Äitin ja isin vaisto ei pettänyt..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku liikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itku liikkis

Vieras
Tässä on nyt ollut muutama viikko ahtaalla oloa ja oon itkenyt joka päivä..Ahtaalla ololla tarkoitan taloudellista tilannetta,laskuista kun selvisin niin ruokarahaa ei jäänytkään.Hakemuksen tein pitkin hampain sossun toimeentulotukeen ja ne neljän kk:n elarit laitin myös "hakuun".

Käytiin äidin ja isin luona lasten kanssa - ja ihan niin normaalisti kuin vain voi,puhuttiin arkisista asioista,sanallakaan en sanonut omasta ahtaalla olostani mitään.

Äiti ja isä sitten yhtäkkiä heitti kysymyksen,miten minä pärjään..onko mulla ollut rahaa kaikkeen tarpeelliseen.Silloin aukes padot.Itkien selvitin tilanteeni.
Äiti laitti lähtiessämme ruoka kassin ja isä antoi rahan..ei se iso raha ollut,mutta sellainen että sillä saan leivän,juuston ja hiukan muutakin kaupasta.

Isi sanoi,että kerro tyttö kulta jos ahtaaksi menee,he auttavat jos heillä on siihen mahdollisuus..Lupasin maksaa rahan takasin,heti kun saan työttömyyskorvauksen.

En tiedä onko nämä nyt helpotuksen kyyneleitä vai onko ne jotain muuta..

[QUOTE="bbb";24553867]tarviiko sitä juustoa ostaa jos raha on tiukilla? meille ainakin leipä kelpaa ilman juustoakin.[/QUOTE]

olipas taas asiallista... :(

ap:lle; ihanat vanhemmat sulla! vanhempien vaisto on pettämätön. mulle on käyny monesti samoin, että äiti on arvannu ettei kaikki oo hyvin, ihan jo pelkästään puhelimessa.

ihanaa et vanhempasi välittäävät ja haluaavat auttaa. Otat avun kiitollisena vastaan.
Ikävää että elaritkin sulla saamatta, meillä tekis ison aukon budjettiin jos ei niitä heruis.. onneks ("onneksi") saan ne kelalta, ainakin tulee joka kk varmasti.

[QUOTE="bbb";24553867]tarviiko sitä juustoa ostaa jos raha on tiukilla? meille ainakin leipä kelpaa ilman juustoakin.[/QUOTE]
Meillä juustoa käytetään myös munakkaissa, lasagnessa, jne...sitä voi käyttää muuallakin kuin vain leivän päällä.

:hug: Hyvä vanhemmat ovat ihania!!!

Mä en ymmärrä miksei vanhemmiltaan voisi ottaa rahaa jos he eivät viimeisistään anna?! En ole itse tarvinut 10 vuoteen (lue: ei ole ollut hätää), mutten ole kyllä kieltäytynyt jos on tilille tullut synttärirahaa, "haluamme maksaa lapsen harrastuksen" yms.Kysehän on myös siitä, että ihminen haluaa antaa lapsilleen!

Minä ainakin haluan auttaa lapsiani kun he ovat aikuisia jos he apua tarvitsevat. Oli se apu sitten lastenhoitoa, lenkkiseuraa, taloudellista tukea tms.

Eli otat tietenkin ap hyvällä mielellä avun vastaan! Ja nautit juustosta, ja herkuistakin täysin rinnoin.

Tuttu tilanne ja tutut tunteet. Nyt hetkellisesti parempi, mutta ollut aikoja, jolloin on itketty monet itkut rahatilanteen vuoksi. Mikään ei tunnu hirveämmältä, kuin se ettei pystyisi tarjoamaan lapselleen perustarpeita edes..

Onneksi on vanhemmat, ja isäpuoleni on ollut minulle kyllä vuosien varrella enemmän isä, kuin omani koskaan.

Kiitos äiti ja "isä".

Uusimmat

Yhteistyössä