Äitini ei halua että pääsen kouluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pääsiäisnoita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pääsiäisnoita"

Vieras
Olen hakenut opiskelemaan tai paremminkin täydentämään opintojani, mutta äitini ei halua minun pääsevän kouluun. Opiskelu ei olisi edes jokapäiväistä vaan se suoritetaan etänä ja työn ohessa. Syynä on se, että lapseni menisi hoitoon syksyllä. Lapsi olisi tällöin lähes 2v. Totesi kovaan ääneen, että kumpa en pääsisi tänä vuonna opsikelemaan. Äitini ei tajua, että jatkan töissä syksyllä ja osittaisella hoitovapaalla kotona. Lapset kärsii kun äiti opiskelisi muutaman päivänä kuussa.

Anna äitisi pitää meteliä ja laske toisesta korvasta ulos. Sinun elämästäsi on kuitenkin kyse. Teet juuri ne ratkaisut, jotka itsellesi sopii. Ei sinun tarvitse äitisi pillin mukaan hypätä.

Toivottavasti pääset opiskelemaan! :)

Älä vaan kuuntele moista roskaa. Äitisi pitäisi olla ylpeä ja iloinen siitä, että haluat lisäkoulutusta. Ei lapset siitä kärsi jos äiti opsikelee. Onkohan äitisi mielessä käynyt ajatus siitä, että sinä voit kärsiä kun hän puhuu tuollaista. Onnellinen äiti, onnelliset lapset.

Onhan äitisi oikeassa. Kannattaisi odottaa vielä edes vuosi ja hakea vasta sitten. Voithan perua paikan jos sen saat (jos ei saa jäädä odottamaan vuodeksi). Oman äitini kanssaan ollaan juteltu just tästä asiasta ja hän neuvoi mua odottaamaan ja antamaan aikaa lapsille.

[QUOTE="vieras";28271673]Onhan äitisi oikeassa. Kannattaisi odottaa vielä edes vuosi ja hakea vasta sitten. Voithan perua paikan jos sen saat (jos ei saa jäädä odottamaan vuodeksi). Oman äitini kanssaan ollaan juteltu just tästä asiasta ja hän neuvoi mua odottaamaan ja antamaan aikaa lapsille.[/QUOTE]

Miten niin oikeassa. Se mikä sopii toiselle niin ei sovi toiselle. Ehdottomasti kouluun, jos niin haluttaa. Lapsilla on hyvä päivähoidossa.

Totta kai saat tehdä sen päätöksen mikä itsellesi on hyväksi, mutta lapset tottuvat päivähoitoon ainakin meillä, ja kun äiti tulee hakemaan, alkaa kamala huuto kun ei haluaisi millään lähteä :D

Yhteistyössä