Äitini oli laittanut tililleni autorahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolo

Vieras
3300 euroa. Enkä tiedä miten suhtautua.
Tiedän ettei se viimeisiään anna ja on antanut enemmänkin mun siskolle ( joka ei osaa käyttää rahaa, tuhlaa )
Olen tarkka ja nuuka. Vaikka olen aika pienituloinen yh pystyn säästämään ja mulla on jo autoon 12 000 jemmassa.
Ja nyt äiti antoi lisää !
Ihanaa kun saan unelmieni auton mutta sekavin tuntein otan rahat. Enhän voi niitä palauttaakaan.
Mutta olen työssä ja äiti eläkkeellä. Noloa...

Onko meillä sama äiti :D ? Mullekin oma antoi saman summan, tosin penniäkään ei ollut säästössä eikä sillä unelma-autoa saanut mut silti..auto on.

Mitäs noloa siinä on jos toinen haluaa antaa etkä ketään pakota luopumaan viimeisistä penneistään? Painostus ja pyytely olis noloa, lahjan vastaanottaminen ei.

3400 eurosta menee lahjaveroa ja sitä pienemmän summan saa lahjoittaa ilman veroa kerran kolmessa vuodessa. 3300 euron lahjoitus on erittäin yleinen summa.

Ei tässä ole verosuunnittelusta kyse vaan aikuisen itsenäisen työssäkäyvän naisen kunniasta. Haluaisin tulla toimeen omillani. Minusta on kiusallista ottaa äidiltä rahaa. Hän voisi nauttia omistaan; matkustella, sisustaa, humputella !

3300 euroa. Enkä tiedä miten suhtautua.
Tiedän ettei se viimeisiään anna ja on antanut enemmänkin mun siskolle ( joka ei osaa käyttää rahaa, tuhlaa )
Olen tarkka ja nuuka. Vaikka olen aika pienituloinen yh pystyn säästämään ja mulla on jo autoon 12 000 jemmassa.
Ja nyt äiti antoi lisää !
Ihanaa kun saan unelmieni auton mutta sekavin tuntein otan rahat. Enhän voi niitä palauttaakaan.
Mutta olen työssä ja äiti eläkkeellä. Noloa...

me rikkaat? voi hyvä päivä! minulle on iso raha kun saan tonnin elämiseen!

[QUOTE="vieras";25242526]me rikkaat? voi hyvä päivä! minulle on iso raha kun saan tonnin elämiseen![/QUOTE]

?????? Kumpikaan ei ryve rahassa, ei mamma eikä minä. Siksi tätä asiaa sulattelenkin.
Pienestä palkasta olen kaiken säästänyt ja perheen pyörittänyt. Toimeen tulen kyllä aina ja rahaa osaan säästää jos vaan töissä saan olla.

Yhteistyössä