemminkin sijaintiin!! kun mihkään saunoihin!!

Tämä on vaan mun mielipide älä vedä hernettä nenukkiin

Henkilökohtaisesti arvostan sijaintia enemmän kuin neliöitä ja saunaa. Tarkotan, etten halua mihinkään pahislähiöön enkä syrjään, enkä siis kaupungin taloihin. Mielluummin maksan enemmän pienemmästä, kunhan se sijtaisee sellaisessa paikassa missä on hyvä ja turvallista elää, mukkavat puistot lapselle lähellä ja lapsi saa kivoja kavereita.

Kaksio riittää minusta. Vaikka kerrossänky nukkumapaikaksi siten että yläpeti on tavarasäilönä ja taapero nukkuu sängynaluslaatikossa ja äiti alapetissä.
Sitten myöhemmin makkarista voi vaikka tulla lapsen huone jossa äiti käy pääsääntöisesti vain nukkumassa.

Kannattaa tosiaan selvittää Kelan "rajoitukset" minkä kokoinen ja hintainen hyväksytään kahdelle hengelle. Ja jos toimeentulo on ongelma, niin olettaisin että sossullakin on jonkunlaiset kriteerit kuinka suureen asuntoon voi saada vuokra-apua.

Uusimmat

Yhteistyössä