Äitien harrastukset?Onko niitä edes?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uubus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uubus

Vieras
Moikka!

Tässä kirjoittelee kahden lapsen äiti. Toinen muksuistani aloittaa tokan luokan ja toinen eskarin. Itse olen työssä sosiaali-ja terveys alalla. työn ohessa myös opiskelen.
Takana on rankka vuosi ja edessä auttamatta vielä rankempi. Tuntuu että aika on aina aika kortilla ja välillä tuntuu pää hajoavan.
Mitä sitä tekisi jotta saisi ajatuksia joskus muuanne? Ettei vain aina sitä duunia ja opiskelua ja lasten kinaamista, kokkaamista ja pyykkäämistä.

Millä te muut äidit harrastatte? Miten saatte purkaa itseänne?Miten lataudutte ja rentoudutte?

Itsestäni tuntuu että elämä on vain pakko pulla päkertämistä , tuntuu että ilo koko elämisestä on mennyt.

Joten kai mä kaipaisin jotain vinkkejä siihenkin kuinka saada elämä taas maistumaan ja aika riittämään.

iso kiitos kaikille vastanneille.

Mä kirppistelen, agilitaan ja sisustan. Olen mukana myös muutaman yhdistyksen toiminnassa. Ja mulla on useampi ns. oma projekti aina meneillään. Näiden avulla mä jaksan painaa arkea :)

Lenkkeilen koiran kanssa päivittäin, sit tykkään entisöidä ja fiksailla kalusteita, käyn kansalaisopiston v.loppukursseilla sillon tällön, remppaan kotia.. Nuo pitää mielen virkeempänä, kun vaan niille saa aina sen hetken järjestettyä :)

Tilanne meidän perheen kohdalla pahentaa se ,että olemme juuri muutama kk sitten haudanneet 3 läheistä, ja saaneet sitten perinnönjaossa kuulla uudesta sukulaisesta(salainen sisar miehelläni). Lisäksi myös itse sain kirjeen ulkomailta joka alkoi sanoilla: rakas pikkosisko.
Ilmeisesti isäni on joskus teininä saanut lapsen jonkun tytön kanssa ja tämä lapsi on sitten 40 v sitten adoptoitu ulkomaille. Kannoin tätä asiaa aika kauan sisälläni kunnes näytin kirjeen isälleni ja voitte kuvitella että aikamoinen kriisi siitä tuli koko meidän perheeseen. Kaiken tämän kukkuraksi sairastuin reilu kk sitten refluksitautiin. Jotenkin tuntuu että elämä on yhtä hullun myllyä ja vastoin käymistä. Pelkään koko ajan että mitä nyt vielä seuraavaksi.
Tahtoisin vaan saada hetkeksi edes jotain muuta ajateltavaa.

Haluaisin joskus nauttia ja nauraa...

Monta vuotta mun harrastukset on olleet lenkkeilyjä ja käsitöitä ihan itsekseni, mutta nyt aloitin taas 1 kertaa viikossa, oman vanhan harrastukseni parissa =) Kotiäiti olen, joten sen puoleen aikaa riittää harrastukselle.

Yritätkö vääntää veistä aloittajan haavassa? Mitä hyötyä on tulla kehumaan ... 6 krt vkossa salia ja zumbaa. Aloittaja on selkeesti ihan piipussa, työn, opiskelun ja perheen kriisien keskellä. Että silleen lähdetään siitä nyt sitten kaikki zumbaamaan.

Vinkkinä aloittajalle menkään jonnekin perheenä joskus, vaikka uimaan. Porvoon uimahalli on varustelultaan kuin kylpylä mutta maksaa tavallisen uimahallin verran.

Ja sinulle itsellesi olisi paras joku harrastus jota voisit tehdä helposti silloin kun sinulla on siihen aikaa. Ettei tule stressiä harrastuksesta. Tyyliin ostat kalliin salikortin mutta et koskaan ehdi sinne.

Mieti mistä nautit ja tee sitä :) kaikkea hyvää , kyllä te selviätte.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen on toiselle naiselle susi?:
Yritätkö vääntää veistä aloittajan haavassa? Mitä hyötyä on tulla kehumaan ... 6 krt vkossa salia ja zumbaa. Aloittaja on selkeesti ihan piipussa, työn, opiskelun ja perheen kriisien keskellä. Että silleen lähdetään siitä nyt sitten kaikki zumbaamaan.

Vinkkinä aloittajalle menkään jonnekin perheenä joskus, vaikka uimaan. Porvoon uimahalli on varustelultaan kuin kylpylä mutta maksaa tavallisen uimahallin verran.

Ja sinulle itsellesi olisi paras joku harrastus jota voisit tehdä helposti silloin kun sinulla on siihen aikaa. Ettei tule stressiä harrastuksesta. Tyyliin ostat kalliin salikortin mutta et koskaan ehdi sinne.

Mieti mistä nautit ja tee sitä :) kaikkea hyvää , kyllä te selviätte.

ööö anteeks ja mikä emppu???
tää on mun elämä Oon mäkin ollu hiton pohjalla elämäni kanssa kunnes otin itteäni niskasta kiinni.
jos kysytään ni saakai vastata?

Zumbaa minäkin ehdottaisin eikä ole tarkoitus vääntää veistä haavassa. on oikeasti semmonen liikuntamuoto ettei travitse turhia rypistellä ja tulee liikuttua paljon ihan huomaamatta. Itse olen myös kahden lapsen äiti ja käyn pari kertaa viikossa iltaisin zumbassa sillä sielä saan hetkeksi unohtaa kaiken ja ottaa aikaa ihan aan itselleni.
Monissa paikoissa voi harrastaa zumbaa myös kertamaksulla hankkimatta kalliita vuosijäsenyyksiä

Itse käyn kahtena iltana viikossa jumppaamassa. Aloittaminen oli helkkarin vaikeaa, tuntui ettei millään jaksais, joutais tai huvittais. Vaan ajan myötä siitä tuli suorastaan riippuvaiseksi, liikunta antaa hurjasti lisäenergiaa ja siitä tulee hyvä fiilis. Kävisin useamminkin, jos vaan aika antais myöten.

Harrastan karnevaalisambaa. Se on hauskaa :) toki kun olen esiintyvässä ryhmässä niin koreoita hakataan kyllästymiseen asti....mutta muut tunnit ovat hauskaa ja varsinkin silloin kun bateria on soittamassa niin rytmi tuntuu luissa ja ytimissä, pakko alkaa liikkua.....

Mä käyn ratsastamassa. Se on mulle omaa aikaa ja eipä siellä tallilla hevosten parissa tule ekana työ- tai kotiasiat mieleen. Mun mielestä kaikkien pitää vaan keksiä se oma juttu, harrastuksestakin tulee nopeasti pakkopullaa, jos siitä ei oikeasti nauti.
Entäs jos ihan alkuun alkaisit tehdä kävelylenkkejä vaikka jonkun hyvän ystävän kanssa, tulee liikuntaa ja saa samalla jutella niistä ärsyttävistä asioistakin. Puhdistaa pääkoppaansa... =)

Yhteistyössä